Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Kona naživo a detailně: vzhledem už nepřekvapí, technikou ano
13.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové korejské SUV dávalo pod svým neobvykle střiženým hávem tušit jen „městskou” techniku. I s tou dorazí do prodeje, nabídne ale i mnohem víc.
Kde jsme včera přestali, tam můžeme navázat. Hyundai plně odhalilo své nové SUV Kona. To bylo pojmenováno dle pobřežního regionu jednoho z havajských ostrovů, byť ne ve všech zemích ho najdete pod tímto jménem. V Portugalsku se ještě před premiérou muselo přejmenovat, původní název měl poněkud pejorativní nádech. Je otázkou, jak se mu bude říkat u nás, je ale jisté, že českou přezdívku dostane a úplně obdivná být nemusí.
Také není pochyb o tom, že se s ní budeme na českých silnicích potkávat docela často. Zvyknout si tak budeme muset na její kontroverzní vzhled, který ale naživo ani na oficiálních fotkách působí lépe, než jak tomu bylo na špionážních snímcích. Řeč je přitom hlavně o plastových nástavcích, které vpředu i vzadu hostí světlomety. Rozhodovat v konečném důsledku ale bude až to, jak bude Kona právě vaší optikou vypadat naživo.
Než se s ním budete moci osobně setkat, můžeme vám přiblížit jeho klíčové parametry. Jde o docela malý vůz, je 4 165 mm dlouhý, 1 800 mm široký a 1 550 mm vysoký. Rozvor narostl na 2 600 mm. Pod kapotou pro nás Hyundai nachystalo překvapení. Na vrchol nabídky se postaví Kona osazená přeplňovanou jedna-šestkou se 177 koňmi a 265 Nm točivého momentu. Tento motor jsme u nového SUV nečekali, o to více jej ale vítáme. V kombinaci se sedmistupňovým automatem umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h.
Toto hnací ústrojí by mělo být k dispozici na všech trzích, kde bude korejská novinka nabízena. Ryze pro Evropu (jak jinak...) je pak určen přeplňovaný litrový tříválec, který produkuje 120 koní a 172 Nm v pásmu 1 500 až 4 000 otáček. Standardem je šestistupňový manuál, s nímž vůz zvládne pokořit stovku za 12 sekund a rozjet se na maximálních 181 km/h.
Na Starý kontinent dále dorazí i 1,6litrový turbodiesel, Spojené státy se pro změny mohou těšit na příchod atmosférického dvoulitru. Ten bude produkovat 149 koní a 179 Nm. S tím Kona zrychlí na 100 km/h za 10 s a rozjede se na 194 km/h. Evropský diesel bude výkony kopírovat nabídku modelu i30, dorazí tedy ve verzích se 110 a 136 koňmi.
Podvozek je konvenční, vpředu sází na vzpěry McPherson, vzadu v závislosti na druhu pohonu střídá torzní příčku a nezávislé zavěšení. První varianta je určena pro auta s pohonem předních kol, druhá pro systém 4x4. Není jisté, jaký vliv to bude mít na objem zavazadelníku.
Tím se dostáváme do kabiny, kde budou zákazníci moci volit mezi látkovým či koženým čalouněním. V závislosti na úrovni výbavy je pak možné počítat s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovým displejem, přičemž multimediální systém umožňuje spárování s Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí ani zpětná kamera či streamování internetového rádia.
Jako první vůz v segmentu je Hyundai Kona vybaveno bezdrátovým dobíjením mobilů, z dalších prvků lze zmínit head-up displej, který promítání data na výsuvný plastový štítek. Očekávat na něm lze data o rychlosti, instrukce navigace, zprávy systému monitorujícího jízdní pruhy či audio systému. V rámci bezpečnosti vůz dostane celou řadu elektronických asistenčních prvků, s nimiž nebude problémem zisk pěti hvězd od Euro NCAP.
Vznikne i speciální verze Iron Man. Ta odkazuje na svět komiksů, do prodeje ale nejspíše nezamíří. Po celý rok bude vystavena v novém studiu v Kojangu. Od standardu se odlišuje rozšířením o 40 milimetrů, 19palcovými litými koly s off-roadovými gumami, šedou kapotou a zlatými a červenými doplňky karoserie.
Prodej na domácím trhu odstartuje již tento měsíc. Do Evropy se nové SUV dostane ještě letos, Amerika si ovšem musí počkat až na počátek příštího roku. Na všech trzích se bude doplňovat se sesterskou Kiou Stonic, kterou si nejspíše představíme v následujících týdnech.
Hyundai Kona se ukázalo na oficiální fotogalerii...
...i naživo, v Koreji jde totiž do prodeje ještě tento měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 2 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 3 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:19 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 09:15 - Předseda
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 08:03 - honziss
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.