Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti v ČR oficiálně
7.1.2009 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Luxusní odnož Nissanu, značka Infiniti, se po necelých dvaceti letech své existence chystá rozšířit svá prodejní teritoria. Po USA a Rusku je nyní na řadě Evropa včetně České republiky. Rádi jsme proto přijali pozvání svézt se s kompletní modelovou paletou a známe už i ceny vozů, které bude prodávat pražská společnost Auto Palace.
Japonským automobilkám ukázal svého času cestu Lexus, stejně zaměřená značka Toyoty, která vznikla kvůli zvýšení prestiže nejluxusnějších modelů japonské automobilky na americkém trhu. Tahle taktika slavila úspěch, takže se k podobnému kroku odhodlala také Honda (Acura) a nakonec i Nissan, který v roce 1989 představil první model značky Infiniti. Zpočátku se pod touto značkou prodávaly pouze luxusněji vybavené Nissany (svého času byla v nabídce dokonce i Primera), což samozřejmě zákazníci „prokoukli“ a Infiniti nešlo příliš na odbyt. Ve své době u Nissanu dokonce přemýšleli o tom, že celý ztrátový projekt zastaví. Po strategickém spojení s francouzským Renaultem se však začala psát nová úspěšnější kapitola historie i pro Infiniti. Jestliže v roce 1999 se v USA prodalo okolo 73 tisíc modelů této značky, v roce 2003 to bylo již 119 tisíc a o rok později sjel z výrobních linek dokonce miliontý automobil.
Technicky samozřejmě všechny modely vycházely a vycházejí z Nissanů, design se však postupem času začal měnit, a nakonec vznikl zcela osobitý styl, který výrobky této značky jednoznačně definuje. Modelem, kterým se Infiniti definitivně odpíchla ode dna na prahu nového milénia, byla první generace řady FX. Tohle sportovně laděné SUV se začalo prodávat již v roce 2003 a své obdivovatele si získalo i na starém kontinentu. Svým způsobem se totiž již tehdy jednalo o první terénní-sportovní kupé, jaké dnes představuje diskutované BMW X6.
Díky americkému úspěchu vznikly podmínky pro export značky do dalších atraktivních prodejních lokalit. V roce 2000 byl otevřen první autosalon na Taiwanu, o čtyři roky později na Blízkém východě a pak už „invaze Infiniti“ pokračovala plynule dál v ročních cyklech (2005 Jižní Korea, 2006 Rusko, 2007 Ukrajina a Čína). Zatím poslední cílovou stanicí se pro luxusní japonské automobily stala Evropská unie, kde se začnou otevírat nová dealerství od podzimu 2008 do jara 2009, přičemž evropskou centrálu Infiniti najdete poblíž Ženevy, v malém švýcarském městečku Rolle. Jestliže se v současnosti na americkém trhu prodává pět modelových řad (sedany M a G, kupé G a SUV EX, FX a QX), pro vstup na starý kontinent byly vybrány čtyři modely, které byly patřičně upraveny podle specifických podmínek evropského provozu a požadavků evropských řidičů.
Infiniti G37 Coupé a Sedan
Základem nabídky evropského Infiniti bude čtyřdveřový sedan G37 a z něj odvozené elegantní dvoudveřové kupé G37 Coupé, jehož otevřená verze měla nyní premiéru na autosalonu v Los Angeles. Podvozek má rozvor 2850 mm, což sedan s délkou 4780 mm řadí na spodní okraj vyšší střední třídy, kompaktnější kupé měří 4660 mm. Oba modely budou dodávány výhradně se šestiválcem s variabilním časováním a zdvihem ventilů (VVEL a CVTCS) o zdvihovém objemu 3,7 litru, výkonu 235 kW při 7000 1/min a točivém momentu 360 N.m při 5200 1/min (stejný ale o něco výkonnější motor má i nový Nissan 370Z). K tomu bude mít zákazník možnost objednat si buď sedmistupňovou samočinnou převodovku s magneziovými pádly řazení pod volantem nebo šestistupňový „manuál“. U sedanu si můžete také vybrat, zda si vystačíte s pohonem zadních kol, u něhož se na lepší trakci podílí zadní diferenciál se zvýšenou svorností (VLSD), nebo potřebujete čtyřkolku využívající systém ATTESA E-TS stejně jako supersport Nissan GT-R. Ten je schopen v určitém režimu také poslat veškerý točivý moment pouze na zadní kola. Mezi technické speciality podvozku, odlehčeného díky použití hliníkových slitin, patří systém 4WAS (4-Wheell Active Steer), umožňující podobně jako například u Renaultu Laguna GT cíleně natáčet zadní kola. První kilometry za volanty obou modelů potvrdily parametry a ukázaly skvělou pružnost pohonné jednotky stejně jako vysokou úroveň podvozku, který ladili specialisté evropského technického centra automobilky Nissan (NTCE). Testy mimo jiné probíhaly také na Nürburgringu. S ručně řazenou převodovkou umí kupé zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h. S „automatem“ zrychluje G37 o desetinu sekundy pomaleji, ovšem k charakteru automobilu se tohle převodové ústrojí hodí lépe. Motor sice s přehledem plní emisní normy Euro 5, i tak však vypustí do ovzduší každý kilometr 246 g CO2. Také výbava je samozřejmě na úrovni, i když záleží na tom, zda si objednáte základní verzi, provedení GT nebo špičkovou variantu S. Ale v nabídce je kromě koženého čalounění a elektrifikace sedadel například audiosystém Bose nebo adaptivní tempomat ICC, popřípadě velmi promyšlený parkovací systém.
