Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster: kupé i hatchback v jednom
11.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Korejská automobilka v Detroitu odhalila očekávaný stylový kompakt jménem Veloster. Ten překvapil svým poněkud rozdvojeným pojetím - z jedné strany má dveře jedny, z druhé ale hned dvoje. (+ video)
Veloster může na první pohled působit jako korejský únik od nudné reality všedních aut, ale pro Hyundai nejde zdaleka o první auto překračující meze ekonomické třídy. Minimálně kupé Genesis s výkonnými motory, pohonem zadních kol nebo samosvorným diferenciálem je „seriozním” sporťáčkem a Veloster je vedle něj pořád obyčejným kompaktem s trochou sportovního akcentu. Přesto jde o dílko velmi zajímavé, a tak se mu pojďme podívat pořádně na zoubek.
Místem premiéry Velosteru se stal americký autosalon NAIAS v Detroitu, což nasvědčuje, kam má vůz primárně namířeno. Přesto se určitě bude prodávat i v Evropě a jeho specifikace nám nebudou cizí. Ostatně ani vzhled nevypadá příliš „americky”, když na vcelku konvenční příď „navěšuje” svalnatě podsaditou záď a hlavně velmi svérazné boční partie. Ty se totiž snaží kombinovat předností malého kupé a kompaktního rodinného hatchbacku, když na řidičově straně najdeme dveře pouze jedny, zatímto na spolujezdcově straně dvoje. Praktičnost tomuto řešení nelze upřít pohled ze strany spolujezdce je ale kvůli hodně viditelnému předělu mezi oběma dveřmi podivný, i když samotné zadní dveře jsou po vzoru Alfy Romeo či Seatu pečlivě zamaskovány.
Ani interiér neurazí zákazníky toužící po trochu odvážnějším designu, jakkoli vedle ostatních nových Hyundai Veloster v tomto směru originalitou zrovna nehýří. Podoba jednotlivých prvků je tak velmi blízká všem novým vozům z jihu Koreje a hlavně volant a středová konzole dávají na první pohled znát, v jakém že autě to zrovna sedíte.
Technických detailů známe zatím jen část - vůz je 4 219 mm dlouhý a 1 791 mm široký, výšku neznáme. Podvozek s rozvorem 2 649 mm naznačuje, že interiér bude velmi prostorný a údaje automobilky to dosvědčují - podle ní jde o nejprostornější kompaktní třídvéřák na trhu.
Pod kapotou najdeme jediný benzinový motor (jak korejské...) s označením 1,6 GDI, který při atmosférckém plnění, přímé vstřiku paliva a uhádnutelném objemu dodává vozu až 102 kW (138 koní) výkonu při 6 300 ot./min. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 167 Nm při 4 850 ot./min. Velosteru byl dříve věštěn motor 1,6 turbo s výkonem 150 koní, ale automobilka nakonec vsadila na atmosférické plnění. Výkon je přesto podobný a při velmi nízké hmotnosti (tedy vzhledem k tomu, co je dnes obvyklé) jen 1 175 kg jistě ani dynamické parametry nebudou marné. Automobilka ale zatím v tomto směru neřekla více než nic. Jisté je jen to, že na dálnici (něco jako u nás mimoměstský provoz) si Veloster vezme 5,88 litru benzinu na 100 km.
Soudě dle dostupných informací tak Veloster zřejmě nezatopí Volkswagenu Scirocco, jak bylo původně předpovídáno, neboť Německý konkurent míří svými motorizacemi přece jen výše. Zajímavou stylovou alternativou pro příznivce rozumných investic ale zdá se bude.
Více technických parametrů a první ceny, to vše vejde ve známost až později. Máme se tedy ještě na co těšit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 40 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch