Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč
25.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový korejský hatchback má být prostornější i vybavenější. Oproti předchůdci je tak o 30 tisíc dražší, přestože nadále nabízí základních 66 koní.
Korejská automobilka Hyundai za poslední desetiletí prodělala značné změny. Již nejde jen o alternativu, která hodlá zaujmout pouze nízkou cenou, ale plnohodnotného hráče, jež se snaží nalákat také na design, kvalitu a jízdní vlastnosti. Cena je i nadále zejména oproti klíčové konkurenci nižší, rozhodně to však není taková láce jako kdysi. A to platí i o nové generaci modelu i10, který si pod dvě stě tisíc korun koupíte pouze za předpokladu, že půjde o firemní vozidlo, u kterého nebudete brát daň z přidané hodnoty jako neodmyslitelnou součást ceny.
Zatímco tedy v roce 2008, kdy Hyundai i10 vstupovalo do prodeje, bylo možné základní provedení s benzinovým čtyřválcem o výkonu 66 koní zakoupit za 199 900 Kč, dnes budete na nejmenší korejský hatchback potřebovat 229 990 Kč. Tedy o třicet tisíc korun více, za což dostanete stejný výkon, ale o válec méně. Motorový prostor však není hlavním důvodem zdražení, ten bychom měli hledat spíše v kabině, která má usadit i dva nadprůměrně vysoké dospělé za sebe.
Kromě toho je korejská novinka také vybavenější. Již v základu zvaném Classic totiž nechybí šestice airbagů, úchyty Isofix, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání nebo asymetricky dělená zadní sedadla, po jejichž sklopení se objem zavazadelníku zvětší z 252 litrů na 1 046 l. Sáhnout ovšem můžete i po vyšší úrovni výbavy Family, která stojí jen o 10 000 Kč více a přihazuje manuální klimatizaci či audio systém.
Na tomto stupni je rovněž možné zvolit 1,2litrový čtyřválec, který již přední kola zásobuje výkonem 87 koní. Stát vás ovšem již bude 254 990 Kč, přičemž základní výbava je stejná jako u slabší pohonné jednotky. I v tomto případě ale můžete pětistupňový manuál vyměnit za čtyřstupňový automat, což vás vyjde na dalších 20 000 Kč.
Zvolit lze ale také celou řadu příplatkových prvků, mezi kterými nechybí třeba až 15palcová litá kola, vyhřívaný volant nebo automatická klimatizace. Všechny jsou však součástí toho či onoho paketu, o jejichž kompletním složení nejlépe informuje úplný oficiální ceník (PDF, 885 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení.
Nové Hyundai i10 vstupuje na český trh s vyšší cenou než kdysi, což má vyvážit nárůst prostoru v kabině i zavazadelníku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 2 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 5 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.