Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 a ix55 oficiálně v prodeji
15.1.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Začátek ledna je pro zástupce jihokorejské značky na českém trhu ve znamení příchodu dvou novinek z opačných pólů nabídkové listiny. Kromě kompaktního nástupce populárního Getzu (model i20) je tuzemský trh obohacen o sedmimístné SUV ix55.
Hyundai ix55
Na základě severoamerické verze Veracruz vzniklo sedmimístné SUV Hyundai ix55. Automobil byl pro potřeby Evropanů náležitě upraven, pohon zajišťuje špičkový turbodiesel 3,0 V6 CRDi. Hyundai ix55 se v modelové nabídce značky se řadí nad SUV Santa Fe. Konstruktéři vozu nadělili úctyhodné vnější rozměry, na délku naměříte 4840, přes boky 1945 a do výšky 1750 milimetrů. Výbava je na velmi vysoké úrovni. Vedle šesti airbagů, vypínatelného ESP, možnosti uzamčení přenosu točivého momentu na nápravy v poměru 50:50 (4WD Lock) a duální samočinné klimatizace s čidlem čistoty vzduchu nechybějí například ani tempomat, elektricky sklopná vnější zrcátka a dvoustupňové vyhřívání předních sedadel. Robustní zevnějšek vytvořil dostatečně velkou kabinu pro sedmičlennou posádku. Nad hlavou mají všichni pasažéři hodně místa, dokonce i dlouháni mohou sedět vzpřímeně. Vyšší posaz nabízí přehled o okolním provozu i dobrý výhled z vozu a usnadňuje například manévrování v podzemních garážích. Zavazadlový prostor je celý čalouněný a nabízí velký základní objem 598 litrů. Z podlážky je možné snadno vyklopit šesté a sedmé sedadlo a pořád zbývá na zavazadla solidních 148 l. Anebo je možné nechat je zaklopené a naopak složíte i druhou řadu, což přinese úctyhodný prostor o objemu 1746 litrů a ložnou plochu, která se pak hodí pro přepravu dlouhých předmětů, jako jsou horská kola, lyže, snowboard…
Devizou SUV Hyundai ix55 je také vidlicový šestiválec 3,0 CRDi. Tento motor pracuje s vysokotlakým vstřikováním common rail a je přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Disponuje největším výkonem 176 kW při 3800 1/min a točivým momentem s maximem 451 N.m v pásmu mezi 1750 a 3500 1/min. Převodovka je v nabídce výhradně samočinná šestistupňová. Pohotovostní hmotnost i charakter SUV Hyundai ix55 jej předurčují spíše ke klidnější jízdě na dlouhou vzdálenost, při nízké průměrné spotřebě 9,4 litru nafty na 100 km plná nádrž vystačí na ujetí více než 800 kilometrů. Vůz je navíc na našem trhu možné zakoupit i ve verzi N1, kdy však ztrácí třetí řadu sedadel. Základní cena velice dobře vybaveného vozu je stanovena na 949 900 včetně DPH.
Hyundai i20
Šest let po debutu hatchbacku Hyundai Getz přijíždí jeho nástupce s označením i20. Novinka je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostala také větší škálu motorů. Hyundai i20 vstupuje do nabitého segmentu malých vozů, takže jeho největšími konkurenty se stanou například Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207 a Suzuki Swift. Proti svému předchůdci, Getzu, dostal Hyundai i20 nejen líbivější zevnějšek a propracovanější interiér, ale také výrazně narostl: do délky o 115 mm (3940 mm) a do šířky o 45 mm (1710 mm), pouze výška 1490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na konečných 2525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů (v základu tak pojme solidních 295 litrů). Zákazníci mají na výběr šest agregátů. Asi největší zájem bude o motor 1,4, který disponuje nadprůměrným výkonem 74 kW a točivým momentem 137 N.m.
Cena modelu Hyundai i20 začíná na 229 900 Kč s DPH u benzínové verze 1,2i a pětidveřovou karoserií v úrovni výbavy Classic. Předpokládáme, že nejprodávanějším provedením výbavový stupeň Komfort s klimatizací, kde cena startuje na 249 900 Kč s DPH. Na vůz se vztahuje plná pětiletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Zákazník s nákupem vozu navíc získá celoevropskou asistenční službu na dobu tří let.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB