Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai RM15 je korejský Cayman, s motorem uprostřed dá stovku za 4,7 s
2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kompletně přepracovaný Veloster zhubl na 1 260 kg a dostal karbonovou karoserii s mohutným křídlem. Do výroby se ale zatím nechystá.
Právě probíhajícím autosalonem v Soulu jsme se dnes již jednou zabývali v souvislosti s koncepčním crossoverem Hyundai HND-12 Enduro. Nyní nastal čas se do korejské metropole vrátit, přičemž „Hjondé“ u toho bude znovu přítomno. Značka totiž odhalila rovněž studii RM15 (Racing Midship 2015), která navazuje na loňský koncept Veloster Midship. Opět tak můžeme počítat s uprostřed uloženým motorem, jehož výkon míří na zadní kola. Pár detailů je ovšem zcela nových.
V případě pohonné jednotky ale vše zůstává při starém. Máme tu tedy přeplňovaný benzinový dvoulitr T-GDI, který produkuje 300 koní v 6 000 otáčkách a 383 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již při 2 000 ot./min. S tímto výkonem novinka osazená šestistupňovým manuálem pokoří stovku za 4,7 sekundy, nejvyšší rychlost či taková spotřeba ovšem oznámeny nebyly.
Více víme o karoserie vyrobené z velké části z uhlíkových vláken, která vychází z modelu Veloster stejně jako loňský koncept. Její rozměry přitom počítají s délkou 4 220 milimetrů, šířkou 1 865 mm, výškou 1 340 mm a rozvorem 2 650 mm. Máme tu ovšem odlišné barevné zpracování, jinak profilované boční nádechy nebo více dozadu posunuté mohutné křídlo.
Zároveň došlo ke zvětšení podběhů, pod nimiž jsou ubytované 19palcové kované ráfky s pneumatikami o rozměru 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Ve všech rozích pak najdeme dvojité lichoběžníky, zatímco dovnitř se nastěhovala plnohodnotná ochranná klec. Mimo to kabina počítá pouze se dvěma sedadly, za nimiž již trůní pohonná jednotka uložená napříč.
Vše výše zmíněné váží celkově 1 260 kg, což oproti standardnímu Velosteru představuje dietu ve výši 195 kilogramů. Veškerá hmotnost je rozložena v poměru 43:57 mezi přední a zadní nápravu, přičemž Hyundai počítá také s nízkým těžištěm, jež se nachází 491 milimetrů nad zemí. Dodat přitom můžeme ještě tolik, že při rychlosti 200 km/h lze počítat s přítlakem 24 kil.
Tím dostupné informace končí, přičemž aktuálně korejská automobilka sériovou výrobu vylučuje a dodává, že koncept vznikl pouze proto, aby prozkoumal možnosti šasí. Dá se ale předpokládat, že Hyundai by rozhodně nezacházelo až tak daleko, pokud by výrobu natolik extrémního modelu alespoň trochu nezvažovalo.
Koncepční Hyundai RM15 se zatím ukázalo jen na dvou produkčních fotkách...
...kromě nich však máme k dispozici také záběry z testování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB