Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily
4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Na Emerg-E zdánlivě není co odhalovat, předchozí úniky odhalily vše. Ale jen co do vzhledu, teď přidáváme i technické parametry.
Infiniti postupné odhalování Emerge-E vůbec nevyšlo. Možná se tak stalo i proto, že s ním začalo již loni v listopadu, tento a následující krok ale byly na každý pád těmi posledními, které proběhly pod kontrolou automobilky. Již v první polovině února totiž unikly patentové snímky vozu a nakonec se ven dostaly i ty skutečné. Měli jsme zprvu zato, že jde o oficiální odhalení, ale byl to další únik. A aby toho nebylo málo, i technické specifikace pro vás máme zatím bez oficiální premiéry. Jsou ale bezpochyb těmi, které se dozvíme zítra, nebo v úterý.
Již z dřívějška víme, že koncept nejenže naznačuje design příštích modelů Infiniti, má i svou technickou výjimečnost. Mělo jít o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny generovanou mimo jiné zážehovým spalovacím motorem 1,2 s kompresorem, to byly ale veškeré známé technické podrobnosti. Teď víme mnohem více.
Pohon samotného auta totiž bude mít na starosti dvojice vzadu uložených elektromotorů s úctyhodným celkovým výkonem 300 kW (408 koní). Ty budou brát energii ze skromnějšího, leč zatím blíže neupřesněného „paklíku” lithio-iontových akumulátorů, které se postarají o dojezd maximálně 50 kilometrů. Bída s nouzí? To tedy, ale jak už bylo zmíněno, navrch bude elektřinu vozu dodávat také generátor poháněný tříválcovým „benzinem” o objemu 1,2 litru s přeplňováním kompresorem. Jde o stejný motor, který najdeme v produkčním Nissanu Micra DIG-S Turbo, jenž se může pochlubit stokoňovým výkonem. S ním a konvenční palivovou nádrží by se pak měl dojezd prodloužit až na teoretických 480 kilometrů bez nutnosti dobíjet či tankovat. A to není vůbec špatné číslo.
Že je tolik motorů v jednom autě holý nesmysl? Jak se to vezme. Docela nedávno jsme psali o podobně koncipovaném autě, které nám smysl dávalo. A zdá se, že Infiniti přesně o takovém uvažuje, i když motor 1,2 s kompresorem může být až příliš skromný. Tato koncepce totiž dovoluje vozu mít na jednu stranu ohromující výkon (což 400 koní jistě je), adekvátní dynamiku a přitom jím příliš nezatěžovat vůz jako celek, a to ani z hlediska provozních nákladů.
U Infiniti to tedy s cenou příliš nevychází, i když ani ta vlastně nevypadá špatně. Jde o lehké sportovní kupé využívající řadu drahých materiálů (celá karoserie je z uhlíkových vláken) a nikoli tuctový sedan - v takovém kontextu není předpokládaná cena 150 000 amerických dolarů (necelé 3 miliony Kč) vůbec přehnaná. Použití stejného řešení v obyčejnějším voze by pak mohlo vést k ještě mnohem příznivější kombinaci ceny a výkonu.
A o jakých že výkonech to vlastně hovoříme? Přesné specifikace zatím neznáme, možná je ani Infiniti nezveřejní - vůz by každopádně měl nabídnout zrychlení na 100 km/h za 4 sekundy a uhánět rychlostí alespoň 210 km/h. To není mnoho, ale zde lze očekávat spíše elektronické omezení než přirozené maximum. Jestli něco vozy podobného ražení (tzv. range-extenders) nezvládají, pak je to dlouhodobá jízda pod vysokou zátěží, což přirozeně pramení z nesouladu maxim výkonu elektromotorů a spalovacího agregátu.
Co je jistě zajímavé, toto auto se může dostat do výroby. Infiniti z toho co víme zatím nemá žádný konkrétní plán, ale něco takového si minimálně přeje. Zda si to s ohledem na výše zmíněné přejete i vy, to nám můžete prozradit v přiložené diskuzi.
Naživo v Ženevě vypadá Emerg-E stejně dobře jako na studiových fotkách
Dříve uniklé snímky Emerg-E řekli vše podstatné, teď známe i klíčové technické parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB