Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti LE: „luxusní sporťák” z Leafu snadno a rychle
5.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Značka Infiniti představila na autosalonu v New Yorku dlouho slibovaný elektromobil. Vyklubal se z něj Nissan Leaf v novém ohozu.
O připravovaném elektromobilu s logem Infiniti nás automobilka Nissan velmi stručně informovala v době konání loňského frankfurtského autosalonu. Zveřejněná zpráva o celých dvou větách byla doplněna náčrtkem znázorňujícím vůz, který mohl být limuzínou, ale stejně tak i kupé se stupňovitou zádí, protože neměl nakreslené dveře. Až postupem času doplnily neznámou mozaiku zprávy o tom, že jsme vlastně viděli malý sedan a překarosovaný Nissan Leaf v jednom.
Teď už nemáme pochybnosti a potvrdila to také japonská značka koncernu Renault-Nissan. Newyorský koncept má pracovní název LE a nevíme zatím, co má přesně vyjadřovat. Nabízí se Low-Emission (nízké emise), což by ale ale bylo zvláštní - automobilky elektromobilům rády říkají zero-emission (tedy bezemisní), i když to není pravda. A nelze čekat, že by zrovna dneškem prozřely, zvláště když na LE je tato formulka znovu zmíněna. Jak již bylo řečeno, vůz využívá techniku Leafu, a tak je možné, že výrobce jménem LE vzdává hold jeho původu (LE = polovina LEafu a pak trochu Inifiniti navrch). No, tak to asi také nebude, prostě nevíme.
Vnitřnosti vlastně jediného pořádné prodávaného elektrického auta Nissan zabalil do agresivnější karoserie, která má signalizovat jakousi sportovnost. „Byl navržen tak, aby to byl v první řadě luxusní vůz a až pak elektromobil,“ tvrdí v tiskových materiálech japonské značky Sam Chung, marketingový manažer Infiniti ve Spojených státech. Jak ale dodává, nesmí mu chybět „více agresivity“ - zda se to povedlo, to už posuďte sami.
Tento vůz ale nemá být jen čistou kopií elektrického Nissanu. Tedy ne toho současného. Vše v tomto voze vychází z faceliftovaného Leafu, jež bude představen v průběhu letošního roku. Co to znamená pro výkon elektromotoru nebo dynamiku, momentálně ještě netušíme, nepředpokládáme ale, že by na tom nové Infiniti bylo nějak výrazně lépe, než výchozí model. Určitě ale má nabídnout větší kapacitu akumulátorů (Leaf disponuje 24 kWh) a tedy i dojezd, neboť ten je u výchozího modelu stále nedostatečný.
Americké testy udávají pro japonského elektrikáře jen necelých 118 kilometrů na jedno nabití a to jsou pořád jen výsledky dle normy. V hávu Infiniti musí stejná technika nabídnout více, a to bez většího akumulátoru nepůjde.
Zdali bude sériové Infiniti BEV po příchodu na trh během příštího roku akceptováno širší veřejností, to by si Nissan jistě moc přál. Jenže smutnou pravdou je, že po loňském relativně úspěšném roku Leafu ve Spojených státech to letos vypadá na nemilý, zhruba padesátiprocentní propadák.
Nejvyšší šéf koncernu Carlos Ghosn ale tvrdí, že víru v baterkami poháněné vozy neztrácí: „Pokud jde o elektromobily, jsem pořád optimista.“ Podobní optimisté tu ale byli už před padesáti lety, dnes nejsou mezi živými...
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek
Lěpe než Leaf toto Infiniti jistě vypadá, ale překonat vizuální dojem z elektrického Nissanu není až tak složité. Má se lišit i po technické stránce, nic dramatického ovšem čekat nelze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva