Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy
22.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Na korejské poměry přesluhující ix35 už vyklízí místo pro svého nástupce. Intrado má být jeho designový i technickým předobrazem.
Již loni v prosinci Hyundai vyrukovalo s prvním obrázkem konceptu Intrado, který se měl objevit na ženevském autosalonu v březnu 2014. Tehdy jej automobilka prezentovala jako superlehké SUV budoucnosti, a tak jsme čekali spíše futuristický koncept, který bude - podobně jako včera odhalená studie PassoCorto - poukazovat na něco, co by jednoho dne být mohlo, ale spíše nebude. Realita je ovšem jiná. Pprakticky úplné odhalení Intrada naznačuje, že zas až tak futuristickým dílem není a ukazuje spíše na budoucnost relativně blízkou.
Podle všeho se jedná o náznak podoby a vůbec řešení nástupce aktuální ix35. Ta má sice relativně čerstvě po faceliftu, přesto je jedním z nejdéle sloužících modelů v dnešní nabídce Hyundai. Vzhledem k velikosti Intrada a jeho ne až tak futuristické podobě je tedy přinejmenším pravděpodobné, že ukazuje právě na nástupce ix35 resp. Tucsonu (automobilka je mimo Evropu stále věrná tomuto jménu), který by se na trhu mohl objevit za nějaké dva roky. A co tedy Intrado nabízí?
V prvé řadě je to nový design, který se, věrný jazyku Fluidic Sculpture 2.0 známému třeba z nového sedanu Genesis. snaží být atraktivní a přitom nadmíru jednoduchý. Hyundai dokonce říká, že karoserii zcela prostou sloupků a rámů ponechala čistou a nezkrášlenou, aby vynikly její přirozené tvary. O ty se skutečné starají hlavně „velké záhyby” karoserie doplněné nanejvýše agresivněji střiženými tvary světlometů na přídi a zádi. Právě na přídi můžeme v masce chladiče spatřit odkaz zmíněného Genesisu, samotná světla ale míří svou cestou vpředu i vzadu - jsou úzká, protáhlá a dodávají vozu vcelku agresivní vizáž. Přibližně takto pak údajně mají vyhlížet všechna budoucí Hyundai, tedy alespoň v nejbližších letech.
Jestliže design Intrada je zajímavou evolucí nedávno zvoleného přístupu, konstrukce vozu je bez velké nadsázky revoluční. To, co vidíme vně vozu, jsou běžné ocelové panely karoserie, její rám je ale zcela nestandardní. Je tvořen celkem složitou konstrukcí kombinující lisované CFRP (plast vyztužený uhlíkovými vlákny) a pryskyřici, což má výsledné struktuře zajistit na jednu stranu pevnost a lehkost, na druhou pružnost a vzhledem k použitému řešení také výrobní nenáročnost. Jak moc je to všechno dohromady pravdivé, ví asi jen u Hyundai, automobilka každopádně tvrdí, že karoserie je o neskutečných 70 procent lehčí než současný ekvivalent, přitom je dvakrát tužší. K tomu dodává, že celé řešení může poznat sériovou výrobu při ceně únosné pro masový trh - zajímavé.
Méně zajímavý už je druh pohonu v podobě sice uživatelsky životaschopného, jinak ale poněkud neefektivního řešení pomocí palivových článků. Vůz tedy spoléhá na elektromotor neznámého výkonu, který čerpá energii 36kWh akumulátorů typu li-ion. Energii vozu ale mohou dále dodávat palivové články sázející na stlačený vodík umístěný v tlakových nádobách pod zadními sedadly a zavazadelníkem. Jejich kapacita je též neznámá, stejně jako dynamické či jakékoli jiné specifikace vozu, včetně pohotovostní hmotnosti. Právě u ní se přitom obáváme, že složité řešení pohonu (však jen zmíněné akumulátory budou vážit přes 300 kg...) může lehkost, kterou vozu vkládá zajímavé řešení karoserie, snadno pohřbít.
V tuto chvíli dodáme už jen tolik, že interiér Intrada je čtyřmístný a jak uvidíte na přiložených snímcích, rovněž ne až tak futuristický. Tohle by zkrátka designově mohla být další ix35, třebaže v případě technických řešení asi dostane přednost konzervativnější přístup. Více se snad dozvíme na ženevském autosalonu...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Koncept Intrado v Ženevě ukázal, co se skrývá pod povrchem
Hyundai Intrado je zajímavé designově i některými svými designovými aspekty. Jsme si celkem jisti, že přinejmenším část toho druhého se objeví na sériovém nástupci dnešní ix35 alias Tucsonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva