Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily
14.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hybrid pobere se složenými sedadly až 750 litrů. Ve standardu počítá se sedmi airbagy, autonomními brzdami či digitálním přístrojovým štítem.
Hyundai Ioniq bychom již pomalu mohli překřtít na korejský falešný pětník. Jakkoliv se totiž zdálo, že automobilka již hybridní verzi plně představila, stále se objevují nové fotky a informace. Nejinak je tomu dnes, kdy tu máme snímky odhalující podrobněji nejen karoserii, ale také interiér a dokonce zavazadlový prostor. Ten má po složení zadních sedadel pobrat 750 litrů, přičemž přístup k němu je velmi snadný díky zadnímu víku. Je tedy evidentní, že Ioniq je liftbackem, nikoliv sedanem.
V rámci aerodynamiky můžeme zmínit koeficient odporu vzduchu Cd 0,24, díky kterému Korejec překonává i vozy jako Tesla Model S či BMW i8. Podstatnější pro něj však je pokoření Toyoty Prius, která bude pro Ioniq hlavním konkurentem. Oba modely se přitom vyznačují benzinovou jednotkou se 40procentní tepelnou účinností, nicméně ten japonský dostal do vínku 1,8litrový objem a korejský 1,6litrový.
Mimo to se liší koncepce, neboť u Priusu je elektromotor separován, zatímco Hyundai sáhlo po unikátní „jednomotorové“ konfiguraci. Jeho pohonné ústrojí navíc produkuje 105 koní a 147 Nm v kombinaci s 43,5 koňmi a 256 Nm, zatímco Toyota kontruje 98 koňmi a 142 Nm, respektive 72 koňmi produkovanými elektromotorem. Dále počítá s 3,2litrovou průměrnou spotřebou dle evropských norem.
Ioniq se prozatím pochlubil jen hodnotami spojenými s korejským trhem, kde byl průměr vypočítán na 4,5 l/100 km. Jelikož ovšem sesterský crossover Kia Niro počítá se stejným ústrojím v Evropě s emisemi CO2 pod 99 gramů na kilometr, což lze přepočítat na 3,8 litru, je logické, že normovaná žíznivost Hyundai s mnohem menší čelní plochou a lepší aerodynamikou bude stejná či nižší než u Priusu.
Tato fakta jsou ale víceméně již delší dobu známa, přistoupit můžeme k ryzím novinkám, jenž se týkají hlavně interiéru. Ten počítá se sedmipalcovým digitálním přístrojovým štítem s rozlišením 1 280 x 720 pixelů, kompatibilitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto nebo standardně dodávanou bezdrátovou dobíjecí stanicí pro mobilní telefony.
Po stránce bezpečnostní lze počítat se sedmi airbagy, autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů nebo detekcí vozů ve slepém úhlu. Všechny tyto prvky jsou přitom součástí standardní výbavy, stejně jako volič jízdních režimů Eco a Sport. Zákazníci pak budou moci vybírat mezi devíti barvami karoserie, se kterými budou spárována 15palcová litá kola.
Do prodeje zamíří Ioniq na evropských trzích v prvním pololetí letošního roku, nejprve jej ovšem čeká debut na autosalonu v Ženevě. Zde by se přitom měl ukázat i plug-in hybrid a elektromobil, které do vínku dostanou standardně již 17palcová litá kola. V jejich případě však zatím není jasné, kdy je budeme moci v showroomech Hyundai hledat.
Pozvolné odhalování Hyundai Ioniq možná již začíná trochu nudit, samotný vůz je však zajímavou a možná i lákavější alternativou k Toyotě Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 11 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva