Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 2015: nová generace odhalila interiér i podobu třídvířka
3.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětidvířko pobere 1 042 l zavazadel, vice informací ale máme i k motorům a podobě chystané třídvéřové verze.
Druhou generaci korejského hatchbacku jsme si mohli vcelku podrobně představit již před měsícem, kdy automobilka publikovala první fotky. Nyní zde ovšem máme druhou sadu, která se pořádně soustředí nejen na karoserii, ale odhaluje rovněž motorový a zavazadlový prostor a interiér. Vyjma toho jsou k dispozici i zevrubné technické údaje, výstavní premiéru na pařížském autosalonu tedy můžeme považovat pomalu za ryze formální skutek.
Než se vypravíme do kabiny, jen zmíníme délku 4 035 milimetrů, která stávající provedení přesahuje o 95 mm. V rámci rozvoru pak Hyundai i20 narostlo o 45 milimetrů na 2 570 mm, z čehož 1 892 mm připadá na nohy cestujících vpředu a vzadu. Tato kombinovaná hodnota je podle Korejců rekordem ve své třídě, přičemž značce hodně pomohla delší kapota motoru. Díky ní byla zvýšena palubní deska a posunuta schránka před spolujezdcem.
Vpředu tedy cestující mohou počítat s 1 038 milimetry prostoru pro hlavu (+33 mm oproti předchozí verzi), zatímco v rámci nohou mají k dispozici 1 098 mm (+24 mm), v rámci boků 1 301 mm (+6 mm) a v oblasti ramen 1 365 mm (+15 mm). Vzadu pak evidujeme 978milimetrový prostor pro hlavu, 794milimetrový pro nohy a 1 350milimetrový pro ramena, díky čemuž by lavice měla zvládnout pobrat i trojici dospělých.
Zda teorii bude odpovídat také praxe, to již zjistíme za pár měsíců během testu. Aktuálně tak svou pozornost můžeme přesunout k zavazadlovému prostoru, který ve standardu pobere 326 litrů. To představuje slušný nárůst oproti první generaci, která pobrala jen 295 l. Kapacitu lze navíc zvýšit sklopením zadních sedadel, čímž nevznikne jen zcela rovná podlaha, ale také 1 042litrový objem.
Kromě většího prostoru pak Hyundai zapracovalo také na vyšší kvalitě materiálů, kdy palubní deska a dveřní panely jsou vyrobeny z materiálu TPO (Thermal Plastic Olefin). Ten má mít dlouhou životnost, stejně jako se pyšní prémiovým vzhledem. Navíc je extrémně měkčený, což značka vysvětluje tím, že kromě volantu jsou právě palubka a dveře těmi částmi vozu, jichž se cestující dotýkají nejčastěji.
Opomenout pak nesmíme ani středovou konzoli natočenou o pět stupňů směrem k řidiči, schránky na 1,5litrové lahve v předních dveřích a litrové v zadních či panoramatickou střechu s posuvnou přední částí a látkovou clonou. Vylepšeno pak bylo i odhlučnění, zatímco v rámci barev nabídka počítá s béžovým, modrým, hnědým a šedým odstínem.
Přesunout se můžeme k technice, která počítá s monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, předními a zadními parkovacími senzory, automatickým odmrazováním čelního okna, vyhřívaným volantem nebo sedmipalcovým displejem. Nechybí přitom ani navigace či možnost integrace se smartphony, standardně dodávaný port na USB je pak již u Hyundai samozřejmostí.
Další detaily se týkají pohonných jednotek, které bude zastupovat pětice motorů. Pozici tří benzinových jednotek zastanou dva čtyřválce o objemu 1,2 litru a výkonu 75 nebo 84 koní, vrcholem bude 100koňová jedna-čtyřka. Na dieselovous strunu zahraje buď motor 1,1 CRDI se 75 koňmi nebo 1,4 CRDI s 90. Jen nejsilnější benzin si budete moci pořídit s automatem (čtyřstupňovým, vážně), zbylé jednotky si budou muset porozumět s pěti- nebo šestistupňovým manuálem.
Spotřebu či jízdní dynamiku zatím neznáme, s tou nás Korejci zřejmě seznámí ještě před zahájením autosalonu. My tak již můžeme zmínit pouze příchod třídveřové varianty, která do prodeje zamíří v březnu nebo dubnu příštího roku pod názvem i20 Coupé. Oproti pětidvířku přitom dostala více zkosenou střechu, spoiler a seseklejší záď, pročež možná nabídne i menší zavazadelník. Kompenzovat to ale prý bude zážitky za volantem. Tak se nechme překvapit.
Korejská automobilka představila nejen interiér nového Hyundai i20...
...ale také první ilustraci třídveřového provedení. To dorazí až příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva