Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti chce vrcholný hybridní supersport, stvořit ho má věhlasný Adrian Newey
7.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající pravidla Formule 1 legendárního konstruktéra frustrují. V roli externího poradce by si tak mohl „střihnout“ produkční verzi konceptu Emerg-E.
Letošní ročník Formule 1 se asi líbí už jen Mercedesu. Všichni ostatní - od diváků přes Bernieho Ecclestonea až po Ferrari - mají s novými pravidly problém. Zužující se mantinely pak demotivují i zřejmě nejschopnějšího konstruktéra přinejmenším současnosti, Adriana Neweyho. Ten chce proto u týmu Red Bull Racing v budoucnosti působit spíše jen jako externí poradce, většinu svého času pak bude namísto kdysi královské motoristické disciplíny věnovat novému oddělení Advanced Technologies Centre.
V jeho rámci by podle mnohých spekulací měl stylizovat závodní jachty, kromě toho však dost možná navrhne i supersport pro značku Infiniti. Podle viceprezidenta Nissanu Andyho Palmera totiž „Adrian kutí něco nového“. Nic konkrétního ovšem již naznačeno nebylo, na řadu tedy mohou přijít dohady. Než se ovšem dostaneme k novým, nejprve vyvrátíme jeden starší. Dle něj by totiž Infiniti od příští sezóny již nemělo být sponzorem týmu RBR. Jak už ovšem naznačeno, obě společnosti mají spolupracovat i nadále.
Je však otázkou, zda z dané spolupráce vznikne jen pouhý koncept, či silniční model. Stejně tak můžeme pochybovat o tom, zda Newey nějaký ten supersport skutečně navrhne. Pár náznaků tu ovšem je, neboť Infiniti plánuje produkční verzi konceptu Emerg-E, podle Palmera však nejprve musí dořešit otázku designu. A právě tu by si mohl vzít na starosti legendární konstruktér, i když v takovém případě by jeho odklon od současných monopostů F1 nebyl tak enormní.
Podle Palmera by totiž daný model měl dostat pod kapotu hybridní ústrojí, a to především kvůli čínskému trhu. Taková koncepce totiž umožní dosáhnout zisku, na rozdíl od ryzího elektromobilu. To ovšem neznamená, že by se Infiniti nezabývalo i jeho vývojem. Základem by se mohl stát závodní Nissan ZEOD, který se nedávno ukázal na Le Mans, kde zvládnul objet jedno kolo čistě na elektřinu. Mimo to pak i dosáhl rychlosti 300 km/h.
Právě tento vůz s neobvyklým designem by měl do budoucna ovlivnit jak silniční vozy Nissanu, tak i jeho luxusnější divize. A díky tomu by Infiniti mohlo poslat k ledu spolupráci s Mercedesem, neboť podle Palmera „již nechceme z našich rukou čichat smrad dieselů. Chceme spíše bezdrátové dobíjení, které našim zákazníkům umožní, aby přijeli domů, zaparkovali svůj vůz (elektromobil či hybrid) a ráno jej měli plně dobitý.“
Na ryze konvenční pohon ovšem Infiniti nezapomene, takový by ovšem měl být přisouzen novému hatchbacku Q30. Ten se přitom má výrazně odlišit od levnějšího Nissanu Pulsar. „Q30 se zaměří především na ovladatelnost. Designově pak bude velmi emotivní, přičemž vzniknout má i celá řada derivátů,“ dodal k tématu Palmer.
Viceprezident Nissanu dále naznačil, že jednou takovou „odnoží“ by se mohl stát crossover QX30. Daný model totiž míří do kategorie, kde se pohybuje řada lidí s odlišnými názory a ne každý chce sportovní vzhled. Co ale konkrétně dostaneme a zda se plány Infiniti naplní beze zbytku, to je prozatím ve hvězdách.











Koncepční Infiniti Emerg-E by mohlo spatřit světlo světa. O pohonném ústrojí prozatím nebylo rozhodnuto, design by ovšem klidně mohl mít na svědomí Adrian Newey
Zdroje: Top Gear, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins