Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti chce vrcholný hybridní supersport, stvořit ho má věhlasný Adrian Newey
7.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající pravidla Formule 1 legendárního konstruktéra frustrují. V roli externího poradce by si tak mohl „střihnout“ produkční verzi konceptu Emerg-E.
Letošní ročník Formule 1 se asi líbí už jen Mercedesu. Všichni ostatní - od diváků přes Bernieho Ecclestonea až po Ferrari - mají s novými pravidly problém. Zužující se mantinely pak demotivují i zřejmě nejschopnějšího konstruktéra přinejmenším současnosti, Adriana Neweyho. Ten chce proto u týmu Red Bull Racing v budoucnosti působit spíše jen jako externí poradce, většinu svého času pak bude namísto kdysi královské motoristické disciplíny věnovat novému oddělení Advanced Technologies Centre.
V jeho rámci by podle mnohých spekulací měl stylizovat závodní jachty, kromě toho však dost možná navrhne i supersport pro značku Infiniti. Podle viceprezidenta Nissanu Andyho Palmera totiž „Adrian kutí něco nového“. Nic konkrétního ovšem již naznačeno nebylo, na řadu tedy mohou přijít dohady. Než se ovšem dostaneme k novým, nejprve vyvrátíme jeden starší. Dle něj by totiž Infiniti od příští sezóny již nemělo být sponzorem týmu RBR. Jak už ovšem naznačeno, obě společnosti mají spolupracovat i nadále.
Je však otázkou, zda z dané spolupráce vznikne jen pouhý koncept, či silniční model. Stejně tak můžeme pochybovat o tom, zda Newey nějaký ten supersport skutečně navrhne. Pár náznaků tu ovšem je, neboť Infiniti plánuje produkční verzi konceptu Emerg-E, podle Palmera však nejprve musí dořešit otázku designu. A právě tu by si mohl vzít na starosti legendární konstruktér, i když v takovém případě by jeho odklon od současných monopostů F1 nebyl tak enormní.
Podle Palmera by totiž daný model měl dostat pod kapotu hybridní ústrojí, a to především kvůli čínskému trhu. Taková koncepce totiž umožní dosáhnout zisku, na rozdíl od ryzího elektromobilu. To ovšem neznamená, že by se Infiniti nezabývalo i jeho vývojem. Základem by se mohl stát závodní Nissan ZEOD, který se nedávno ukázal na Le Mans, kde zvládnul objet jedno kolo čistě na elektřinu. Mimo to pak i dosáhl rychlosti 300 km/h.
Právě tento vůz s neobvyklým designem by měl do budoucna ovlivnit jak silniční vozy Nissanu, tak i jeho luxusnější divize. A díky tomu by Infiniti mohlo poslat k ledu spolupráci s Mercedesem, neboť podle Palmera „již nechceme z našich rukou čichat smrad dieselů. Chceme spíše bezdrátové dobíjení, které našim zákazníkům umožní, aby přijeli domů, zaparkovali svůj vůz (elektromobil či hybrid) a ráno jej měli plně dobitý.“
Na ryze konvenční pohon ovšem Infiniti nezapomene, takový by ovšem měl být přisouzen novému hatchbacku Q30. Ten se přitom má výrazně odlišit od levnějšího Nissanu Pulsar. „Q30 se zaměří především na ovladatelnost. Designově pak bude velmi emotivní, přičemž vzniknout má i celá řada derivátů,“ dodal k tématu Palmer.
Viceprezident Nissanu dále naznačil, že jednou takovou „odnoží“ by se mohl stát crossover QX30. Daný model totiž míří do kategorie, kde se pohybuje řada lidí s odlišnými názory a ne každý chce sportovní vzhled. Co ale konkrétně dostaneme a zda se plány Infiniti naplní beze zbytku, to je prozatím ve hvězdách.
Koncepční Infiniti Emerg-E by mohlo spatřit světlo světa. O pohonném ústrojí prozatím nebylo rozhodnuto, design by ovšem klidně mohl mít na svědomí Adrian Newey
Zdroje: Top Gear, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva