Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Tucson ix 2014: korejská ix35 se dočkala většího faceliftu než ta evropská
7.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dlouho jsme si mysleli, že facelift ix35 bude následovat design nastíněný verzí Fuel Cell. Nakonec se nestalo, tedy v Evropě, v Koreji k tomu došlo.
Je to docela zvláštní. U automobilky s celosvětovou působností není obvyklé dopřávat jinak technicky totožným modelům drobné designové odlišnosti, tedy pokud to pro ten který trh nemá nějaký výjimečný význam. To ale tento případ bude jen těžko.
Pokud si ještě vzpomenete, na sklonku loňského léta jsme vám představili ix35 ve verzí Fuel Cell a hned jsme začali křičet: „Facelift, facelift.” Bylo totiž značně nepravděpodobné, že by Korejci vymysleli jeden design pro elektrickou verzi vozu a jiný drželi pro jeho konvenčního sourozence. Jenže letošní premiéra samotného faceliftu přesně to ukázala, když se standardní provedení dočkalo jen mírných retuší, zatímco o poznání svěžejší pojetí ve stylu většího Santa Fe zůstalo vyhrazeno prakticky neprodejnému a neprodávanému Fuel Cellu.
Podivné, ale mysleli jsme si, že tím příběh končí. Jenže neskončil, Hyundai právě odhalil faceliftovaný Tucson ix 2014 pro korejský trh a ten nese design mnohem bližší Fuel Cellu. Úplně stejný tedy není, má k němu ale mnohem blíže než k dosavadní i inovované evropské verzi a podle nás vypadá o poznání svěžeji.
Jiný přední nárazník, jednolitá maska chladiče, upravená hlavní světla i mlhovky vůz více přibližují aktuální produkci značky. Vůz dále dostal nová kola z lehkých slitin, jiná zadní světla, koncový nárazník a podobně jako evropská verze jen mírně vylepšený interiér se systémem Flex Steer (nastavitelný posilovač řízení).
V případě nabídky motorů lze hovořit podobně - také korejský Korejec si vysloužil navíc nový dvoulitrový benzin GDI s výkonem až 166 koní, jinak se drží původního schematu vrcholícího u dvoulitrového dieselu CRDi s výkonem nejvýše 184 koní.
Proč se Hyundai rozhodl jít u ix35 dvojí cestou, netušíme, samotnému vozu to ale na evropských tzích prospěje jen stěží. Pětatřicítka by si styl i30, i40, Santa Fe a spol. prostě zasloužila a jestliže už dnes vypadá, že poněkud vystupuje z řady, za rok nebo dva to bude ještě patrnější. Ale prohlédněte si sami přiloženou galerii fotek Tucsonu ix 2013 a posuďte, jestli by se vám taková ix35 zamlouvala více...
Faceliftovaná ix35 pro Koreu přidala ke specifickému jménu Tucson ix i specifický vzhled
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 9 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch