Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N s 380 koňmi existuje, Korejci vám ho ale zatím nechtějí prodat
1.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf sportovní divize Hyundai uvedl, že automobilka disponuje prototypem s technikou odpovídající konceptu RN30. Sériová výroba ale začne jinde.
Koncepční Hyundai RN30 můžeme i s ohledem na slabou účast považovat za jednu z hvězd letošní Paříže. Při pohledu na jeho nadmíru pojetí karoserii se ovšem zdálo jasné, že Korejci se odvázali pouze kvůli autosalonu a s realitou jejich kreace nemá pranic společného. A logicky jsme tak předpokládali, že ani motorový prostor, kde má u konceptu odvádět práci 380 koní a 451 Nm točivého momentu, nemá s tím, co je Hyundai reálně schopno vyrobit, nic společného. Jenže realita je jiná.
O konceptu se rozpovídal šéf sportovní divize značky, dřívější vysoká šajba v BMW Albert Biermann. Ten v Paříži přítomné novináře vyvedl z omylu, když řekl: „Máme testovací auta přesně s tímto výkonem, pohonem všech kol, elektronickým samosvorem a všemi těmito věcmi... V Namyangu (testovací centrum Hyundai v Koreji - pozn. red.) máme vozy testující tuto techniku.”
To zní, jako by se u Hyundai zbláznili a pozítří chtěli konkurovat docela jiným značkám než dnes, s podobným posunem to ale není zase tak žhavé. „V tuto chvíli jsou to jen pokročilé prototypy a nemají blízko k sériové podobě,” uvedl dále Biermann. Automobilka tedy pracuje i vozy technicky korespondujícími s technikou konceptu RN30, nikoli však s cílem uvést právě takový model do výroby, spíše se i jeho prostřednictvím dopracovat ke správnému řešení něčeho skromnějšího.
Také o charakteru sériové verze ale Biermann promluvil. Hyundai prý chystá hned dvě provedení - jedno základní a jedno ostřejší. „Jejich charakter bude odlišný. V prvním případě jsme se o trochu více zaměřili na každodenní použitelnost, i když i tak lze s vozem vyrazit na okruh - pokud na to budete opravdu šlapat. V případě druhého pak byl každodenní provoz upozaděn - a očekávat u něj můžete i vyšší výkony.”
O kolika koních ovšem Biermann hovoří, to prozatím není jisté. Dle dosavadních spekulací by ale základ měl být naladěn na přibližně 230 koní. Tedy vyšší výkon než u Volkswagenu Golf GTI. Ve srovnání s konceptem se přitom tento model bude designově držet více při zemi, navíc sáhne jen po pohonu přední nápravy a očekávat u něj nemůžeme ani samosvorný diferenciál.
„Teprve začínáme a míra výkonu, jakou nabízíme, nevyžaduje pohon všech kol,“ dodává k celé záležitosti Biermann. Modely s pohonem 4x4 jsou zatím jen ve fázi úvah. Důvodem k otálení s nimi je fakt, že Hyundai prozatím ještě nemá vybudovanou dostatečně početnou základnu sportovních fanoušků. „Pokud bychom tedy rázem přišli s vrcholnou úrovní, je otázkou, kolik lidí by si vůbec Hyundai za takovou cenu koupilo.“ Příští rok tedy máme čekat pouze základ, který se od základní i30 bude lišit jen nepatrně, byť jej prý na první pohled rozpoznáme.
Po stránce mechanické pak u první vlaštovky divize N máme kromě zmiňovaného dvoulitru očekávat i manuální převodovku, posléze ovšem dorazí i osmistupňový dvouspojkový automat. Kdy se ovšem ukáže ona výkonnější a extrémnější varianta, to je prozatím ve hvězdách. Stejně jako můžeme zatím jen spekulovat, kdy do hry zapojí i všechna čtyři hnaná kola.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.








Koncepční Hyundai RN30 má i svůj reálný a plně funkční prototyp. Zatím však není jisté, co z něj si vezme do série výkonnější provedení Hyundai i30 N
Zdroje: Auto Express, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry