Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Xcent: korejský sedan vznikl přepracováním velké i10
5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka pro indický trh nabízí maloobjemové motory a bohatou standardní výbavu. Chybět v ní nemají ani finesy typu zpětné kamery.
Indický trh je očividně zasvěcen kompaktním sedanům, nový Hyundai Xcent je totiž v posledních dnech již třetím příspěvkem do tohoto segmentu. Stejně jako konkurence od Fordu a Tata Motors má přitom i on základ v již existujícím hatchbacku, a to modelu Grand i10. Ten svého evropského příbuzného přesahuje v rámci délky o 100 mm, rozvor této verze pak narostl ze 2 385 milimetrů na 2 425 mm, což je hodnota, ze které bude profitovat také sedan.
Shodný s hatchbackem pak bude rovněž motorový prostor novinky, kde očekávat můžeme buď 1,2litrový benzinový čtyřválec Kappa o výkonu 83 koní nebo 1,1litrový turbodiesel produkující koní 71. Tato pohonná jednotka je přitom spojena pouze s pětistupňovým manuálem, zatímco benzinový agregát je možné osadit rovněž čtyřstupňovým automatem.
Jízdní dynamika bohužel není známa, ve srovnání s hatchbackem by ovšem sedan měl dostat unikátní naladění podvozku. Mimo to pak v rámci výbavy nabízí prvky, jež v Indii nejsou standardem ani ve vyšším segmentu - třeba zadní výdechy klimatizace, chlazenou schránku před spolujezdcem, ovládání audia na volantu nebo zadní parkovací senzory a kameru.
V případě zavazadlového prostoru se pak má jednat o vrchol dané třídy, konkrétní počet litrů ovšem již Hyundai neuvedlo. To samé pak můžeme říci o ceně, i když daný segment počítá s částkami startujícími pod 190 tisíci korun. Na upřesnění však nebudeme muset dlouho čekat, neboť do prodeje Hyundai Xcent zamíří již v březnu.
Hyundai Xcent vzniklo přepracováním hatchbacku Grand i10. Ve srovnání s evropským příbuzným tak rovněž profituje z delšího rozvoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva