Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 2015: nová generace se ukáže v Paříži, přijde i ostrá verze N
17.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hatchback vsadí na nový designový směr, který ho má více oddělit od sesterské Kie. Pod kapotou se ale již takového úkroku nedočkáme.
Ačkoliv se naše pozornost momentálně upíná hlavně k ženevskému autosalonu, takové Hyundai již hledí dále do budoucnosti. Korejská automobilka totiž aktuálně dokončuje zimní testy nové generace i20, která by se měla ukázat v říjnu v Paříži. Do prodeje pak zamíří následující jaro, přičemž tím hlavním trhákem bude nový vzhled odpovídající designovému směru Fluidic Sculpture 2,0.
Nové Hyundai i20 se tak stejně jako třeba nedávno představený Genesis bude více odlišovat od modelů sesterské Kie. To je ostatně záměr šéfdesignéra a jednoho ze tří prezidentů značky Petera Schreyera. Ten přitom svému týmu nezadal pouze stylizaci standardního tří- a pětidveřového modelu, ale rovněž ostré verze N. Ta by se ovšem měla objevit později než základní provedení.
Je přitom logické, že jako první silniční model nově založené divize dorazí druhá generace Hyundai i20. Právě s tímto modelem totiž korejská automobilka vstupuje do šampionátu světového rallye (WRC). Logicky se pak dá očekávat, že pod kapotou najdeme přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec - na informace o výkonu a jízdní dynamice si ovšem musíme počkat.
V případě obyčejnějších verzí pak můžeme počítat s evolučními verzemi agregátů, jež pohání stávající provedení. Opětovně tedy dorazí 1,2litrová benzinová pohonná jednotka, které společnost budou dělat diesely 1,1 CRDi a 1,4 CRDi. Je však otázkou, zda se oproti současnosti pozmění výkon či nikoliv. Změnu jízdní dynamiky a sníženou spotřebu ale můžeme očekávat stoprocentně.
Uvnitř pro změnu Hyundai i20 nabídne pětici sedadel, dvoubarevné látkové čalounění či bohatou základní výbavu. Ve srovnání se stávající generací by přitom ta nová měla lehce podražit. Pod dvě stě tisíc tedy zřejmě již nové třídvířko neseženete.
Nové Hyundai i20 momentálně finišuje se zimními testy, přičemž bez kamufláže dorazí na podzim do Paříže
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 6 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus