Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai představilo nový motor 1,4 T-GDI i diesel-elektrický hybrid
2.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco přeplňovaný benzinový agregát schopný spalování CNG debutuje pod kapotou Hyundai i30, hybrid je prozatím vyhrazen modelu i40.
Korejská automobilka Hyundai není na pařížském autosalonu tak hojně zastoupena novinkami jako sesterská Kia. Zatímco ta do města nad Seinou přivezla faceliftované modely Rio a Venga, novou generaci SUV Sorento a koncepční Optimu T-Hybrid, „Hjondé“ se může pochlubit pouze novým hatchbackem i20. Ten je sice k vidění jako pětidvířko i stylovější kupé, na ohromení publika by však přesto ani tato dvojka nestačila. A proto Korejci přihazují do placu také nové pohonné jednotky.
Pod kapotou Hyundai i30 tak debutuje 1,4litrový agregát T-GDI, který vznikl zmenšením objemu již známé přeplňované jedna-šestky. Jeho technické parametry zatím nejsou známy, ve zmíněném hatchbacku však jde o verzi schopnou spalovat zemní plyn. Díky tomu vůz dostal kromě zmenšené benzinové také plynovou nádrž schopnou pobrat 15 kilogramů CNG. To jistě navýší dojezd, jak jsme však uvedli, není jisté, o kolik kilometrů půjde.
Tento agregát postupně zamíří také pod kapoty dalších modelů, kdy jistotou je právě nové Hyundai i20. To by pak následně mělo dostat ještě menší jednotky v podobě litrového přeplňovaného motoru. V jeho případě však kromě této zmínky nebyly publikovány žádné další informace, přesunout se tak můžeme k hybridnímu hnacímu ústrojí.
To bude složené z 1,7litrového dieselu, elektromotoru a olovo-uhlíkového akumulátoru, který nahrazuje mnohem konvenčnější lithium-iontové nebo nikl-metal-hydridové baterie. Produkovat má přitom 155 koní a 360 Nm, což ve srovnání se základním dieselovým motorem představuje zlepšení o 15 procent. Kromě toho se pak dočkáme rovněž 20procentního ponížení emisí CO2 a spotřeby.
Pokud máte pocit Déjà vu, tak oprávněně. Stejné ústrojí představí i Kia pod kapotou v úvodu zmíněného sedanu Optima T-Hybrid. Hyundai přitom hybridní jednotku vloží do motorového prostoru modelu i40, zatím však není jasné, kdy se tak stane. Stoprocentně však můžeme i v tomto případě počítat s rozšířením do dalších vozů značky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Diesel-elektrické pohonné ústrojí, které bylo poprvé prezentováno pod kapotou Kie Optima T-Hybrid, dostane také Hyundai i40
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
před 2 hodinami - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
před 2 hodinami - Budoucnost je elektrická. Jen teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
před 3 hodinami - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
včera - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
včera - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
včera
Živá témata na fóru
- Auto z EU koupeno v ČR 01.04. 00:32 - Denino1
- Ford obecně 01.03. 20:22 - M.Z.
- BMW Divize 01.03. 16:11 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.03. 11:46 - pavproch
- Přituhuje 01.03. 09:04 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.02. 16:19 - Snowman000
- Auto pro dvě autosedačky 01.01. 16:25 - Snowman000
- VZKAZY 01.01. 14:49 - pavproch