Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata 2015: detailní pohled a další informace k nové generaci
25.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Sonata přiveze jen čtyřválce s výkonem až 193 koní, velikostně ale atakuje Mercedes E. Z Koreje se na další trhy vydá ještě letos.
Oficiální příchod nové Sonaty předznamenávaly oficiální upoutávky i špionážní fotky nemaskovaného modelu, které se objevily před několika týdny. Patrné bylo, že nový sedan využije k oslovení zákaznické obce konzervativnější design, což se naplnilo při včerejší oficiálním polopředstavení. To nyní můžeme stále ještě před dubnovým debutem na autosalonu v New Yorku doplnit o další sadu fotografií, videí a informace právě z korejské prezentace modelu, které jdou do větších podrobností.
Hyundai rád používá slova „rafinované” a „lepší”, což se v případě vzhledu Sonaty s kódovým označením LF dá obohatit o přívlastky „zralejší” a „konzervativní”. To není nutně špatná věc, pokud jde o temný interiér, zákazníci by tak mohli mít potíž jen s exteriérem, který by se měl více odlišovat od konkurenční Toyoty Camry, Fordu Fusion nebo Hondy Accord.
Mezi nejzajímavější aspekty novinky patří nárůst do délky o 35 milimetrů (na 4 855 mm), dále o 30 milimetrů na šířku (1 865 mm) a 5 mm na výšku (1 475 mm). Korejská specifikace Sonaty používá rozvor o délce 2 805 mm (o deset milimetrů více než dosud) a objem zavazadelníku dosahuje hodnoty 510 litrů. Co do velikosti se tak Sonata přibližuje až k Mercedesu třídy E, korejský sedan je jen o 24 mm kratší, ale dokonce o 11 mm širší a jen o jediný milimetr vyšší. Spolu s luxusní bohatou výbavou a nejmodernějšími systémy by se posádka uvnitř mohla cítit jako v pokojíčku. Vždyť jen na zadních sedadlech budou mít k dispozici 975 mm na hlavu, 905 mm na nohy a 1 435 mm na ramena.
V rámci platformy se údajně jedná o stejné komponenty, jaké vozila šestá generace. Hyundai ovšem přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu výrazně přeladilo ve prospěch sportovnější jízdy a testovalo i na Nürburgringu, kde má značka své vývojové oddělení. Opomenuto prý nebylo ani navýšení torzní tuhosti o citelných 41 procent.
V motorovém prostoru mohou Korejci počítat se čtyřválcovými motory 2,0 CVVL o výkonu 168 koní, 2,0 LPi se stádem 151 koní a 2,4 GDi o výkonu 193 koní. Z hlediska převodovek, které budou přenášet svůj výkon na přední nápravu, se kalkuluje se šestistupňovým manuálem či automatem o stejném počtu stupňů. Tyto převodovky pak dorazí i do zbytku světa, spojeny ovšem mají být také s novým 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem. A chybět samozřejmě nebude ani hybridní model. Přiložená specifikace hovoří o palivové nádrži s objemem 70 litrů a kolech s rozměry 16-18 palců. Jasný je také elektrický posilovač řízení.
Korejská firma říká, že na vývoji Sonaty strávila tři roky a utratila při tom přibližně 450 miliard wonů (přes 8,3 miliardy korun). Uvedení mimo domácí trh se údajně tento model dočká v druhé polovině tohoto roku. Hyundai dodal, že se bude snažit v roce 2014 prodat 228 tisíc kusů, přičemž 165 tisíc z toho v zámoří a tato čísla navýšit v roce 2015 (při celoroční produkci) na 338 tisíc, respektive 249 tisíc kusů.
Momentálně je těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se nová Sonata alias i40 objeví v Evropě, ale nemuseli bychom čekat tak dlouho, jako tomu bylo u generace předchozí. Zatímco Američané s ní mohli jezdit od roku 2009, Evropa měla tu čest až v roce 2011. Novou Sonatu mají „Státy” dostat ještě letos na podzim, u nás bychom s dřívějším termínem než koncem příštího roku nepočítali...
Nezapomeňte si prohlédnout fotografie, které konečně ukazují detaily a za shlédnutí jistě stojí také přiložená videa.

Základní technické specifikace vozu v kostce
Nový Hyundai Sonata se představí oficiálně v dubnu, již nyní ale o ní víme takřka vše
Oficiální fotogalerie
Oficiální sada příliš podrobností neodhalila, ale vnitřní prostor a luxus nové Sonaty byl jasný
Video - Prohlídka exteriéru
Video - Uvedení včetně historie a prohlídky interiéru
Video - Úvodní reklamní spot
Video - Další reklamní spot
Zdroj: Kaablog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva