Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2013 v prodloužené verzi: zakázané ovoce v sériové podobě
29.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové Santa Fe s prodlouženým rozvorem se světu odhalilo už loni. Ani jsme si nevšimli, že šlo o koncept, teď je z něj produkční verze.
S novým Santa Fe je to složité. Jak vám přiblíží náš nedávný test nebo krátce nato publikovaný český ceník, sedmimístná verze je k mání i v České republice, jen vypadá stejně jako ta pro pět pasažérů. Část zavazadlového prostoru byla zkrátka upravena tak, aby se za cestující ve dvou řadách vešlo ještě pár podměrečných kolegů do řady třetí - někomu takové řešení ku prospěchu být může, jinému nikoli.
V USA je ale situace poněkud odlišná. „Naše” Santa Fe se za oceánem jmenuje Santa Fe Sport a je standardně pětimístné. Pokud zatoužíte po sedmi místech uvnitř, musíte sáhnout po provedení bez onoho sportovního přídomku, pak spolu s jiným interiérem získáte i jinou „kastli” s poněkud konzervativněji řešenou zádí.
To není nová informace, prakticky totéž jsme vám sdělili už v dubnu, kdy jsme si ještě mysleli, že novinka si bude říkat ix45. Jenže, a toho si zřejmě opravdu málokdo všiml, byl tehdy prezentovaný, na pohled zcela sériový vůz pouze konceptem a svou premiéru v produkčním provedení slaví až nyní na autosalonu v Los Angeles.
Asi nemá smysl si toto provedení podrobněji představovat, neboť v Evropě se s ním nepočítá, telegraficky ale to podstatné zmínit můžeme. Krom vizuálních změn vně i uvnitř, na které už přišla řeč, se sedmimístné „velké” Santa Fe liší délkou karoserie (+ 10 cm), rozvorem náprav (+ 21,6 cm) a dokonce i šířkou, byť jen mírně (+ 0,5 cm). A aby toho nebylo málo, je také o 1 cm vyšší.
Uvnitř se navíc liší i jinou palubní deskou a pro druhou řadu sedadel jsou k dispozici dvě možnosti - buď dvojice komfortnější sedadel nebo trojice dělená v poměru 40:20:40. Zavazadlový prostor se pochopitelně liší podle toho, jestli třetí řadu sedadel sklopíte nebo vyklopíte, a to v rozmezí od 382 do 1 158 litrů. To jsou o nějakých 150 litrů lepší hodnoty než u amerického Santa Fe Sport a změna rozvoru pomáhá i prostoru pro nohy cestujících vzadu - k dispozici mají 4,8 cm k dobru.
V případě motorizací je situace velmi jednoduchá - za Atlantikem si můžete koupit jen provedení s benzinovým šestiválcem o objemu 3,3 litru a výkonem 290 hp, který standardně míří na kola přední nebo obou náprav přes šestistupňový automat.
Že by se tato verze někdy nabízela na Starém kontinentu je vzhledem k místnímu downsizingu všeho velmi nepravděpodobné, a tak si pořádně prohlédněte přiložené fotografie - lépe se asi asi novinku v sériové podobě hned tak nepodíváte.
























S větším sedmimístným Santa Fe se asi v Evropě jen tak nepotkáte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva