Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N s 380 koňmi existuje, Korejci vám ho ale zatím nechtějí prodat
1.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf sportovní divize Hyundai uvedl, že automobilka disponuje prototypem s technikou odpovídající konceptu RN30. Sériová výroba ale začne jinde.
Koncepční Hyundai RN30 můžeme i s ohledem na slabou účast považovat za jednu z hvězd letošní Paříže. Při pohledu na jeho nadmíru pojetí karoserii se ovšem zdálo jasné, že Korejci se odvázali pouze kvůli autosalonu a s realitou jejich kreace nemá pranic společného. A logicky jsme tak předpokládali, že ani motorový prostor, kde má u konceptu odvádět práci 380 koní a 451 Nm točivého momentu, nemá s tím, co je Hyundai reálně schopno vyrobit, nic společného. Jenže realita je jiná.
O konceptu se rozpovídal šéf sportovní divize značky, dřívější vysoká šajba v BMW Albert Biermann. Ten v Paříži přítomné novináře vyvedl z omylu, když řekl: „Máme testovací auta přesně s tímto výkonem, pohonem všech kol, elektronickým samosvorem a všemi těmito věcmi... V Namyangu (testovací centrum Hyundai v Koreji - pozn. red.) máme vozy testující tuto techniku.”
To zní, jako by se u Hyundai zbláznili a pozítří chtěli konkurovat docela jiným značkám než dnes, s podobným posunem to ale není zase tak žhavé. „V tuto chvíli jsou to jen pokročilé prototypy a nemají blízko k sériové podobě,” uvedl dále Biermann. Automobilka tedy pracuje i vozy technicky korespondujícími s technikou konceptu RN30, nikoli však s cílem uvést právě takový model do výroby, spíše se i jeho prostřednictvím dopracovat ke správnému řešení něčeho skromnějšího.
Také o charakteru sériové verze ale Biermann promluvil. Hyundai prý chystá hned dvě provedení - jedno základní a jedno ostřejší. „Jejich charakter bude odlišný. V prvním případě jsme se o trochu více zaměřili na každodenní použitelnost, i když i tak lze s vozem vyrazit na okruh - pokud na to budete opravdu šlapat. V případě druhého pak byl každodenní provoz upozaděn - a očekávat u něj můžete i vyšší výkony.”
O kolika koních ovšem Biermann hovoří, to prozatím není jisté. Dle dosavadních spekulací by ale základ měl být naladěn na přibližně 230 koní. Tedy vyšší výkon než u Volkswagenu Golf GTI. Ve srovnání s konceptem se přitom tento model bude designově držet více při zemi, navíc sáhne jen po pohonu přední nápravy a očekávat u něj nemůžeme ani samosvorný diferenciál.
„Teprve začínáme a míra výkonu, jakou nabízíme, nevyžaduje pohon všech kol,“ dodává k celé záležitosti Biermann. Modely s pohonem 4x4 jsou zatím jen ve fázi úvah. Důvodem k otálení s nimi je fakt, že Hyundai prozatím ještě nemá vybudovanou dostatečně početnou základnu sportovních fanoušků. „Pokud bychom tedy rázem přišli s vrcholnou úrovní, je otázkou, kolik lidí by si vůbec Hyundai za takovou cenu koupilo.“ Příští rok tedy máme čekat pouze základ, který se od základní i30 bude lišit jen nepatrně, byť jej prý na první pohled rozpoznáme.
Po stránce mechanické pak u první vlaštovky divize N máme kromě zmiňovaného dvoulitru očekávat i manuální převodovku, posléze ovšem dorazí i osmistupňový dvouspojkový automat. Kdy se ovšem ukáže ona výkonnější a extrémnější varianta, to je prozatím ve hvězdách. Stejně jako můžeme zatím jen spekulovat, kdy do hry zapojí i všechna čtyři hnaná kola.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.








Koncepční Hyundai RN30 má i svůj reálný a plně funkční prototyp. Zatím však není jisté, co z něj si vezme do série výkonnější provedení Hyundai i30 N
Zdroje: Auto Express, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před hodinouMiliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 3 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 4 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 6 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva