Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům
30.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jediná úprava Inifiniti M35h pro další modelový rok ukazuje, komu se dnes v prvé řadě šijí na míru auta. Zákazníci to rozhodně nejsou.
Je to jeden z mnoha hmatatelných důkazů o tom, kdo dnes vládne trhu s automobily. Svého času to byl zákazník, ten už je ale dnes od primárního vlivu na nabídku odfiltrován nepřeberným množstvím všemožných příkazů, zákazů nebo limitů a z nich vyplývajících pokut.
Chcete auto s hydraulickým posilovačem řízení? Nelze, nepasuje do norem na měření spotřeby. Chcete vůz s pořádným atmosférickým motorem? Nelze, ani ten není s eurotestem spotřeby kompatibilní. Chcete sedan s nízkou stavbou přídě? Nelze, to si nenotuje s normami na ochranu chodců při srážce. Chcete auto bez ABS, ESP nebo rádce, který rychlostní stupeň máte zařadit? Nelze, to je povinné. Chcete auto s alespoň trvale vypínatelným systémem start and stop nebo nejlépe zcela bez něj? Nelze, to by pak opět nesplnilo podmínky pro promítnutí jeho vlivu do výsledků měření spotřeby. Chcete auto, které na vás nebude hulákat, když si při přeparkování nezapnete pás? Nelze, to by pak nedostalo hvězdičku v crash testu.
Podobných přímých či nepřímých omezení je dnes ve světě aut tolik, že bychom v podobném duchu mohli pokračovat ještě dobrou hodinku. Jako zákazník pak můžete své preference uplatnit jen v rámci mála vlastností, jejichž charakter zůstává po vší té „filtraci” v rukou výrobců. Tedy pokud nemáte dostatek prostředků na exotický vůz s multimilionovou cenovkou, nebo ještě více peněz na to, abyste si nějaký postavil sami. Cokoli konfekčního, tedy alespoň trochu dostupného striktně podléhá výše zmíněnému a utéci se tomu nesnaží ani firmy vyrábějící relativně malé množství aut.
Dnešní příklad je relativně banální, tento přístup ale dokládá v plné nahotě. Japonské Infiniti se rozhodlo vylepšit pro nový modelový rok sedan M35h (prodává se i u nás) tak, že lehce přenastavilo fungování hybridního pohonného ústrojí, aby při studených startech dříve pracovalo s elektrickým motorem. Žádné další změny se s novým rokem nedostavily, vizuálně i technicky zůstává vůz zcela nedotčen.
Dynamické parametry vozu jsou tedy pochopitelně stejné jako dosud - s výkonem nejvýše 364 koní zrychlí na stovku za 5,5 sekundy a dosáhne omezené rychlosti nejvýše 250 km/h. Změny ale mají za následek snížení kombinované spotřeby benzínu z 7,0 na 6,9 l/100 km. Dojme tahle změna někoho, kdo si pořizuje vůz stojící 1,5 milionu Kč? Těžko, jenže současně s tím znamená snížení emisí CO2 ze 162 na 159 gramů na kilometr. Stále nic? No u nás to opravdu nic neznamená, britský zákazníkům to ale přináší možnost dvakrát rychlejších odpisů (rozložených do 5 místo 10 let - co vše spotřeba dokáže ovlivnit...) a posun do nižšího daňového pásma obdoby silniční daně. To by mělo 40 % britských daňových poplatníků ušetřit kolem 180 liber za rok.
Co se přitom reálně změní? No samozřejmě nic, je to jen virtuální, v tomto případě daňová realita. Příklady z praxe naopak ukazují, že podobné modifikace spotřebu v reálném světě kolikrát i zvýší, protože co vyhovuje eurocyklu měření spotřeby nemusí vyhovět skutečnému jízdnímu profilu zákazníků. Ale to už je dnes druhořadé, na prvním místě jsou dnes všemožné přímé i nepřímé regulace - kdo by kdy řekl, že o charakteru vašeho auta se bude vlastně rozhodovat někde na ministerstvu financí...
Infiniti M35h je nyní o desetinu litru úspornější, papírově. U nás to zřejmě nepoznáme vůbec nijak...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.