Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i40 sedan: nová Sonata pro Evropu odhalena
12.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Co slíbil, to splnil. Hyundai dnes na autosalonu v Barceloně představil model i40 ve verzi sedan. Putování nové Sonaty do Evropy se tím završuje.
Teprve minulý týden vyrukovali lidé od Hyundai s oznámením, že v Barceloně představí i40 v provedení sedan a než jsme se stihli nadát, už tu máme oficiální odhalení. Ačkoli jsme doufali, že spolu s ním výrobce uvolní řadu snímků a veškeré detaily, nestalo se tak a musíme si i pro tuto chvíli vystačit jen s omezeným penzem zejména obrazových materiálů. I tak ale víme o novince více než před týdnem.
V prvé řadě je třeba zopakovat, že i40 sedan nepřichází s ničím skutečně novým. Nejenže je tradičněji pojatou karosářskou verzí dříve odhaleného kombi, které jsme si mohli prohlédnout i na mnoha živých fotkách ze Ženevy, je v podstatě tím samým, co se ve světě prodává pod jmény Sonata a YF (Asie, USA) nebo i45 (Austrálie) a to již pěknou řádku měsíců. Nedá se říci, že by všechny tyto vozy byly úplně totožné, dělí je i technické odlišnosti, ale kdybyste si je postavili vedle sebe, těžko je na první pohled odlišíte. A zřejmě aby to nebylo jednoduché, přidal Hyundai do této rodinky ještě dalšího sourozence obdobného vzhledu a proporcí, model i40.
Design vozu tedy plně odpovídá „fluidním” linkám výše zmíněných modelů a svým vzezřením opravdu nepřekvapí. Pozoruhodné přitom je, že se Hyundai tváří, jako by žádné jiné vozy podobného pojetí nevyráběl a ve své tiskové zprávě prohlašuje, že i40 sedan byl vyvinut v evropském centru značky v německém Rüsselsheimu snad jakoby přímo pro Evropu. Věříme, že vývoj v Rüsselsheimu skutečně probíhal, ale maximálně ve smyslu přizpůsobení místním podmínkám. Model i40 jako takový opravdu není nic specificky evropského, pomineme-li tedy karosářské provedení kombi.
Po technické stránce víme téměř vše důležité. K již dříve zveřejněné informaci o rozvoru náprav (2,77 metru) přibyly jen informace o délce (4,74 metru), šířce (1,82 metru) a výšce (1,42 metru), což má zajistit též dříve avizovaný největší prostor pro hlavu, ramena a nohy ve své třídě, tedy alespoň u cestujících vpředu. Také zavazadlový prostor o objemu 503 litrů bude v této třídě na výši, jakkoli jistě bude trpět omezenou dostupností, tak typickou pro vozy s karoserií sedan.
Pod kapotou si najdou místo očekávané motory - turbodiesel 1,7 ve dvou výkonových verzích a benzinové 1,6 a 2,0 - které jsou spjaty vždy s šestistupňovou převodovkou, buď manuální (všechny motorizace), nebo automatickou (pouze silnější diesel). Nyní známe i jejich podrobnější parametry.
Slabší naftová jedna-sedmička nabídne nejvíce 85 kW (115 koní) výkonu, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,9 sekundy a maximální rychlost 190 km/h. Průměrná spotřeba paliva činí 4,3 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Silnější diesel pak „umí” až 100 kW (136 koní), což vozu postačí ke zrychlení na stovku za 10,6 sekundy a „maximálku” 198 km/h. Spotřeba paliva pak činí 4,5 litru nafty na 100 km.
Slabší benzinová alternativa, atmosféricky plněný motor o objemu 1,6 litru, se pokusí zaujmout svým stádem (103 kW) 140 koní, které jej zrychlí na 100 km/h za 11,6 sekundy a postačí k nejvyšší rychlosti 195 km/h. Spotřeba má v tomto případě podobu 6,0 litru benzinu na 100 km.
Nejsilnější motorizací pro Evropu bude alespoň pro začátek prodejů benzinový motor 2,0 GDI s výkonem 130 kW (177 koní), jenž vůz zrychlí na stovku za 9,7 sekundy a dodá mu rychlost až 210 km/h. Pokud se ptáte na spotřebu, i ta je v tomto případě příznivá - 6,8 litru benzinu na 100 km. S nádrží o objemu 70 litrů tak i nejsilnější i40 nabízí teoretický dojezd přes 1 000 km na jedno natankování. Realita ale může být (a pravděpodobně bude) pochopitelně jiná...
Pokud se divíte, proč si Hyundai pro premiéru i40 sedan vybral právě Španělsko, pak vězte, že vozy s karoserií sedan jsou v těchto končinách populární a v segmentu D tvoří plných 40 procent prodejů. A to je o dost více, než jaké zastoupení si od sedanu slibuje sama automobilka v rámci prodejů modelu i40. Ta pro příští rok, kdy se vůz dostane na starém kontinentu do prodejů, počítá s relativně skromným odbytem 60 000 kusů modelu i40, přičemž sedany by měly tvořit 25 % tohoto čísla, tedy nějakých 15 000 vozů. Přesto by právě tento model měl pomoci Hyundai ke zvýšení svého tržního podílu z 2,8 na rovná 3 procenta.
České ceny a specifikace zatím neznáme, určitě vám je ale přineseme v momentu, kdy budou k dispozici.
Hyundai i40 sedan na zatím jediných uvolněných fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus