Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák

Vrcholná verze i20 dostane do útrob nabroušenou jedna-šestku, lepší brzdy i přepracovaný podvozek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák

7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholná verze i20 dostane do útrob nabroušenou jedna-šestku, lepší brzdy i přepracovaný podvozek.

Korejská automobilka se na autosalonu v Paříži zabývala hlavně představením nové generace Hyundai i20. Ovšem pouze pětidveřového modelu, ten třídveřový navzdory původnímu avízu do města nad Seinou nakonec nedorazil. Očekávat jej tak zřejmě můžeme až v březnu příštího roku v Ženevě, dost možná však značka vizuálně dynamičtější verzi představí zcela samostatně, aby tak novince přihrála o pár minut více slávy. Tím nám ovšem expanze „í-Dvacítky“ nekončí.

Jurgen Grimm, šéf oddělení zabývajícího se vývojem pohonných jednotek, totiž v Paříži naznačil, že deset měsíců po založení sportovní divize N je čas na její první ovoce. Tím by se měla stát právě ostrá verze hatchbacku i20, ačkoliv zatím není jisté, zda půjde o pětidvířko, třídvířko nebo obě karosářské varianty. Počítat ovšem máme s tím, že dané provedení dostane pod kapotu přeplňovaný 1,6litrový motor, který již používá Hyundai Veloster Turbo nebo Kia Pro_cee’d GT.

Ve srovnání s těmito dvěma modely ovšem korejská novinka nabídne o poznání vyšší výkon, podle Grimma dokonce až 184 kW/250 koní. Souběžně s tím pak máme očekávat příchod větších kol a brzd, nízkoprofilových pneumatik, sportovního podvozku, poladěného řízení či agresivního bodykitu, který by měl připomínat rallyový speciál - tím bude právě Hyundai i20.

Závodní exemplář korejské automobilky by přitom do šampionátu WRC měl zasáhnout již v příštím roce, příchod silničního provedení je ovšem prozatím ve hvězdách. Dá se ovšem předpokládat, že pokud bude založeno na třídvířku, dříve než ve Frankfurtu 2015 jej neuvidíme. Samotný prodej by tedy mohl odstartovat až někdy na počátku následujícího roku.

Jen jedním modelem ale snaha Korejců o vstup do segmentu hot hatchů neskončí, podle Grimma bychom měli očekávat také příchod přiostřené Kie Rio. Daný vůz totiž bude s Hyundai i20 sdílet základní mechanické DNA, pročež je možné naprosto všechno. S touto expanzí by navíc obě značky mohly oslovit více zákazníků, což by pro změnu srazilo cenu.

Uvidíme tedy, kdy nám vybroušené novinky značek dorazí a zda skutečně pod kapotou nabídnou zmiňovaných 250 koní. Otázkou je pak především cena. Jelikož ovšem Veloster Turbo i Pro_cee’d GT stojí lehce přes půl milionu korun, mohly by výkonnější modely i20 N a ostré Rio zamířit pod tuto hranici.


Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák - 1 - Hyundai i20 WRC 2014 01Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák - 2 - Hyundai i20 WRC 2014 02Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák - 3 - Hyundai i20 WRC 2014 03Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák - 4 - Hyundai i20 WRC 2014 04Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák - 5 - Hyundai i20 WRC 2014 05Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák - 6 - Hyundai i20 WRC 2014 06Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák - 7 - Hyundai i20 WRC 2014 07
Silniční verze ostrého Hyundai i20 by měla připomínat rallyový speciál, který od příštího roku zasáhne do šampionátu WRC

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.