Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč

Nový korejský hatchback má být prostornější i vybavenější. Oproti předchůdci je tak o 30 tisíc dražší, přestože nadále nabízí základních 66 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč

25.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový korejský hatchback má být prostornější i vybavenější. Oproti předchůdci je tak o 30 tisíc dražší, přestože nadále nabízí základních 66 koní.

Korejská automobilka Hyundai za poslední desetiletí prodělala značné změny. Již nejde jen o alternativu, která hodlá zaujmout pouze nízkou cenou, ale plnohodnotného hráče, jež se snaží nalákat také na design, kvalitu a jízdní vlastnosti. Cena je i nadále zejména oproti klíčové konkurenci nižší, rozhodně to však není taková láce jako kdysi. A to platí i o nové generaci modelu i10, který si pod dvě stě tisíc korun koupíte pouze za předpokladu, že půjde o firemní vozidlo, u kterého nebudete brát daň z přidané hodnoty jako neodmyslitelnou součást ceny.

Zatímco tedy v roce 2008, kdy Hyundai i10 vstupovalo do prodeje, bylo možné základní provedení s benzinovým čtyřválcem o výkonu 66 koní zakoupit za 199 900 Kč, dnes budete na nejmenší korejský hatchback potřebovat 229 990 Kč. Tedy o třicet tisíc korun více, za což dostanete stejný výkon, ale o válec méně. Motorový prostor však není hlavním důvodem zdražení, ten bychom měli hledat spíše v kabině, která má usadit i dva nadprůměrně vysoké dospělé za sebe.

Kromě toho je korejská novinka také vybavenější. Již v základu zvaném Classic totiž nechybí šestice airbagů, úchyty Isofix, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání nebo asymetricky dělená zadní sedadla, po jejichž sklopení se objem zavazadelníku zvětší z 252 litrů na 1 046 l. Sáhnout ovšem můžete i po vyšší úrovni výbavy Family, která stojí jen o 10 000 Kč více a přihazuje manuální klimatizaci či audio systém.

Na tomto stupni je rovněž možné zvolit 1,2litrový čtyřválec, který již přední kola zásobuje výkonem 87 koní. Stát vás ovšem již bude 254 990 Kč, přičemž základní výbava je stejná jako u slabší pohonné jednotky. I v tomto případě ale můžete pětistupňový manuál vyměnit za čtyřstupňový automat, což vás vyjde na dalších 20 000 Kč.

Zvolit lze ale také celou řadu příplatkových prvků, mezi kterými nechybí třeba až 15palcová litá kola, vyhřívaný volant nebo automatická klimatizace. Všechny jsou však součástí toho či onoho paketu, o jejichž kompletním složení nejlépe informuje úplný oficiální ceník (PDF, 885 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení.


Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 1 - Hyundai i10 2014 prvni sada 01Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 2 - Hyundai i10 2014 prvni sada 02Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 3 - Hyundai i10 2014 prvni sada 03Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 4 - hyundai i10 2014 predstaveni 01Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 5 - hyundai i10 2014 predstaveni 02Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 6 - hyundai i10 2014 predstaveni 03Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 7 - hyundai i10 2014 predstaveni 04Hyundai i10 2014: nová i10 podražila, na českém trhu startuje od 230 tisíc Kč - 8 - hyundai i10 2014 predstaveni 05
Nové Hyundai i10 vstupuje na český trh s vyšší cenou než kdysi, což má vyvážit nárůst prostoru v kabině i zavazadelníku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše