Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai má prémiovou značku, Genesis. Designem i technikou míří za bohatšími
4.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci po vzoru DS od Citroënu založili novou prémiovou divizi. Ta bude brzy nabízet tři SUV, tři sedany a jedno kupé.
Ještě pár let nazad byl automobilový trh jasně rozdělený. Prémiové automobilky si zabraly jeho vyšší patra, ty mainstreamové pak nižší. Nicméně v současnosti dochází stále častěji k přesahu, a to oběma směry. Audi, BMW a Mercedes-Benz tak nabízejí své modely i v nižších třídách, a to za ceny, které již nejsou většině populace nedostupné, zatímco kupříkladu za takový Citroën ověnčený logem DS můžete klidně dát i milion korun. Francouzská automobilka a její nově osamocená divize je navíc příkladem všem ostatním, pročež bychom se neměli divit aktuálnímu kroku Hyundai.
Korejská automobilka totiž oznámila, že označení Genesis již nebude součástí mainstreamu. Místo toho budeme mít nově čest se separovanou značkou, která hodlá zaujmout movitější klientelu. Okřídlené logo by přitom nemělo zdobit pouze jeden model, ale hned celou plejádu. A co víc, pod momentálně založenou divizi bude spadat i vrcholná limuzína Equus, která by se v modernizovaném provedení měla ukázat již příští měsíc. Přejmenována přitom bude na Genesis G90.
V daných šlépějích bude kráčet i zbytek chystané flotily, který adoptuje názvy jako G80, G70 a podobně. Sporů s Infiniti se Korejci nejspíše nedočkají, přeci jen Japonci již pár let užívají zcela jinou nomenklaturu. Kromě separátního označení se navíc prémiové modely dočkají i samostatného designu, který bude mít na starosti Luc Donckerwolke. Ten povede od poloviny příštího roku nové oddělení Prestige Design Division, přičemž zodpovídat se bude Peteru Schreyerovi.
V obou případech jde o designéry, kteří dříve působili u Volkswagenu a kteří jsou podepsaní pod tak ikonickými vozy jako Audi TT nebo Lamborghini Murciélago. Je tedy možné, že také pod taktovkou asijské značky stvoří něco mimořádného, přičemž první takovou vlaštovkou má být sedan G70 konkurující BMW řady 3, který by měl dorazit v polovině roku 2017. Luxusní SUV se pak objeví na konci této dekády, stejně jako nástupce současného Genesis Coupe.
Kromě vlastního designu ovšem budou některé z modelů nové značky Genesis profitovat z unikátní platformy, zbývající členové portfolia použijí modifikovanou architekturu Hyundai. Mimo to čeká na klienty lepší zákaznický servis a nejspíše také oddělené koutky v showroomech automobilky. Samotné vozy, v jejichž případě se počítá se třemi SUV, třemi sedany a jedním kupé, pak mají přinést ještě „vrcholnou jízdní dynamiku“.
Uvidíme přitom v příštích letech, zda se Korejcům tento na jednu stranu riskantní tah vyplatí. Na stranu druhou však luxusní odnože nejsou u asijských značek nic nového, stačí jen vzpomenout na Toyotu a Lexus či Nissan a již zmiňované Infiniti. Jelikož navíc stávající sedan Genesis se prodává velmi dobře po celém světě, mohla by nakonec nová divize trefit hřebíček přímo na hlavičku.
Logo divize Genesis už u Hyundai nepřekvapí
Huyndai Genesis se již utkalo v mnoha srovnávacích testech s BMW řady 5. I proto Korejci nově zakládají samostatnou prémiovou divizi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva