Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti chystá novou vlajkovou loď, sériové Essence má nabídnout až 700 koní
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z koncepčního kupé se má stát produkční sedan vybavený hybridním ústrojím. To prý bude zcela nové a sprint na stovku zvládne pod 4 sekundy.
Japonská automobilka o sobě naposledy dala vědět konceptem Q50 Eau Rouge, který je přímým odkazem na aktivity značky ve světě Formule 1. Ty sice mají být po sezóně 2015 ukončeny, aktuálně je však třeba kout železo, dokud je žhavé. Produkční verze by tak měla dorazit v řádech měsíců, dokud automobilka může těžit z mistrovských titulů. Jen tímto modelem se ovšem Infiniti nezabývá, kromě sedanu poháněného šestiválcem z Nissanu GT-R se totiž máme dočkat také nové vlajkové lodi značky.
Tou se podle všeho stane sériová verze konceptu Essence, který byl představen v roce 2009 na autosalonu v Ženevě jako první model Infiniti vyvedený v novém designovém jazyce. Oproti studii, která byla kupátkem, se ovšem máme dočkat čtveřice bočních dveří. Podstata pohonného ústrojí se však již měnit nemá, což znamená, že dostaneme dvakrát přeplňovaný šestiválec, kterému pomocnou ruku bude podávat elektromotor.
Přestože k debutu studie došlo již před pěti lety, hybridního sedanu se hned tak nedočkáme. Šéf automobilky Johann de Nysschen totiž uvedl, že „by převedení konceptu Essence do produkční reality rád viděl do konce dekády“. A to znamená, že minimálně tři roky se s novinkou nesetkáme. Stejně jako se již v budoucnu nemáme potkat s divizí IPL (Infiniti Performance Line), která měla konkurovat německé divizi M.
Důvod je prostý a opětovně jej najdeme ve spojení se světem F1. Infiniti totiž zvažuje, že by každá modelová řada v budoucnu dostala ostrou verzi Eau Rouge. Ta by se samozřejmě objevila také v případě nového vrcholného sedanu, který by mohl nést produkční název Q80 nebo Q90 (značka je má již dávno zaregistrované). Tím pádem se ani tak nezaměří na BMW řady 7, nýbrž spíše na BMW 6 Gran Coupe či Mercedes-Benz CLS.
„Nemáme v plánu stvořit konkurenci pro třídu S,“ uvedl k tématu jeden z vedoucích pracovníků značky. „Naším cílem je představit zrevidovanou čtyřdveřovou verzi konceptu Essence.“ To by svým způsobem dávalo smysl, neboť aliance Renault-Nissan, do které Infiniti spadá, ještě více utužila své vztahy s koncernem Daimler, proto by novinka mohla dostat novou platformu vyvinutou ve spolupráci těchto značek.
„Filozofie uvnitř Nissanu je taková, že kombinace explozivního výkonu a bezkonkurenční ovladatelnosti nám umožnila soupeřit s 911. Nyní chce proto automobilka vytvořit výkonnou vlajkovou loď s hybridním ústrojím, která by se postavila Panameře,“ pokračuje zdroj zevnitř automobilky. K tomu ovšem Infiniti bude potřebovat vhodnou pohonnou jednotku.
Jak jsme přitom uvedli již v úvodu, daným agregátem bude přeplňovaný šestiválec. Problémem ovšem je, že Infiniti nemůže použít 3,7litrový motor V6 twin-turbo z Nissanu GT-R, neboť ten je stavěn ručně. Pokud by tedy měl zamířit pod kapotu vrcholného sedanu, musel by se prodávat jen v malém množství, a to automobilka rozhodně nemá v úmyslu.
Nakonec se tedy máme dočkat hned dvou nových šestiválcových ústrojí, jež jsou aktuálně ve vývoji. Prvním z nich má být nový třílitr, který vyvine 558 koní a zvládne i pár kilometrů čistě na elektřinu. Druhý je ovšem o poznání zajímavější, neboť z objemu 3,7 litru má pumpovat okolo 700 koní. Tím se nám ovšem celý příběh začíná opětovně zamotávat.
Pokud si totiž dobře vzpomínáte na naše zmínky o chystaném novém Nissanu GT-R, pak ten by měl dostat obdobné pohonné ústrojí. Je tedy možné, že jde o tutéž pohonnou jednotku? Vyloučit to nelze. To by ovšem znamenalo, že nový motor nebude stavěn ručně, jinak jsme opět tam, kde jsme byli se stávajícím agregátem GT-R.
Ať už ale tato situace dopadne jakkoliv, podle Infiniti by daná síla měla vrcholnému sedanu stačit k dosažení nejvyšší rychlosti 300 km/h, zatímco akcelerace z klidu na stovku zabere méně než čtyři sekundy. A to i díky novému systému pohonu všech kol Attesa, který sériová verze Essence dostane (kromě ní to ale bude i Daimler, kdo k ní bude mít na základě dohody přístup).
Uvidíme tedy, jak se vše bude vyvíjet, a především, zda novinka Infiniti s cenou okolo čtyř milionů korun skutečně do produkce dorazí.
Koncepční Infiniti Essence sice bylo kupátkem, hybridní ústrojí ovšem dostalo. Sériová verze tak vlastně jen přihodí dvoje boční dveře
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 4 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 6 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 7 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 9 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva