Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster 2015: facelift přinesl šest zvuků motoru, pravý není jediný
20.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Asymetricky střižený hatchback dostal „zvukový ekvalizér motoru“, který vám umožní navolit i hlasitost. Dále tu máme třeba novou dvouspojku.
Korejská automobilka se zjevně rozhodla, že musí omladit celé své portfolio. Zatímco nedávno jsme mohli poinformovat o faceliftu modelů i30 a i40 či příchodu i20 Coupe, nyní zde pro změnu máme lehčí kosmetické a podstatnější mechanické revize pro Hyundai Veloster. Ty jsou prozatím spojeny pouze s korejským trhem, posléze ale dozajista budou také součástí americké nabídky a možná i té evropské. Českým fanouškům ale zřejmě již tep příliš nezvednou, neboť hatchback s asymetricky střiženými dveřmi zde již oficiálně nepořídíte.
Na domácím trhu se Veloster bude nově chlubit jen drobnými retušemi, které mu dodaly třeba stříbrnou čelní masku. Dále tu máme odlišný design litých kol, paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny včetně jednoho matného, pozměněnou grafiku čelních světlometů a lehce zrevidované mlhovky. To je ale zvenčí naprosto vše, pročež se ani nebudeme zlobit, pokud dané změny oproti dosavadnímu provedení vůbec nezaregistrujete.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde Hyundai rozšířilo nabídku o dvoubarevné čalounění, jež pokrývá sedadla, dveřní panely a část středové konzole. Volit můžete ze tří odstínů, přičemž ty mohou pokrývat také bezpečnostní pásy. Dále zde najdeme ještě nový sportovní volant, který má lépe padnout do rukou, a také vylepšenou verzi multimediálního systému Blue Link. Tím ale končíme i v interiéru.
Dosud se tedy jedná maximálně o „mnoho povyku pro nic“, více ovšem Korejci zapracovali pod kapotou. Nově je tak možné Veloster osadit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která napříč celým portfoliem nahrazuje klasický šestistupňový automat. Spojena přitom může být s motorem 1,6 T-GDi, který na korejském trhu produkuje 204 koní, zatímco v Evropě bude opět k mání verze 186koňová.
Dále dorazil do výbavy systém Flex Steer, který upravuje účinek posilovače řízení a nově se Veloster může pochlubit také „zvukovým ekvalizérem motoru“. Tato technologie řidiči umožní vybrat si jeden ze šesti zvuků pohonné jednotky, přičemž upravovat může i hlasitost. Že ani jeden není pravý, asi nemusíme ani zmiňovat, stejně jako to, o jak podivné řešení zvukové kulisy motoru se jedná...
Veloster dostal menší vizuální a razantnější mechanický facelift, na českém trhu z něj však již profitovat nebudeme
Zdroj: The KoreanCarBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024 - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024 - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 18:26 - bropol
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.