Infiniti FX50 a EX37
Zásadní letošní novinkou značky Infiniti je druhá generace modelové řady FX, která měla světovou premiéru na ženevském autosalonu a nyní přichází do prodeje na vybraných evropských trzích. Svalnatý design se příliš nezměnil, ba právě naopak. Infiniti FX působí vedle konkurence mimořádně agresívně a dynamicky, což mají na svědomí vysoké boky, dlouhá příď s výraznou přední maskou a efektně tvarované přední světlomety. Celek pak dotváří také kola z lehkých slitin, která jsou pro základní model FX37 GT ve standardu dvacetipalcová a pro FX50 S dokonce jednadvacetipalcová. Řada FX oproti první generaci mírně povyrostla. Rozvor se zvětšil o 4 cm na 2890 mm, celková délka o 6,5 cm na 4870 mm, šířka a výška zůstaly prakticky stejné. Zvětšil se však objem motorů, což vyjadřuje i označení jednotlivých modelů. Místa je v interiéru přesně tolik, kolik potřebujete k pohodlnému cestování na předních i zadních sedadlech, zavazadlový prostor je však s ohledem na celkové rozměry spíše podprůměrný (410 l), což ovšem odpovídá stylu terénního-sportovního kupé.
Základní pohonnou jednotkou je opět vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litrů (235 kW), obdiv i respekt vzbuzují spíše parametry nového osmiválce 5,0 litru, který dosahuje největšího výkonu 287 kW (390 k) a točivého momentu 500 N.m, s nímž se Infiniti může na evropském trhu postavit bez respektu proti BMW X6 xDrive 50i (407 k) či Porsche Cayenne S (385 k) a GTS (405 k). Famózní je mimo jiné akcelerace z klidu na 100 km/h za 5,8 s stejná jako u kupé G37. Infiniti FX je samozřejmě prošpikováno elektronickými systémy, aby automobil bezpečně zvládal vysoké výkony pohonných jednotek. Kromě nové sedmistupňové samočinné převodovky a systému pohonu všech kol ATTESA E-TS stojí za zmínku aktivní tlumiče CDC, které jsou ve standardu obou verzí nebo také aktivně řízená kola zadní nápravy (4WAS), což je specialita modelu FX50. Kromě toho najdete samozřejmě ve výbavě většinu hi-tech prvků, na jaké jsou zákazníci této kategorie zvyklí počínaje adaptivními bi-xenonovými světlomety a konče excelentním parkovacím systémem, který pracuje se čtveřicí širokoúhlých kamer (v předním a zadním nárazníku a ve vnějších zpětných zrcátkách), a díky počítačové simulaci zobrazuje vůz pohledem shora, takže do příslušné mezeru zacouváte tak, jakoby se jednalo o počítačovou hru. Vůbec vám tedy nemusí vadit poměrně špatný výhled z vozidla. Přes vcelku vysokou hmotnost zaujme Infiniti FX agilními jízdními vlastnostmi a velice nízkou hladinou hluku.
Druhým modelem kategorie SUV na evropském trhu je EX37. Loňská novinka prodělala před vstupem na evropské silnice, stejně jako její větší sourozenec, mnohé úpravy. Kompaktní SUV s rozvorem 2800 mm dlouhé 4640 mm se stane dalším hráčem v segmentu kompaktních prémiových čtyřkolek. Oproti novinkám z dílen Mercedesu, Audi či Volva přináší EX37 kombinaci luxusu a exotiky, z čehož plyne i jistá exkluzivita tohoto modelu vedle evropské konkurence. EX37 nemá tak svalnatý design jako řada FX, ba právě naopak, lze tedy očekávat sympatie za strany něžného pohlaví, které pak jistě nadchne i útulný interiér a jednoduché ovládání. Nepotěší naopak velmi malý zavazadlový prostor, který by nenadchnul ani u hatchbacku nižší střední třídy (340 litrů), nijak velký není ani prostor na zadních sedadlech.
Jedinou variantu představuje kombinace zážehového šestiválce 3,7 litru o výkonu 235 kW a sedmistupňové samočinné převodovky s pohonem všech kol ATTESA E-TS. Výkony tohoto jsou opět nadprůměrné a přísná kritéria náročných evropských řidičů plní i jízdní vlastnosti. Díky velkému rozsahu využitelných otáček motoru lze v manuálním režimu samočinné převodovky naplno využívat rezervy výkonu k velmi svižné sportovní jízdě, s čímž opět koresponduje vzorně přesné řízení a účinné brzdy. Výbava může být u tohoto automobilu opět kompletní bez mezer, většina luxusních a hi-tech prvků (adaptivní světlomety, tempomat s brzdící funkcí, zadní parkovací kamera, navigační systém, audiosystém Bose) je však za příplatek.
Importérem značky Infiniti pro český trh se stala společnost Auto Palace Group, která u nás zastupuje také značku Mitsubishi a zároveň vlastní síť dealerství značek Mazda, Ford, Nissan a Volvo. V režii této firmy roste také v Praze-Průhonicích na základech dealerství Nissanu prodejní a servisní centrum Infiniti pro celou Českou republiku, jehož slavnostní otevření je naplánováno na duben 2009, kdy se luxusní japonské automobily začnou u nás také prodávat. Ceny na českém trhu se budou pohybovat od částky jednoho milionu korun za kupé G37 do 1,8 milionu za plně vybavené špičkové SUV FX50.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva