Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster Turbo: korejské GTI předčasně odhaleno
9.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai zatím ze své nejočekávanější detroitské novinky plachtu nestrhl, jiní to ale udělali za něj. Máme první fotky a specifikace Velosteru Turbo.
Děje se to, co před každým velkým autosalonem. Jednotlivé audtomobilky mají přesně podle plánu odhalovat své dlouho chystané novinky, málokdy ale udrží vše pod pokličkou až do momentu onoho plánovaného odhalení. Někdy se o to zaslouží neposlušná média, která mají materiály k odhalovaným vozům k dispozici předem, neméně často technické nedostatky mediálních portálů automobilek a jindy i sami výrobci, kteří tuší sílu pozornosti získané nenadálým odhalením „tajných” materiálů. Nevíme, co bylo příčinou v tomto případě, jisté ale je, že Hyundai Veloster Turbo už podle plánu automobilky představen nebude.
Nevíme kdo a jak, někdo ale dostal do éteru menší sadu fotek a část tiskových informací, díky nimž si o podobě a technických přednostech vozu můžeme udělat docela solidní obrázek už nyní. Pojďme se tedy podívat na všechno, co zatím víme.
Co již není tajemstvím ani v nejmenším je vzhled vozu. Oproti výchozímu Velosteru se neodlišuje jen matně šedým lakem vyobrazeným na přiložených snímcích, ale hlavně výrazně odlišným, mnohem mohutnějším předním nárazníkem. Není jiný jen svou velikostí, ale i divočejším tvarovnáním spodních bočních partií, které doplňují nová, kulatá mlhová světla a upravené hlavní světlomety s LED. Karoserie se dočkala i mírného rozšíření, které vizuálně podporují i širší boční prahy, jiný je pochopitelně i zadní nárazník s dvěma kulatými koncovkami výfuku.
Nahlédnout můžeme i dovnitř, byť jen částečně. Zde je k vidění hlavně dvojice sportovních sedadel s výrazným bočním vedením a dvoubarevným čalouněním a „výšivkami” Turbo. Patrné je i specifické obložení palubní desky a vsadit si můžeme i na další obvyklé odlišnosti sportovních verzí jako jsou odlišné nášlapy pedálů, jiný volant, hlavice řadící páky...
To nejzajímavější se ale nachází pod kapotou. Jde o již dříve avizovaný motor 1,6 Turbo GDI s výkonem nejvýše 150 kW (204 koní) v 6 000 ot./min a točivý momentem až 265 Nm posazeným do 1 750 ot./min. Nevíme zatím úplně přesně, jak bude tento motor naladěn pro Ameriku a jak pro Evropu, jisté už ale je, že za oceánem se pochlubí normovanou spotřebou 8,7 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km na dálnici.
Dynamické parametry zatím zůstávají neznámou, pohotovostní hmotnost vozu ale má činit jen 1 270 kg a být tak výrazně nižší, než je u podobně výkonných konkurentů obvyklé. Poměr výkonu a hmotnosti by tak měl překonávat nejen Golf GTI, ale i v tomto směru přesvědčivěji se tvářící Mini Cooper S. O přenos výkonu se pochopitelně postarají přední kola, převodovky budou k dispozici manuální i automatická přičemž ta druhá jmenovaná nebude dvouspojková jako u verze 1,6 GDI, ale vsadí na klasičtější hydrodynamický měnič. Důvod? GDI Turbo je na dvouspojkovou skříň Hyundai moc silný...
Dále víme už jen tolik, že vůz dostane upravený podvozek, dokonce i jiné řízení a bude dodáván s pneumatikami Kumho Solus vyladěnými speciálně pro tento model. Jak to všechno bude ve výsledku fungovat ale teprve uvidíme.
To je vše, co vám pro tuto chvíli můžeme o Velosteru Turbo říci, další detaily a snímky vám nabídneme ihned, jakmile budou k dispozici.
Tip: Projděte si všechny novinky detroitského autosalonu.
Toto je Hyundai Veloster Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus