Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N nabídne přes 260 koní, Korejci ukázali svalnatý prototyp
24.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hyundai přihlásilo na letošní 24hodinovku na Nürburgringu hned tři vozy, nejdůležitější je však hatchback s dvoulitrem a agresivním bodykitem.
Sportovní divizi korejské automobilky jsme v souvislosti s přípravou rychlé verze i30 již zmiňovali dříve. Loni v létě se zdálo, že čekání jsou u konce, neboť se spekulovalo o debutu Hyundai i30 N na autosalonu ve Frankfurtu. Ukázaly se být lichými, místo toho o pár měsíců později dorazilo potvrzení, že vyvoleným bude až rok letošní. To se v prvé chvíli mohlo zdát jako další ze slibů, který nebude naplněn, nicméně aktuálně začínají Korejci skutečně zatápět pod kotlem.
Značka oznámila, že letos hodlá zasáhnout do 24hodinového vytrvalostního klání na Nürburgringu. Přihlášeny jsou přitom hned tři vozy, přičemž jedním z nich je vývojový prototyp chystaného Hyundai i30 N. Tato novinka by měla být vybavena přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jenž se na novém videu ukazuje na testovací stolici.
Hyundai prozatím nezmínilo žádné specifikace, nicméně naznačilo, že se svým prvním ostrým modelem se hodlá postavit zavedeným hráčům. Zatím sice neuvedla, zda půjde o konkurenci pro Ford Focus ST či ostřejší Focus RS, ovšem ono video naznačuje spíše druhou verzi. Ze záběrů je patrné, že agregát zvládá produkovat přes 260 koní a 300 Nm.
Finální parametry by mohly být ještě vyšší, nicméně na jejich odhalení si ještě nějaký ten pátek počkáme. Prozatím nám tedy musí stačit, že pohonná jednotka je zcela nová, stejně jako převodovka, zavěšení a tlumiče. Kromě toho bylo modifikováno i řízení, změnami prošel rovněž bodykit s nafouklými blatníky, sportovnějšími nárazníky a většími prahy.
Na aktuálně odhaleném novém snímku si můžeme prohlédnout také odlišnou kapotu motoru, miniaturní zpětná zrcátka a výrazné zadní křídlo, nicméně tyto prvky nejspíše budou mít souvislost pouze se zmiňovaným závodním prototypem. Předchozí sada špionážních fotek totiž naznačovala, že i30 N si vystačí víceméně jen se střešním spoilerem.
Bývalý šéf divize BMW M Albert Biermann, který má aktuálně na starosti sportovní oddělení Hyundai, pak dodává, že čtyřiadvacetihodinovka na Ringu „je ideálním testovacím prostředím pro naší motorsportem inspirovanou divizi. Zkušenosti, které při této extrémní zkoušce získáme, urychlí náš vývoj výkonných a zábavných modelů N.“
My pak jen můžeme dodat, že vývojový prototyp budou řídit Bruno Beulen, Michael Bohrer, Alexander Köppen a Rory Pentinnen. Dalšími dvěma vozy, které pak značka do závodu přihlásila, jsou Hyundai i30 1,6 Turbo a Veloster. První z nich se přitom pokusí obhájit vítězství ve své třídě z loňského roku.

Vývojový prototyp Hyundai i30 N se ukázal na prvním snímku...
...předchozí sada pak odhalovala hatchback bez výrazného zadního křídla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva