Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Balení klíče k novému Koenigseggu za 71 milionů Kč připomíná klenot, vypadá jako Fabergého vejce
15.4.2024 | Petr Miler
A není to náhoda, přesně tak mělo „zázemí” klíče od jednoho z nejexkluzivnějších aut světa působit. Netušíme, kolik takovou věc stálo vyrobit, přijde nám ale velmi adekvátní stroji s cenovkou blížící se 100 milionům korun.
Zní jako stíhačka a omylem zajíždí rekordy okruhů. Tak lze ve stručnost definovat Koenigsegg Jesko, nejnovější stroj švédské automobilky, který ohromuje svým vzhledovým pojetím, interiérem, motorem, převodovkou, aerodynamikou, hmotností... A také svým klíčem resp. jeho balením či jak nazvat místo, kde jej můžete ponechat, když zrovna nikam nejedete.
Jeho pojetí se rozhodl ukázat sám Koenigsegg, který otevřeně přiznává, že se při tvorbě „zázemí” klíče nechal inspirovat Fabergého vejci. Někdo řekne kýč, jiný umělecké dílo svého druhu - do kterého tábora se řadíte vy, posuďte sami. Na každý pád jde o něco adekvátně mimořádného samotnému vozu, který si s cenou od 3 milionů USD (asi 71 milionů Kč) najde cestu nanejvýš do 125 garáží na celém světě.
Nakonec normálně od výrobce k novému autu dostanete prostě pár klíčů ve svazku, i kdyby šlo o něco výjimečného typu elektronický klíč k luxusním BMW. „Šém” k Jesku je ale dodáván v trubici vyrobené z uhlíkových vláken s hliníkovými prvky, podpisem zakladatele automobilky a znovu hliníkový držákem uvnitř, který samotný klíč nese. Vše je pak vyvedeno ve stejných materiálech jako celý interiér vozu, typicky karbonu a kůže.
Kdybyste chtěli vidět víc, můžete jej na videu níže vidět i spolu s prvním Jeskem dodaným do Velké Británie, které vám ukáže Mr JWW. Tento youtuber je zároveň člověkem, který se podílí na přípravách tamního dealerství Koenigseggu, a tak se postaral i o dodání jednoho ze 125 vyrobených Jesek s šasí číslo 7382 některému z tamních zákazníků. Auto dnes nechme být, vidět ale můžete, jak se klíč z balení vyndává - je to jako vidět zrod kreatury z jiné planety. A i samotný klíč je neobvyklý, jeho tlačítka jakbysmet. Zejména pak to, které spustí tzv. Ghost Mode, který otevře víko zavazadelníku, kapotu, motoru a dveře, abyste s vozem mohli na veřejnosti řádně „flexit”.
Podívejte se na to všechno sami níže. Dodejme, že samotné Jesko ze svého 5,0litrového V8 s turby posílá na kola až 1 600 koní výkonu a 1 500 Nm točivého momentu. S hmotností 1 420 kg je pro srovnání lehčí než Porsche 911 GT3 RS, i když má o víc jak tisíc koní k dobru. Motor je spojen se specifickou devítistupňovou převodovkou LST (Light Speed Transmission) s osmi spojkami (!), která má řadit rychlostí světla. No je to dílo, ona extrémní základní cena v tomto případě snad i odpovídá.
Klíč k novému Koenigseggu Jesko je vážně mimořádné dílo. Foto: Koenigsegg
Ostatně i samotné Jesko je nepochybně mimořádné auto. Foto: Koenigsegg
Zdroje: Koenigsegg, MrJWW@Youtube
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus