Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq Electric je venku, dojezdem 170 km na nabití neuchvátí
22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Představení elektrické verze Ioniqu není nic překvapivého. 170 km na jedno nabití by nemuselo být daleko od pravdy, baterie má 28 kWh.
Hyundai Ioniq se jako hybrid představilo světu už před pár týdny a už tehdy jsme věděli, že kromě hybridní a plug-in-hybridní verze bude na světě i elektromobil, který se bude spoléhat čistě na elektrickou energii v akumulátorech. Dnes se můžeme podívat na jeho první fotku a také známe první detaily o voze.
Obrázek toho moc neřekne, je jen jeden a vůz vidíme pouze zepředu. Oproti hybridním verzím ale po vzhledové stránce asi moc odlišný nebude, čekejme změny spíš v detailech. A možná bude zaslepená přední maska, nebo aspoň její část, aby mělo auto trochu menší odpor vzduchu. Klasický chladič za ní totiž pochopitelně nebude.
Poháněná ovšem budou s největší pravděpodobností přední kola, stejně jako u hybridních verzí Ioniqu. Elektromotor má mít 120 koní a má rozpohybovat Ioniq na maximálku 150 km/h, jistě elektronicky omezenou. Pokud zrovna nebudete honit rekordy, dojezd na jedno nabití má být 170 km dle korejských norem.
Baterie pojme 28 kWh elektřiny, což je ekvivalent asi 11 litrů benzínu a na to se dá 170 km ujet; s jakými čísly přijde cyklus NEDC, se nechme překvapit. Baterie bude umístěna pod zadními sedačkami jako nádrž konvenčního auta. Bude také vyrobena u LG Chem a bude využívat lithium-polymerovou technologii, stejně jako u hybridních Ioniqů. Jak dlouho má trvat jedno nabití, netušíme.
Známe také některé korejské ceny - Ioniq Electric tam má v základní výbavě stát v přepočtu cca 794 tisíc korun a v nejvyšší výbavové verzi asi 853 tisíc korun. Už základ dostane LEDková světla i dopředu, chromované kliky, 16" kola a rádio se šesti reproduktory. Jak to bude vypadat v Evropě, se snad dozvíme v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Prvni fotka Ioniqu Electric nic překvapivého neukazuje
Starší fotky hybridního Ioniqu ukážou více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva