Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq dorazil na český trh, při své ceně je tu jen do počtu
12.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koupili byste si kompakt za cenu dobře vybaveného auta střední třídy se slušným motorem jen proto, že krom benzinového motoru má i elektrický?
Prodeje hybridů a elektromobilů v České republice se limitně blíží nule. To ale není překvapivé za situace, kdy jsou i přes masivní nepřímé dotace na straně výrobců prodávány za obtížně konkurenceschopné ceny a ty u nás - díky bohu - ještě nikoho nenapadlo plošně dotovat na straně nákupu koncovými zákazníky. A pokud už k tomu někdy dochází, vypadá to spíše jako klientelistická pomoc těm, kteří je kupují.
Do tohoto prostředí nově vstupuje Hyundai Ioniq, které je momentálně k dostání jako hybrid a elektromobil. Kromě toho Korejci již dříve ohlásili příchod provedení PHEV, tedy dobíjecího hybridu, ten ale dorazí až v půlce příštího roku. I tak je ale již stávající nabídka na jeden model poměrně široká a hlavně neobvyklá, neboť dosud žádná jiná značka nemá ve svém portfoliu tolik spřízněných vozů, z nichž ani jeden nepoužívá konvenční agregát.
Navzdory tomu ale nelze o Ioniq očekávat jakýkoli větší zájem, neboť vůz jako hybrid startuje na sumě 699 990 Kč. A za elektrické provedení pak dáte dokonce 849 990 Kč. Jde tedy o sumy, které z vás bez problémů udělají majitele třeba Škody Superb, nebo abychom nepátrali jen v koncernových vodách, či Renaultu Talisman. Za oněch 850 tisíc navíc u obou vozů můžete počítat s dostatečnou výbavou i zajímavou motorizací.
Ioniq je tedy již v základu nabušený od podlahy až po střechu, neboť jedinými příplatkovými položkami jsou u obou variant metalický lak (14 900 Kč), u hybridu pak navigace s osmipalcovým displejem (25 000 Kč) a u elektromobilu paket Efficiency s LEDkami a rychlodobíjením (60 000 Kč). Vše ostatní je však již součástí standardní výbavy.
Ta základní zvaná Future počítá s 15palcovými litými koly, automatickou klimatizací, parkovací kamerou, vyhřívaným volantem obšitým kůží nebo sedmi airbagy a adaptivním tempomatem. Pokud ovšem chcete klimatizovaná sedadla, bi-xenony, parkovací asistent, kožené čalounění či lité sedmnáctky, je třeba sáhnout po provedení Ultimate za 849 990 Kč.
Na stejné sumě startuje již zmiňovaný Ioniq EV, jehož výbava se v zásadě od hybridu neliší. Víceméně jediný výrazný odklon najdeme u nabídky litých kol, kde jsou obě úrovně výbavy spojeny s 16palcovými ráfky. Další rozdíly pak souvisejí s jiným pohonem, kdy kupříkladu takový hybrid má dvouspojkový automat, elektromobil pak stálý převod.
Abychom učinili informacím zadost, musíme zmínit ještě cenu elektrické verze Ultimate, která vychází na 999 990 Kč. Za to přitom nabízí udávaný dojezd až 280 km, realitu ale raději předjímat nebudeme. Ioniq, jehož úplný podrobný ceník (PDF, 322 kB) lze stáhnout z oficiálního webu značky, tak v ČR skutečně nebude mít snadný život.
Hybridní Hyundai Ioniq startuje na českém trhu na částce 699 990 Kč...
...poněkud ošklivější elektromobil je o 150 tisíc korun dražší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus