Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4
7.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostré provedení dostane do vínku přeplňovaný dvoulitr. Zatím však není známo, zda má dorazit jen jako koncept či rovnou jako sériová verze.
Hyundai není automobilkou, u které byste momentálně mohli ukojit své sportovní choutky. Je to přitom vskutku paradoxní, pokud si uvědomíme, že jedním z prvních vozů značky, který se v českých luzích a hájích prosadil, bylo Coupe. Tehdy sice šlo o první generaci, která do vínku dostala podivně stylizovanou karoserii, pohon předních kol a maximálně 140 koní, nicméně třetí inkarnace již dorazila s pohledným designem a výkonem 300 koní, který navíc směřoval na zadní nápravu.
Loni však evropská divize učinila poněkud překvapivý krok a Coupe stáhla ze Starého kontinentu. České zastoupení pak šlo ještě dále a přestalo nabízet i Veloster včetně verze Turbo, díky čemuž nám tu zbyly pouze hatchbacky, kombíky, crossovery a SUV. Na sportování přitom může pomýšlet maximálně Hyundai i30 Turbo, jeho 186 koní však v porovnání s konkurencí nezní jako příliš působivá hodnota. Náprava celé této situace se nicméně rýsuje.
Jak asi tušíte, půjde o první vlaštovku divize N. Kupodivu se přitom nebude jednat o ostrou verzi Hyundai i20, jak bylo původně zvažováno, ale o větší model i30. Ten byl již nachytán špionážními fotografy v okolí Severní smyčky Nürburgringu, tedy de facto poblíž sídla sportovního oddělení korejské automobilky. Nové informace pak naznačují, že jeho debut máme očekávat již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu.
Momentálně se zdá, že bude oč stát, neboť zatímco výše zmiňované Turbo dostalo do vínku 1,6litrový přeplňovaný motor, verze N bude profitovat z dvoulitru. Za pomoci turbodmychadla výkon vyšplhá na 300 koní, točivý moment 400 Nm by pak měl být k dispozici již při velmi nízkých otáčkách. Tento výkon navíc zamíří na všechna čtyři kola, jistotou tak je působivá jízdní dynamika.
Tím však dobré zprávy kupodivu nekončí. Podle našich australských kolegů by totiž chystané provedení mělo především otestovat reakce zákazníků na klíčových trzích v podobě Francie, Německa a Velké Británie. Pokud přitom odezva bude více než pozitivní, pak se máme těšit na novou generaci, do které automobilka již zainvestuje nemalé finance.
Pokud vám ovšem začíná mířit tep do nadmořských výšin, máme tu jedno menší zchlazení. Třetí generace Hyundai i30 totiž dorazí až v roce 2017, přičemž sportovní provedení N by rozhodně nemělo být součástí první vlny. Na druhou stranu však bude profitovat ze zcela nové odlehčené platformy, díky níž nabídne ještě lepší výkony.
Uvidíme tedy v hesenské metropoli, jak se vše vyvrbí. Abychom vás totiž v těchto horkých dnech ochladili ještě více, pak musíme dodat, že dosud nebylo oficiálně potvrzeno, že by se ve Frankfurtu mělo ukázat produkční provedení. Jít tak klidně může jít jen o koncept, který se sériové výroby nemusí hned tak dočkat, pokud vůbec...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Ostré Hyundai i30 N se má ukázat již ve Frankfurtu. Zatím však není jisté, zda půjde jen o koncept či rovnou o sériové provedení
Zdroj: Go Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
před 2 hodinami - Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva