Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trh s dražšími sportovními vozy se v posledních letech tenčí. Zastánce takových vozů navíc loni opustil Hyundai ve prospěch Nissanu.
Korejská automobilka již delší dobu naznačuje svůj zájem o segment trhu s většími prémiovými sporťáky. Doposud jsme tu ovšem měli vždy jen studie určené pro autosalony, nikoliv pro běžné showroomy. V roce 2012 se tak v Ženevě ukázal koncept i-oniq, o rok později následovalo mnohem propracovanější a působivější PassoCorto. To sice oněm záměrům značky neodpovídalo svou velikostí, Hyundai však naznačovalo, že koncept bude jen studnicí nápadů pro budoucí prémiový sporťák.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, který spočívá v osobě Allana Rushfortha. Právě bývalý ředitel evropské divize korejské automobilky byl největším zastáncem výše zmiňovaných plánů. Nicméně na sklonku loňského roku značku Hyundai opustil a stal se šéfem globálních prodejů u Nissanu. A s jeho odchodem je nejspíše spojeno také zamítavé stanovisko pro příchod velkého prémiového sporťáku.
„Trh se sportovními vozy se dramaticky zmenšuje a dokonce i automobilky s působivou minulostí a skvělými produkty bojují o zákazníka. Tedy stran Audi TT a Mazdy MX-5,“ říká k tématu šéf britského Hyundai Tony Whitehorn. A nepřímo tak naznačuje, že Korejci nenacházejí ospravedlnění pro vysoké náklady na vývoj modelu, se kterým by byly spojeny o poznání menší příjmy.
Ačkoliv by tedy čistokrevný sporťák výrazně navýšil renomé značky, alespoň v tuto chvíli už není na stole. Místo toho bychom měli očekávat více ostrých verzí základních modelů. „Pokud totiž dokážete vyrobit auta, která vylepší image celé modelové řady, pak se vývojové náklady dají ospravedlnit mnohem lépe,“ dodává Whitehorn.
Z evropské perspektivy se tento pohled dá pochopit, Hyundai na Starém kontinentu prodává spíše levnější modely. V USA je ale situace docela jiná a je tak otázka, jak moc brát Whitehornova slova vážně z globální perpektivy - „nepříchod” sportovního modelu Hyundai do Evropy lze brát jako fakt, pro jiné trhy jej ale Korejci vyvinout mohou.
Trh se sportovními vozy se podle Hyundai zmenšuje, koncept PassoCorto tak nejspíše do sériové výroby nedorazí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 10 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva