Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům
30.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jediná úprava Inifiniti M35h pro další modelový rok ukazuje, komu se dnes v prvé řadě šijí na míru auta. Zákazníci to rozhodně nejsou.
Je to jeden z mnoha hmatatelných důkazů o tom, kdo dnes vládne trhu s automobily. Svého času to byl zákazník, ten už je ale dnes od primárního vlivu na nabídku odfiltrován nepřeberným množstvím všemožných příkazů, zákazů nebo limitů a z nich vyplývajících pokut.
Chcete auto s hydraulickým posilovačem řízení? Nelze, nepasuje do norem na měření spotřeby. Chcete vůz s pořádným atmosférickým motorem? Nelze, ani ten není s eurotestem spotřeby kompatibilní. Chcete sedan s nízkou stavbou přídě? Nelze, to si nenotuje s normami na ochranu chodců při srážce. Chcete auto bez ABS, ESP nebo rádce, který rychlostní stupeň máte zařadit? Nelze, to je povinné. Chcete auto s alespoň trvale vypínatelným systémem start and stop nebo nejlépe zcela bez něj? Nelze, to by pak opět nesplnilo podmínky pro promítnutí jeho vlivu do výsledků měření spotřeby. Chcete auto, které na vás nebude hulákat, když si při přeparkování nezapnete pás? Nelze, to by pak nedostalo hvězdičku v crash testu.
Podobných přímých či nepřímých omezení je dnes ve světě aut tolik, že bychom v podobném duchu mohli pokračovat ještě dobrou hodinku. Jako zákazník pak můžete své preference uplatnit jen v rámci mála vlastností, jejichž charakter zůstává po vší té „filtraci” v rukou výrobců. Tedy pokud nemáte dostatek prostředků na exotický vůz s multimilionovou cenovkou, nebo ještě více peněz na to, abyste si nějaký postavil sami. Cokoli konfekčního, tedy alespoň trochu dostupného striktně podléhá výše zmíněnému a utéci se tomu nesnaží ani firmy vyrábějící relativně malé množství aut.
Dnešní příklad je relativně banální, tento přístup ale dokládá v plné nahotě. Japonské Infiniti se rozhodlo vylepšit pro nový modelový rok sedan M35h (prodává se i u nás) tak, že lehce přenastavilo fungování hybridního pohonného ústrojí, aby při studených startech dříve pracovalo s elektrickým motorem. Žádné další změny se s novým rokem nedostavily, vizuálně i technicky zůstává vůz zcela nedotčen.
Dynamické parametry vozu jsou tedy pochopitelně stejné jako dosud - s výkonem nejvýše 364 koní zrychlí na stovku za 5,5 sekundy a dosáhne omezené rychlosti nejvýše 250 km/h. Změny ale mají za následek snížení kombinované spotřeby benzínu z 7,0 na 6,9 l/100 km. Dojme tahle změna někoho, kdo si pořizuje vůz stojící 1,5 milionu Kč? Těžko, jenže současně s tím znamená snížení emisí CO2 ze 162 na 159 gramů na kilometr. Stále nic? No u nás to opravdu nic neznamená, britský zákazníkům to ale přináší možnost dvakrát rychlejších odpisů (rozložených do 5 místo 10 let - co vše spotřeba dokáže ovlivnit...) a posun do nižšího daňového pásma obdoby silniční daně. To by mělo 40 % britských daňových poplatníků ušetřit kolem 180 liber za rok.
Co se přitom reálně změní? No samozřejmě nic, je to jen virtuální, v tomto případě daňová realita. Příklady z praxe naopak ukazují, že podobné modifikace spotřebu v reálném světě kolikrát i zvýší, protože co vyhovuje eurocyklu měření spotřeby nemusí vyhovět skutečnému jízdnímu profilu zákazníků. Ale to už je dnes druhořadé, na prvním místě jsou dnes všemožné přímé i nepřímé regulace - kdo by kdy řekl, že o charakteru vašeho auta se bude vlastně rozhodovat někde na ministerstvu financí...















Infiniti M35h je nyní o desetinu litru úspornější, papírově. U nás to zřejmě nepoznáme vůbec nijak...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins