Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje

Trh s dražšími sportovními vozy se v posledních letech tenčí. Zastánce takových vozů navíc loni opustil Hyundai ve prospěch Nissanu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje

6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Trh s dražšími sportovními vozy se v posledních letech tenčí. Zastánce takových vozů navíc loni opustil Hyundai ve prospěch Nissanu.

Korejská automobilka již delší dobu naznačuje svůj zájem o segment trhu s většími prémiovými sporťáky. Doposud jsme tu ovšem měli vždy jen studie určené pro autosalony, nikoliv pro běžné showroomy. V roce 2012 se tak v Ženevě ukázal koncept i-oniq, o rok později následovalo mnohem propracovanější a působivější PassoCorto. To sice oněm záměrům značky neodpovídalo svou velikostí, Hyundai však naznačovalo, že koncept bude jen studnicí nápadů pro budoucí prémiový sporťák.

Je tu ovšem jeden zásadní problém, který spočívá v osobě Allana Rushfortha. Právě bývalý ředitel evropské divize korejské automobilky byl největším zastáncem výše zmiňovaných plánů. Nicméně na sklonku loňského roku značku Hyundai opustil a stal se šéfem globálních prodejů u Nissanu. A s jeho odchodem je nejspíše spojeno také zamítavé stanovisko pro příchod velkého prémiového sporťáku.

„Trh se sportovními vozy se dramaticky zmenšuje a dokonce i automobilky s působivou minulostí a skvělými produkty bojují o zákazníka. Tedy stran Audi TT a Mazdy MX-5,“ říká k tématu šéf britského Hyundai Tony Whitehorn. A nepřímo tak naznačuje, že Korejci nenacházejí ospravedlnění pro vysoké náklady na vývoj modelu, se kterým by byly spojeny o poznání menší příjmy.

Ačkoliv by tedy čistokrevný sporťák výrazně navýšil renomé značky, alespoň v tuto chvíli už není na stole. Místo toho bychom měli očekávat více ostrých verzí základních modelů. „Pokud totiž dokážete vyrobit auta, která vylepší image celé modelové řady, pak se vývojové náklady dají ospravedlnit mnohem lépe,“ dodává Whitehorn.

Z evropské perspektivy se tento pohled dá pochopit, Hyundai na Starém kontinentu prodává spíše levnější modely. V USA je ale situace docela jiná a je tak otázka, jak moc brát Whitehornova slova vážně z globální perpektivy - „nepříchod” sportovního modelu Hyundai do Evropy lze brát jako fakt, pro jiné trhy jej ale Korejci vyvinout mohou.


Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 1 - Hyundai PassoCorto zive 01Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 2 - Hyundai PassoCorto zive 02Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 3 - Hyundai PassoCorto zive 03Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 4 - Hyundai PassoCorto zive 04Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 5 - Hyundai PassoCorto zive 05Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 6 - Hyundai PassoCorto zive 06Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 7 - Hyundai PassoCorto zive 07Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 8 - Hyundai PassoCorto zive 08Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje - 9 - Hyundai PassoCorto zive 09
Trh se sportovními vozy se podle Hyundai zmenšuje, koncept PassoCorto tak nejspíše do sériové výroby nedorazí

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.