Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 2015: nová generace odhalila interiér i podobu třídvířka
3.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětidvířko pobere 1 042 l zavazadel, vice informací ale máme i k motorům a podobě chystané třídvéřové verze.
Druhou generaci korejského hatchbacku jsme si mohli vcelku podrobně představit již před měsícem, kdy automobilka publikovala první fotky. Nyní zde ovšem máme druhou sadu, která se pořádně soustředí nejen na karoserii, ale odhaluje rovněž motorový a zavazadlový prostor a interiér. Vyjma toho jsou k dispozici i zevrubné technické údaje, výstavní premiéru na pařížském autosalonu tedy můžeme považovat pomalu za ryze formální skutek.
Než se vypravíme do kabiny, jen zmíníme délku 4 035 milimetrů, která stávající provedení přesahuje o 95 mm. V rámci rozvoru pak Hyundai i20 narostlo o 45 milimetrů na 2 570 mm, z čehož 1 892 mm připadá na nohy cestujících vpředu a vzadu. Tato kombinovaná hodnota je podle Korejců rekordem ve své třídě, přičemž značce hodně pomohla delší kapota motoru. Díky ní byla zvýšena palubní deska a posunuta schránka před spolujezdcem.
Vpředu tedy cestující mohou počítat s 1 038 milimetry prostoru pro hlavu (+33 mm oproti předchozí verzi), zatímco v rámci nohou mají k dispozici 1 098 mm (+24 mm), v rámci boků 1 301 mm (+6 mm) a v oblasti ramen 1 365 mm (+15 mm). Vzadu pak evidujeme 978milimetrový prostor pro hlavu, 794milimetrový pro nohy a 1 350milimetrový pro ramena, díky čemuž by lavice měla zvládnout pobrat i trojici dospělých.
Zda teorii bude odpovídat také praxe, to již zjistíme za pár měsíců během testu. Aktuálně tak svou pozornost můžeme přesunout k zavazadlovému prostoru, který ve standardu pobere 326 litrů. To představuje slušný nárůst oproti první generaci, která pobrala jen 295 l. Kapacitu lze navíc zvýšit sklopením zadních sedadel, čímž nevznikne jen zcela rovná podlaha, ale také 1 042litrový objem.
Kromě většího prostoru pak Hyundai zapracovalo také na vyšší kvalitě materiálů, kdy palubní deska a dveřní panely jsou vyrobeny z materiálu TPO (Thermal Plastic Olefin). Ten má mít dlouhou životnost, stejně jako se pyšní prémiovým vzhledem. Navíc je extrémně měkčený, což značka vysvětluje tím, že kromě volantu jsou právě palubka a dveře těmi částmi vozu, jichž se cestující dotýkají nejčastěji.
Opomenout pak nesmíme ani středovou konzoli natočenou o pět stupňů směrem k řidiči, schránky na 1,5litrové lahve v předních dveřích a litrové v zadních či panoramatickou střechu s posuvnou přední částí a látkovou clonou. Vylepšeno pak bylo i odhlučnění, zatímco v rámci barev nabídka počítá s béžovým, modrým, hnědým a šedým odstínem.
Přesunout se můžeme k technice, která počítá s monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, předními a zadními parkovacími senzory, automatickým odmrazováním čelního okna, vyhřívaným volantem nebo sedmipalcovým displejem. Nechybí přitom ani navigace či možnost integrace se smartphony, standardně dodávaný port na USB je pak již u Hyundai samozřejmostí.
Další detaily se týkají pohonných jednotek, které bude zastupovat pětice motorů. Pozici tří benzinových jednotek zastanou dva čtyřválce o objemu 1,2 litru a výkonu 75 nebo 84 koní, vrcholem bude 100koňová jedna-čtyřka. Na dieselovous strunu zahraje buď motor 1,1 CRDI se 75 koňmi nebo 1,4 CRDI s 90. Jen nejsilnější benzin si budete moci pořídit s automatem (čtyřstupňovým, vážně), zbylé jednotky si budou muset porozumět s pěti- nebo šestistupňovým manuálem.
Spotřebu či jízdní dynamiku zatím neznáme, s tou nás Korejci zřejmě seznámí ještě před zahájením autosalonu. My tak již můžeme zmínit pouze příchod třídveřové varianty, která do prodeje zamíří v březnu nebo dubnu příštího roku pod názvem i20 Coupé. Oproti pětidvířku přitom dostala více zkosenou střechu, spoiler a seseklejší záď, pročež možná nabídne i menší zavazadelník. Kompenzovat to ale prý bude zážitky za volantem. Tak se nechme překvapit.
Korejská automobilka představila nejen interiér nového Hyundai i20...
...ale také první ilustraci třídveřového provedení. To dorazí až příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Mercedes upadá k průměrnosti stejně jako Boeing, říkají trefně v USA, byl zlomem vstup Číňanů?
29.11.2024 - Designér předem ukázal vizáž konečně zase spalovacího Dodge Charger. S pár úpravami jako muscle car aspoň vypadá
29.11.2024 - Za cenu Škody Octavia můžete mít jeden z nejlepších luxusních rychlíků historie jako zánovní vůz, jen je ošklivý jako noc
29.11.2024
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus