Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai ix45: nové Santa Fe je venku, ve dvou verzích
4.4.2012 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Další z očekávaných novinek New York Auto Show byla odhalena. Víc než pár nových fotek ale americká premiéra Evropanovi nedá.
A důvody jsou hned tři. Zaprvé, větší SUV Hyundai si v Americe ponechá jméno Santa Fe, u vezme za své označení ix45. Zadruhé, část techniky bude na Starém kontinentu odlišná a zatím nevíme přesně, jak moc. A zatřetí, o ix45 už toho dosud uniklo tolik, že prakticky nebylo co odhalovat.
Vzhled vozu je totiž ze špionážních fotek známý už od ledna a sama automobilka na tento poněkud neplánovaný krok navázala vlastními upoutávkami. Co nestačila říci sama, to uniklo i jinými cestami - takto jsme se dozvěděli třeba o novém dieselu 2,2 CRDi, nascanované části katalogu pak potvrdily nejen budoucí přítomnost tohoto motoru pod kapotou, ale i pár dalších detailů o výbavě. Jako třešinka na dortu pak svět obletěly detailní záběry interiéru, opět špionážního charakteru.
Takže jsme ix45 mohli vidět zvenčí, zevnitř, známe její klíčový motor (tedy pro Evropu) i novinky ve výbavě. Mohlo by se zdát, že odhalovat už není co, ale zase tak marné to s novinkou Hyundai není.
Máme-li se znovu krátce ohlédnout za designem, pak je třeba říci, že zvenčí i zevnitř je vzhled novinky „tvrdě poplatný” nejnovějšímu korejskému trendu zvanému Fluidic Sculpture. Není od věci říci, že ix45 je to, co by vzniklo patřičným přifouknutím nové i30 (snad jen některé detaily jsou trochu jednodušší), a to i v interiéru. Nápadité to není, pokud ale bude ix45 fungovat stejně jako právě nová „í-třicítka”, pak ji to jistě leckdo odpustí.
Podíváme-li se na karoserii korejské novinky trochu techničtěji, pak je s rozměry 4 690 mm x 1 880 x 1 690 mm delší, širší a nižší než dosavadní model. To je dnes celkem obvyklý posun, zajímavé ovšem je, že stojí na podvozku o stejném rozvoru náprav (2 700 mm), což pochopitelně vznáší otazníky nad „novostí” základů tohoto vozu. Jenže to platí jen o pětimístném provedení, které si v Americe říká Santa Fe Sport.
Současně s ním bylo navíc odhaleno i to sedmimístné, které se kupodivu neliší jen vnitřními dispozicemi. S rozvorem 2 800 mm, délkou prodlouženou na 4 905 mm a dokonce rozdílnou šířkou (1 885 mm) slibuje více prostoru pro kolena v druhé a třetí řadě sedadel než dosud a také více místa pro zavazadla. Krom rozměrů se navíc větší Santa Fe liší i mírně odlišným designem přídě a zádě, ale to jisté sami poznáte z přiložených fotek.
Pod kapotou amerického Santa Fe se ukáže čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem nejvýše 190 koní a kombinovanou spotřebou dle amerických norem ve výši 9 litrů benzinu na 100 km nebo dvoulitrové benzinové turbo s nejvýše 264 koňmi výkonu a spotřebu 9,4 litru. Pro sedmimístnou verzi pak bude k dispozici i šestiválec s 3,3 litry kubické kapacity a 290 koňmi výkonu - jeho spotřeba, stejně jako podrobnější parametry zbylých verzí jsou zatím neznámou. Dále víme, že všechny motory budou v USA spjaty s automatickými převodovkami, pohon bude volitelně k dispozici 4x2 nebo 4x4.
V Evropě můžeme ze zmíněných motorů počítat leda s těmi čtyřválcovými, páteří nabídky ale bude docela jiný agregát. Jisté totiž je, že i k nám vůz dorazí s novým motorem 2,2 CRDi s nejvyšším výkonem 225 koní a točivým momentem až 500 Nm. To jsou dost vysoké hodnoty na to, aby i přes omezený objem motoru nebyla pro ix45 přítěží absence šestiválcového dieselu v nabídce, ale teprve uvidíme, jaká bude skutečnost.
Vzhledem k místu premiéry patrně tušíte, že Evropa tentokrát není v žebříčku priorit nového Santa Fe alias ix45 na prvním místě, a tak si na příchod vozu do našich končin ještě chvíli počkáme. Vůz by k nám měl dorazit až koncem letošního roku, jeho ceny v obvyklých konfiguracích (tedy ne v té nejnižší) by pak v souladu s postupem typickým pro většinu nových modelů Hyundai měly vzrůst přibližně o 15-20 procent.
Tip: Projděte si rychlý přehled všech newyorských novinek








































Nová generace Santa Fe alias místní ix45 překvapila premiérou hned ve dvou provedeních. Zda sedmimístná verze bude k mání i zde, to zatím nevíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 5 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 8 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva