Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 2015: facelift má české ceny, verze Turbo stojí přes půl milionu
4.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základ startuje na 300 tisících, ale bez klimatizace. Turbo ji má, za 186 koní ovšem dáte již 539 990 Kč.
Na sklonku loňského roku jsme vám mohli představit čtveřici novinek značky Hyundai, mezi níž nechyběly ani dva zajímavé modely, a sice i20 Coupe a i30 Turbo. V prvním případě české zastoupení pustilo do světa ceník již na počátku února, přičemž mnohé asi svou sebedůvěrou překvapilo. Korejské třídvířko totiž na tuzemském trhu startuje na sumě 364 990 Kč, což představuje výrazný posun oproti pětidveřové karoserii. Automobilka by tak mohla narazit na nezájem, neboť s tímto modelem se pohybuje v segmentu, kde se na nízké ceny hledí především.
Hyundai i30 Turbo bude zákazníky lovit v trochu jiných vodách, ani v jeho případě však českému zastoupení nechybí sebevědomí. První a vlastně jediná cena třídveřového i pětidveřového modelu totiž činí 539 990 Kč. To je přitom jen o pět tisíc korun nižší suma, než jakou dáte za sesterskou Kiu Cee’d GT či Pro_Cee’d GT, tedy modely, které dostaly do vínku 204 koní, sedadla Recaro nebo schopnostkonkurovat zavedeným evropským rivalům.
V případě i30 Turbo však za dané peníze dostáváte motor 1,6 T-GDI naladěný „pouze“ na 186 koní, přičemž sedáky jsou sice sportovní, nicméně standardní. Dále můžete počítat třeba s 18palcovými litými koly, LEDkami vpředu i vzadu, vyhřívanými polokoženými sedadly, audio systémem, zadními parkovacími senzory, tempomatem či automatickou klimatizací. Základní výbava je tedy vskutku našlapaná, je však vskutku sporné, zda požadovanou cenu ospravedlní.
Na druhou stranu, verze Turbo je vskutku extrémem (nikoliv ve smyslu výkonu), pročež asi zaujme jen pár nejvěrnějších fanoušků značky. Daleko větší zájem se dá očekávat o základní provedení, které je k mání jako pětidveřový hatchback či kombi. Ani v těchto případech však již Hyundai nenaznačuje, že přijíždí z laciného kraje jako kdysi. Pokud totiž sáhnete po méně praktické karoserii, budete platit 299 990 Kč, tedy o nějakých 40 tisíc korun méně než za Ford Focus.
Pokud navíc zapátráme ve standardní výbavě, zjistíme, že zatímco v případě korejského pětidvířka je třeba připlácet 30 000 Kč za manuální klimatizaci, modrý ovál ji má již v základu. Navíc se pyšní 16palcovými ocelovými koly a 1,6litrovým motorem o výkonu 105 koní, zatímco Hyundai i30 dostalo pouze plechové patnáctky a jedna-čtyřku naladěnou na rovných 100 koní. Ty ovšem přenáší šestistupňový manuál namísto pětistupňového u Fordu.
Volba je tak čistě na vašich preferencích, pročež od srovnávání již upustíme a zaměříme se jen a pouze na korejské modely. Rovnou přitom zmíníme, že kombi je ve všech případech o 15 tisíc korun dražší než pětidvířko. Obě faceliftované novinky jsou pak k dispozici ve třech úrovních výbavy, kdy kromě základu je možné počítat také s úrovněmi Trikolor a Weekend. S tímto stupněm je přitom spojen nový sedmistupňový dvouspojkový automat.
Nejprve si ovšem podívejme na prostřední úroveň výbavy, která startuje na sumě 354 990 Kč. Za to dostáváte zmiňovanou jedna-čtyřku, přičemž manuální klimatizaci již máte v základu, stejně jako třeba audio systém se čtyřmi reproduktory, nastavení posilovače řízení Flex Steer ve třech úrovních, střešní ližiny nebo kliky dveří v barvě vozu. Sáhnout můžete i po dieselových motorech, kdy verze 1,4 CRDi o výkonu 90 koní startuje na sumě 419 990 Kč.
Vrcholná úroveň Weekend již přijíždí na 16palcových litých kolech, přičemž ve vínku má rovněž výškově stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, přední a zadní okna v elektrice, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo třeba středovou loketní opěrku s úložným prostorem. Ceny startují na sumě 404 990 Kč, za což dostáváte 1,6litrový benzinový motor naladěný na 120 koní.
Pokud zatoužíte po zmiňované dvouspojce, budete si muset připravit minimálně 469 990 Kč, přičemž v tu chvíli je vaše benzinová jedna-šestka o výkonu 135 koní. Pokud ovšem chcete stejně objemný a výkonný motor v dieselovém provedení, pak budete platit 539 990 Kč. Více informací o výbavě (včetně té příplatkové) najdete v oficiálních cenících, jež si na stránkách českého zastoupení můžete stáhnout pro hatchback (PDF, 651 kB), kombík (PDF 649 kB) i verzi a vrcholné Turbo (PDF, 679 kB).
Faceliftované Hyundai i30 startuje těsně pod tři sta tisíci korun, zatímco kombík je o 15 000 Kč dražší
Za provedení i30 Turbo pak budete platit neskromných 539 990 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.02. 18:05 - Předseda
- vyber motorky 11.02. 17:53 - jerry
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin