Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Xcent: korejský sedan vznikl přepracováním velké i10
5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka pro indický trh nabízí maloobjemové motory a bohatou standardní výbavu. Chybět v ní nemají ani finesy typu zpětné kamery.
Indický trh je očividně zasvěcen kompaktním sedanům, nový Hyundai Xcent je totiž v posledních dnech již třetím příspěvkem do tohoto segmentu. Stejně jako konkurence od Fordu a Tata Motors má přitom i on základ v již existujícím hatchbacku, a to modelu Grand i10. Ten svého evropského příbuzného přesahuje v rámci délky o 100 mm, rozvor této verze pak narostl ze 2 385 milimetrů na 2 425 mm, což je hodnota, ze které bude profitovat také sedan.
Shodný s hatchbackem pak bude rovněž motorový prostor novinky, kde očekávat můžeme buď 1,2litrový benzinový čtyřválec Kappa o výkonu 83 koní nebo 1,1litrový turbodiesel produkující koní 71. Tato pohonná jednotka je přitom spojena pouze s pětistupňovým manuálem, zatímco benzinový agregát je možné osadit rovněž čtyřstupňovým automatem.
Jízdní dynamika bohužel není známa, ve srovnání s hatchbackem by ovšem sedan měl dostat unikátní naladění podvozku. Mimo to pak v rámci výbavy nabízí prvky, jež v Indii nejsou standardem ani ve vyšším segmentu - třeba zadní výdechy klimatizace, chlazenou schránku před spolujezdcem, ovládání audia na volantu nebo zadní parkovací senzory a kameru.
V případě zavazadlového prostoru se pak má jednat o vrchol dané třídy, konkrétní počet litrů ovšem již Hyundai neuvedlo. To samé pak můžeme říci o ceně, i když daný segment počítá s částkami startujícími pod 190 tisíci korun. Na upřesnění však nebudeme muset dlouho čekat, neboť do prodeje Hyundai Xcent zamíří již v březnu.






Hyundai Xcent vzniklo přepracováním hatchbacku Grand i10. Ve srovnání s evropským příbuzným tak rovněž profituje z delšího rozvoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před hodinouUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 3 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 6 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.