Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N: ostrý Korejec dorazí ve dvou verzích, bude levnější než konkurenti
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka dostane přeplňovaný dvoulitr naladěný na více než 260 koní. S ním bude spojen agresivnější bodykit či hlučnější výfuk.
Jak jsme se dozvěděli v minulém týdnu, Hyundai opětovně nechybělo na víkendovém závodě 24 hodin Nürburgringu. Ten výrazným způsobem ovlivnila bouře se silným krupobitím, která přispěla celé řadě havárií. Závod tak musel být přerušen a dokončen se zpožděním, o napětí přesto nebyla nouze až do úplného závěru - o vítězi totiž rozhodlo až úplně poslední kolo.
Závod nakonec vyhrál Mercedes-AMG GT3, který dokonce opanoval další tří příčky v pořadí. My se ovšem dnes budeme bavit zejména o korejské automobilce, která do klání přihlásila tři vozy. Nejlepšího umístění přitom dosáhl Veloster 1,6 Turbo, který celkově skončil na 65. místě, ovšem ve své kategorii SP 2T získal zlaté vavříny. Záda mu pak z páté příčky v dané kategorii a celkového 97. místa v pořadí krylo Hyundai i30 1,6 T.
Mezi tyto dva vozy se vklínil prototyp i30 2,0 T (celkové 90. místo, čtvrté v kategorii SP 3T), ze kterého vzejde vůbec první silniční sportovní model divize N. Dle šéfa oddělení Alberta Biermanna bychom se přitom měli dočkat hned dvou verzí daného modelu, a sice standardního provedení a verze s paketem Performance Pack. V obou případech najdeme pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jeho výkony však zatím neznáme.
Biermann ovšem uvedl, že zpočátku bude k dispozici pouze šestistupňový manuál, nicméně zhruba rok po premiéře (ta se uskuteční v závěru roku 2017, tedy nejspíše na autosalonu ve Frankfurtu) by měl dorazit také „sportovní automat“. Mimo to pak ostřejší model počítá s agresivněji laděným bodykitem a „emotivnějším zvukem výfuku, který vaše sousedy potěší“.
Dále lze zmínit přepracované řízení či tužší zavěšení motoru a převodovky, jež by mělo snést větší zátěž v zatáčkách. Kromě toho se Hyundai i30 N pochlubí také elektronickým diferenciálem, nicméně prozatím není jisté, zda půjde o součást standardní či příplatkové výbavy - nebo zda danou technologií bude vybavena pouze ona verze Performance Pack.
Dané označení mimochodem není definitivní, stejně jako prozatím neexistují přesné informace o cenách. Biermann v tomto ohledu pouze uvedl, že budou „podstatně vyšší než u základních modelů, nicméně stále půjde o dostupnější vozy než u konkurence“. Ani v případě rivalů ale šéf sportovní divize nebyl příliš konkrétní, pouze uvedl, že i30 N si své místo na trhu najde.
Hyundai prý při vývoji mělo nastavené laťky jak vozy s nižším, tak i vyšším výkonem, stejně jako stály inspirací modely zaměřené více na praktičnost či na okruhové využití. Chystaná novinka by se pak měla trefit přesně mezi všechny tyto světy, přičemž do budoucna možná bude k mání jako čtyřkolka i hybrid. Vše ale záleží na požadavcích zákazníků.
Biermann dále dodal, že sportovních derivátů se dočká rovněž luxusní značka Genesis, v jejím případě však nedostanou označení N. To je určeno pouze pro modely Hyundai, jejichž dvoulitrový motor prý nabídne o poznání více než 260 koní, což byla hodnota ukázaná na posledním videu z testovací stolice.
Vývojový prototyp Hyundai i30 N skončil po 24 hodinách na Ringu na celkovém 90. místě...
...jako sériový model se pak ukáže v závěru příštího roku ve dvou verzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 53 minutami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nejčtenější články
- Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
28.11.2024 - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.