Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster: kupé i hatchback v jednom
11.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Korejská automobilka v Detroitu odhalila očekávaný stylový kompakt jménem Veloster. Ten překvapil svým poněkud rozdvojeným pojetím - z jedné strany má dveře jedny, z druhé ale hned dvoje. (+ video)
Veloster může na první pohled působit jako korejský únik od nudné reality všedních aut, ale pro Hyundai nejde zdaleka o první auto překračující meze ekonomické třídy. Minimálně kupé Genesis s výkonnými motory, pohonem zadních kol nebo samosvorným diferenciálem je „seriozním” sporťáčkem a Veloster je vedle něj pořád obyčejným kompaktem s trochou sportovního akcentu. Přesto jde o dílko velmi zajímavé, a tak se mu pojďme podívat pořádně na zoubek.
Místem premiéry Velosteru se stal americký autosalon NAIAS v Detroitu, což nasvědčuje, kam má vůz primárně namířeno. Přesto se určitě bude prodávat i v Evropě a jeho specifikace nám nebudou cizí. Ostatně ani vzhled nevypadá příliš „americky”, když na vcelku konvenční příď „navěšuje” svalnatě podsaditou záď a hlavně velmi svérazné boční partie. Ty se totiž snaží kombinovat předností malého kupé a kompaktního rodinného hatchbacku, když na řidičově straně najdeme dveře pouze jedny, zatímto na spolujezdcově straně dvoje. Praktičnost tomuto řešení nelze upřít pohled ze strany spolujezdce je ale kvůli hodně viditelnému předělu mezi oběma dveřmi podivný, i když samotné zadní dveře jsou po vzoru Alfy Romeo či Seatu pečlivě zamaskovány.
Ani interiér neurazí zákazníky toužící po trochu odvážnějším designu, jakkoli vedle ostatních nových Hyundai Veloster v tomto směru originalitou zrovna nehýří. Podoba jednotlivých prvků je tak velmi blízká všem novým vozům z jihu Koreje a hlavně volant a středová konzole dávají na první pohled znát, v jakém že autě to zrovna sedíte.
Technických detailů známe zatím jen část - vůz je 4 219 mm dlouhý a 1 791 mm široký, výšku neznáme. Podvozek s rozvorem 2 649 mm naznačuje, že interiér bude velmi prostorný a údaje automobilky to dosvědčují - podle ní jde o nejprostornější kompaktní třídvéřák na trhu.
Pod kapotou najdeme jediný benzinový motor (jak korejské...) s označením 1,6 GDI, který při atmosférckém plnění, přímé vstřiku paliva a uhádnutelném objemu dodává vozu až 102 kW (138 koní) výkonu při 6 300 ot./min. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 167 Nm při 4 850 ot./min. Velosteru byl dříve věštěn motor 1,6 turbo s výkonem 150 koní, ale automobilka nakonec vsadila na atmosférické plnění. Výkon je přesto podobný a při velmi nízké hmotnosti (tedy vzhledem k tomu, co je dnes obvyklé) jen 1 175 kg jistě ani dynamické parametry nebudou marné. Automobilka ale zatím v tomto směru neřekla více než nic. Jisté je jen to, že na dálnici (něco jako u nás mimoměstský provoz) si Veloster vezme 5,88 litru benzinu na 100 km.
Soudě dle dostupných informací tak Veloster zřejmě nezatopí Volkswagenu Scirocco, jak bylo původně předpovídáno, neboť Německý konkurent míří svými motorizacemi přece jen výše. Zajímavou stylovou alternativou pro příznivce rozumných investic ale zdá se bude.
Více technických parametrů a první ceny, to vše vejde ve známost až později. Máme se tedy ještě na co těšit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
- K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včera - Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva