Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Balení klíče k novému Koenigseggu za 71 milionů Kč připomíná klenot, vypadá jako Fabergého vejce
15.4.2024 | Petr Miler
A není to náhoda, přesně tak mělo „zázemí” klíče od jednoho z nejexkluzivnějších aut světa působit. Netušíme, kolik takovou věc stálo vyrobit, přijde nám ale velmi adekvátní stroji s cenovkou blížící se 100 milionům korun.
Zní jako stíhačka a omylem zajíždí rekordy okruhů. Tak lze ve stručnost definovat Koenigsegg Jesko, nejnovější stroj švédské automobilky, který ohromuje svým vzhledovým pojetím, interiérem, motorem, převodovkou, aerodynamikou, hmotností... A také svým klíčem resp. jeho balením či jak nazvat místo, kde jej můžete ponechat, když zrovna nikam nejedete.
Jeho pojetí se rozhodl ukázat sám Koenigsegg, který otevřeně přiznává, že se při tvorbě „zázemí” klíče nechal inspirovat Fabergého vejci. Někdo řekne kýč, jiný umělecké dílo svého druhu - do kterého tábora se řadíte vy, posuďte sami. Na každý pád jde o něco adekvátně mimořádného samotnému vozu, který si s cenou od 3 milionů USD (asi 71 milionů Kč) najde cestu nanejvýš do 125 garáží na celém světě.
Nakonec normálně od výrobce k novému autu dostanete prostě pár klíčů ve svazku, i kdyby šlo o něco výjimečného typu elektronický klíč k luxusním BMW. „Šém” k Jesku je ale dodáván v trubici vyrobené z uhlíkových vláken s hliníkovými prvky, podpisem zakladatele automobilky a znovu hliníkový držákem uvnitř, který samotný klíč nese. Vše je pak vyvedeno ve stejných materiálech jako celý interiér vozu, typicky karbonu a kůže.
Kdybyste chtěli vidět víc, můžete jej na videu níže vidět i spolu s prvním Jeskem dodaným do Velké Británie, které vám ukáže Mr JWW. Tento youtuber je zároveň člověkem, který se podílí na přípravách tamního dealerství Koenigseggu, a tak se postaral i o dodání jednoho ze 125 vyrobených Jesek s šasí číslo 7382 některému z tamních zákazníků. Auto dnes nechme být, vidět ale můžete, jak se klíč z balení vyndává - je to jako vidět zrod kreatury z jiné planety. A i samotný klíč je neobvyklý, jeho tlačítka jakbysmet. Zejména pak to, které spustí tzv. Ghost Mode, který otevře víko zavazadelníku, kapotu, motoru a dveře, abyste s vozem mohli na veřejnosti řádně „flexit”.
Podívejte se na to všechno sami níže. Dodejme, že samotné Jesko ze svého 5,0litrového V8 s turby posílá na kola až 1 600 koní výkonu a 1 500 Nm točivého momentu. S hmotností 1 420 kg je pro srovnání lehčí než Porsche 911 GT3 RS, i když má o víc jak tisíc koní k dobru. Motor je spojen se specifickou devítistupňovou převodovkou LST (Light Speed Transmission) s osmi spojkami (!), která má řadit rychlostí světla. No je to dílo, ona extrémní základní cena v tomto případě snad i odpovídá.
Klíč k novému Koenigseggu Jesko je vážně mimořádné dílo. Foto: Koenigsegg
Ostatně i samotné Jesko je nepochybně mimořádné auto. Foto: Koenigsegg
Zdroje: Koenigsegg, MrJWW@Youtube
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test MotoGP v Jerezu - sice Ducati, ale Aprilia a KTM hodně blízko včera 18:47
- Test MotoGP v Jerezu - průběžně včera 14:30
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 včera 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu včera 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion 28.4.2024
Nejnovější články
- Indové odhalili svůj vlastní levný Mercedes G, za pouhou osminu ceny má i dieselový motor přímo od Mercedesu
před 2 hodinami - Číňané nečekaně představili úplně nový osmiválec vlastní konstrukce, takový nenabízí nikdo na světě
před 3 hodinami - Klíčové Cupry vypadají po faceliftu úplně jinak než Seaty, vsadily ale na hodně kontroverzní příď
před 5 hodinami - Ani facelift Mitsubishi ASX nevyřešil největší designový přehmat, jaký jsme v posledních letech viděli na nových autech
před 6 hodinami - Někteří nepochopitelně velebí dobití 70 % baterky elektromobilu za 10 minut, neznamená to vůbec nic
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva