Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy

(+ živé foto) Na korejské poměry přesluhující ix35 už vyklízí místo pro svého nástupce. Intrado má být jeho designový i technickým předobrazem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy

22.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Na korejské poměry přesluhující ix35 už vyklízí místo pro svého nástupce. Intrado má být jeho designový i technickým předobrazem.

Již loni v prosinci Hyundai vyrukovalo s prvním obrázkem konceptu Intrado, který se měl objevit na ženevském autosalonu v březnu 2014. Tehdy jej automobilka prezentovala jako superlehké SUV budoucnosti, a tak jsme čekali spíše futuristický koncept, který bude - podobně jako včera odhalená studie PassoCorto - poukazovat na něco, co by jednoho dne být mohlo, ale spíše nebude. Realita je ovšem jiná. Pprakticky úplné odhalení Intrada naznačuje, že zas až tak futuristickým dílem není a ukazuje spíše na budoucnost relativně blízkou.

Podle všeho se jedná o náznak podoby a vůbec řešení nástupce aktuální ix35. Ta má sice relativně čerstvě po faceliftu, přesto je jedním z nejdéle sloužících modelů v dnešní nabídce Hyundai. Vzhledem k velikosti Intrada a jeho ne až tak futuristické podobě je tedy přinejmenším pravděpodobné, že ukazuje právě na nástupce ix35 resp. Tucsonu (automobilka je mimo Evropu stále věrná tomuto jménu), který by se na trhu mohl objevit za nějaké dva roky. A co tedy Intrado nabízí?

V prvé řadě je to nový design, který se, věrný jazyku Fluidic Sculpture 2.0 známému třeba z nového sedanu Genesis. snaží být atraktivní a přitom nadmíru jednoduchý. Hyundai dokonce říká, že karoserii zcela prostou sloupků a rámů ponechala čistou a nezkrášlenou, aby vynikly její přirozené tvary. O ty se skutečné starají hlavně „velké záhyby” karoserie doplněné nanejvýše agresivněji střiženými tvary světlometů na přídi a zádi. Právě na přídi můžeme v masce chladiče spatřit odkaz zmíněného Genesisu, samotná světla ale míří svou cestou vpředu i vzadu - jsou úzká, protáhlá a dodávají vozu vcelku agresivní vizáž. Přibližně takto pak údajně mají vyhlížet všechna budoucí Hyundai, tedy alespoň v nejbližších letech.

Jestliže design Intrada je zajímavou evolucí nedávno zvoleného přístupu, konstrukce vozu je bez velké nadsázky revoluční. To, co vidíme vně vozu, jsou běžné ocelové panely karoserie, její rám je ale zcela nestandardní. Je tvořen celkem složitou konstrukcí kombinující lisované CFRP (plast vyztužený uhlíkovými vlákny) a pryskyřici, což má výsledné struktuře zajistit na jednu stranu pevnost a lehkost, na druhou pružnost a vzhledem k použitému řešení také výrobní nenáročnost. Jak moc je to všechno dohromady pravdivé, ví asi jen u Hyundai, automobilka každopádně tvrdí, že karoserie je o neskutečných 70 procent lehčí než současný ekvivalent, přitom je dvakrát tužší. K tomu dodává, že celé řešení může poznat sériovou výrobu při ceně únosné pro masový trh - zajímavé.

Méně zajímavý už je druh pohonu v podobě sice uživatelsky životaschopného, jinak ale poněkud neefektivního řešení pomocí palivových článků. Vůz tedy spoléhá na elektromotor neznámého výkonu, který čerpá energii 36kWh akumulátorů typu li-ion. Energii vozu ale mohou dále dodávat palivové články sázející na stlačený vodík umístěný v tlakových nádobách pod zadními sedadly a zavazadelníkem. Jejich kapacita je též neznámá, stejně jako dynamické či jakékoli jiné specifikace vozu, včetně pohotovostní hmotnosti. Právě u ní se přitom obáváme, že složité řešení pohonu (však jen zmíněné akumulátory budou vážit přes 300 kg...) může lehkost, kterou vozu vkládá zajímavé řešení karoserie, snadno pohřbít.

V tuto chvíli dodáme už jen tolik, že interiér Intrada je čtyřmístný a jak uvidíte na přiložených snímcích, rovněž ne až tak futuristický. Tohle by zkrátka designově mohla být další ix35, třebaže v případě technických řešení asi dostane přednost konzervativnější přístup. Více se snad dozvíme na ženevském autosalonu...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 1 - Hyundai Intrado zive 01Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 2 - Hyundai Intrado zive 02Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 3 - Hyundai Intrado zive 03Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 4 - Hyundai Intrado zive 04Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 5 - Hyundai Intrado zive 05Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 6 - Hyundai Intrado zive 06Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 7 - Hyundai Intrado zive 07Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 8 - Hyundai Intrado zive 08Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 9 - Hyundai Intrado zive 09
Koncept Intrado v Ženevě ukázal, co se skrývá pod povrchem

Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 10 - Hyundai Intrado 2014 koncept prvni 01Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 11 - Hyundai Intrado 2014 koncept prvni 02Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 12 - Hyundai Intrado 2014 koncept prvni 03Hyundai Intrado: koncept nové ix35 odhalen, chce být lehký a jednoduše sexy - 13 - Hyundai Intrado 2014 koncept prvni 04
Hyundai Intrado je zajímavé designově i některými svými designovými aspekty. Jsme si celkem jisti, že přinejmenším část toho druhého se objeví na sériovém nástupci dnešní ix35 alias Tucsonu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.