Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti LE: „luxusní sporťák” z Leafu snadno a rychle
5.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Značka Infiniti představila na autosalonu v New Yorku dlouho slibovaný elektromobil. Vyklubal se z něj Nissan Leaf v novém ohozu.
O připravovaném elektromobilu s logem Infiniti nás automobilka Nissan velmi stručně informovala v době konání loňského frankfurtského autosalonu. Zveřejněná zpráva o celých dvou větách byla doplněna náčrtkem znázorňujícím vůz, který mohl být limuzínou, ale stejně tak i kupé se stupňovitou zádí, protože neměl nakreslené dveře. Až postupem času doplnily neznámou mozaiku zprávy o tom, že jsme vlastně viděli malý sedan a překarosovaný Nissan Leaf v jednom.
Teď už nemáme pochybnosti a potvrdila to také japonská značka koncernu Renault-Nissan. Newyorský koncept má pracovní název LE a nevíme zatím, co má přesně vyjadřovat. Nabízí se Low-Emission (nízké emise), což by ale ale bylo zvláštní - automobilky elektromobilům rády říkají zero-emission (tedy bezemisní), i když to není pravda. A nelze čekat, že by zrovna dneškem prozřely, zvláště když na LE je tato formulka znovu zmíněna. Jak již bylo řečeno, vůz využívá techniku Leafu, a tak je možné, že výrobce jménem LE vzdává hold jeho původu (LE = polovina LEafu a pak trochu Inifiniti navrch). No, tak to asi také nebude, prostě nevíme.
Vnitřnosti vlastně jediného pořádné prodávaného elektrického auta Nissan zabalil do agresivnější karoserie, která má signalizovat jakousi sportovnost. „Byl navržen tak, aby to byl v první řadě luxusní vůz a až pak elektromobil,“ tvrdí v tiskových materiálech japonské značky Sam Chung, marketingový manažer Infiniti ve Spojených státech. Jak ale dodává, nesmí mu chybět „více agresivity“ - zda se to povedlo, to už posuďte sami.
Tento vůz ale nemá být jen čistou kopií elektrického Nissanu. Tedy ne toho současného. Vše v tomto voze vychází z faceliftovaného Leafu, jež bude představen v průběhu letošního roku. Co to znamená pro výkon elektromotoru nebo dynamiku, momentálně ještě netušíme, nepředpokládáme ale, že by na tom nové Infiniti bylo nějak výrazně lépe, než výchozí model. Určitě ale má nabídnout větší kapacitu akumulátorů (Leaf disponuje 24 kWh) a tedy i dojezd, neboť ten je u výchozího modelu stále nedostatečný.
Americké testy udávají pro japonského elektrikáře jen necelých 118 kilometrů na jedno nabití a to jsou pořád jen výsledky dle normy. V hávu Infiniti musí stejná technika nabídnout více, a to bez většího akumulátoru nepůjde.
Zdali bude sériové Infiniti BEV po příchodu na trh během příštího roku akceptováno širší veřejností, to by si Nissan jistě moc přál. Jenže smutnou pravdou je, že po loňském relativně úspěšném roku Leafu ve Spojených státech to letos vypadá na nemilý, zhruba padesátiprocentní propadák.
Nejvyšší šéf koncernu Carlos Ghosn ale tvrdí, že víru v baterkami poháněné vozy neztrácí: „Pokud jde o elektromobily, jsem pořád optimista.“ Podobní optimisté tu ale byli už před padesáti lety, dnes nejsou mezi živými...
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek
Lěpe než Leaf toto Infiniti jistě vypadá, ale překonat vizuální dojem z elektrického Nissanu není až tak složité. Má se lišit i po technické stránce, nic dramatického ovšem čekat nelze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch