Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci při teplotách hluboko pod bodem mrazu testují odolnost tlumičů i pneumatik, stejně jako nastavení podvozku a řízení. Jisti si chtějí být vším.
O příchodu prvního skutečného korejského hot hatche se mluví již hezkých pár let. Letos bychom se ale reálně měli dočkat, neboť Hyundai na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu odhalí model i30 N. Bude to první produkt nové sportovní divize, v jejímž čele najdeme Alberta Biermanna, bývalého šéfa BMW M. Již jeho jméno je dobrým předpokladem úspěchu, neboť to jistě bude on, kdo stojí za opravdu důkladným programem testování prototypů.
To zachycuje nové video a pár záběrů, které zachycují Hyundai i30 N prohánějící se na zamrzlém jezeře ve švédském Arjeplogu. Za volant se usadil rallyový tovární jezdec Thierry Neuville, který má přispět k nastavení podvozku a ke zlepšení ovladatelnosti. Kromě toho technici značky věnují velkou pozornost tomu, jak se pneumatiky a tlumiče chovají při teplotách klesajících k -30 stupňům Celsia.
Dále se značka soustředí na nastavení samosvorného diferenciálu a stabilizační kontroly, optimalizováno je také řízení. Opravdu lze tedy věřit tvrzení Korejců, že je to jejich „první opravdu sportovní auto“. K naplnění těchto slov má přitom kromě již zmíněného přispět také přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož 250 koní bude na přední kola v prvé fázi přenášet pouze šestistupňový manuál.
Později bude v nabídce varianta naladěná na 275 koní, stejně jako se časem objeví také dvouspojkový automat. Kromě toho Hyundai koketuje rovněž s pohonem všech kol, byť v tomto případě je otázkou, zda k tomu dojde ještě před faceliftem standardní verze či vůbec u této generace. Stejně tak se můžeme ptát, zda v ostrém provedení dorazí také kombík a fastback.
Možná vás zajímá, co vlastně znamená „N“ v názvu vozu i sportovní divize. Odkazuje na Nürburgring, kde má automobilka své testovací centrum, na Namyang, kde je pro změnu centrum vývojové, a současně evokuje šikanu, které se používají na okruzích. Pokud bude samotné auto tak promyšlené, jako toto eN, máme se na co těšit.






Hyundai i30 N aktuálně prochází testy za Polárním kruhem. K jeho nastavení má přispět i závodní jezdec Thierry Neuville
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva