Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2016: facelift odhalen v Koreji, vylepšil komfort a bezpečnost
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV se pyšní tužší strukturou, autonomními brzdami i autopilotem pro jízdu na dálnici. K mání je se dvěma diesely a třemi benzinovými motory.
Možná si ještě vzpomenete na nedávné výsledky crash testů IIHS s velkým odsazením, které odhalily především slabiny modelů Dodge Durango a Journey. Valně si ovšem nevedlo ani korejské Hyundai Santa Fe, v jehož případě došlo k zdeformování spodní části čelního sloupku. Ten se následně posunul o 25 centimetrů směrem do kabiny, čímž zaklínil nohu řidiče. Souběžně s tím se posunul také sloupek řízení, hlava řidiče se tak jen sotva dotkla struktury a namísto toho došlo k jejímu kontaktu s tuhým čelním rámem.
Tento verdikt samozřejmě pro korejskou automobilku nebyl zrovna dobrým výsledkem, zjevně ale byl očekáván. Značka totiž u příležitosti představení faceliftované verze zmínila, že Santa Fe se dočkalo lepšího šasí a struktury, která používá větší množství vysokopevnostní oceli. Kromě toho pak novinka dostala do vínku také adaptivní tempomat, autonomní brzdy, detekci vozů ve slepém úhlu a autopilota, která dokáže převzít kontrolu během jízdy po dálnici.
Na konkrétní informace v případě tohoto systému si budeme muset počkat, svou pozornost od bezpečnosti tak můžeme přesunout k technologiím navyšujícím komfort. Máme tu tedy kupříkladu zejména sadu kamer monitorujících okolí celého vozu, přičemž ta zpětná počítá s vysokým rozlišením a sto megapixely. Dorazil také parkovací asistent či nové LEDky pro denní svícení a nové mlhovky.
V rámci designu můžeme zmínit nové nárazníky vpředu i vzadu, odlišný design litých kol a paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny. Do kabiny se nastěhoval vylepšený audio systém JBL, na domácím trhu pak bude Santa Fe nabízeno ve čtyřech úrovních výbavy Smart, Modern, Premium, Exclusive a Exclusive Special. První dva stupně jsou však k mání pouze s dvoulitrovým dieselem.
Tato pohonná jednotka dává 186 koní a 402 Nm točivého momentu, což v kombinaci se šestistupňovým automatem vede ke spotřebě 7,2 l/100 km. Samočinnou převodovku pak dostal do vínku i 2,2litrový turbodiesel, který již produkuje koní 202 a Newtonmetrů 441. V jeho případě byla přitom průměrná spotřeba vypočítána na 7,46 litru na sto kilometrů.
Vyjma těchto modelů budou k mání rovněž benzinové agregáty o dvoulitrovém, 2,4litrovém a 3,3litrovém objemu, s nimi ale nejspíše Santa Fe zamíří pouze do amerických showroomů. Otázkou je pak příchod plug-in hybridu, se kterým je spojena elektrická čtyřkolka e-4WD. I na její parametry si ovšem stejně jako u autopilotu budeme muset počkat.





















Hyundai Santa Fe se pyšní pouze lehčí revizí vzhledu. Pod kapotou se však objevila nová struktura, která navyšuje jeho bezpečnost
Zdroj: The Korean Car Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva