Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i-oniq: korejská Ampera má dveře jako supersporty
4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V prvním odhalení jsme studii Hyundai označili za sporťák, i když jen na oko. I podle dalších snímků tuto hru myslí vážně.
Vydáno 2.3., doplněno 4.3.: Přidali jsme o něco kvalitnější nové snímky a pár upřesněných specifikací navrch.
Hyundai již loni oznámil, že do Ženevy přiveze koncept naznačující design jeho budoucích modelů. Tuto středu pak unikla první fotka a dílčí specifikace vozu, jejichž pravdivost byla záhy potvrzena oficiální tiskovou zprávou. Snímek ale byl k dispozici nadále jen jeden a ten z podstaty nemohl říci vše.
Později se ven dostaly další záběry a znovu to nebylo oficiální cestou. I kvalita těchto snímků je omezená, přesto nám dopřávají první slušný pohled na záď vozu. Ta je opět ztvárněna dosti prostě a složitější křivky byste na ní stejně jako na přídi i boku hledali marně.
Co je možná ještě zajímavější, můžeme poprvé nahlédnout do čtyřmístného interiéru, a to skrze dveře otevírající se podobným stylem jako u Lamborghini nebo Mercedesu SLS AMG. Jsou tak trochu „nůžkové” a tak trochu vyklápěcí, na každý pád znovu naznačují sportovní ambice tohoto vozu, které se svým stodesetikoňovým elektromotorem asi těžko naplní.
Samotný interiér je pak na rozdíl od zevnějšku značně futuristický a zřejmě definitivně potvrzuje, že i-oniq sám o sobě nebude ničím více než designérským cvičením. Vnitřek má zaujmout i paletou pokročilé elektroniky. Z konkrétnějších informací v tomto směru víme jen tolik, že k dispozici bude ovládání části palubních systémů gesty (podobně jako si to maluje Audi) nebo 3D-displej uprostřed volantu.
Závěrem můžeme upřesnit dosavadní specifikace - koncept i-oniq je dlouhý 4,43 metru a i přes pouze dvojici slibuje dostatek prostoru i pohodlí pro všechny čtyři cestující. O pohon se stará elektromotor s výkonem 80 kW (109 koní), který energii nebere jen z akumulátorů. Jejich kapacitu neznáme, udávaný dojezd 120 km na jedno nabití ale naznačuje, že o nic velkého nepůjde.
Zdrojem elektřiny je navíc i generátor poháněný tříválcovým litrovým zážehovým motorem o výkonu 68 koní a benzinová nádrž opět neznámé kapacity. V tomto případě se ale bude jednat o trochu velkorysejší úložiště než v případě akumulátorů, neboť s přispěním těchto dvou prvků automobilka slibuje dojezd až 700 km.
Buď jak buď, daným pojetím bude tento Korejec čímsi jako je v Evropě Opel Ampera, třebaže v poněkud atraktivnějším balení. Tomu ostatně odpovídá i udávaná a pochopitelně zcela nereálná spotřeba paliva ve výši 1,9 litru benzinu na 100 km, která zcela pomíjí fakt, že na „takto úspornou” jízdu bude muset vůz vyrazit s plně nabitými akumulátory. A ty se stejně jako u Ampery nenabíjí z dobré vůle portugalské komunistické strany pracujících, jak by si to jistě přál José Manuel Barroso.
Ani v úterý v Ženevě už se toho o i-oniqu zřejmě o mnoho více nedozvíme, a tak toto představení můžete považovat za takřka kompletní.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




Doplňujeme i živé fotky z autosalonu v Ženevě
O konceptu i-oniq od Hyundai víme zase o něco více
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva