Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HTRAC: Korejci mají nový pohon 4x4, poprvé jej nasadí v Genesis 2014
18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový systém 4x4 používá elektronické kontroly rozdělování točivého momentu. Do prodeje má dorazit již v létě příštího roku v nejvyšším modelu.
Pohon všech kol není pro korejskou automobilku žádnou novinkou, koketovat s ním začala již v 80. letech minulého století. Tehdy šlo o systém vyvinutý značkou Mitsubishi, s vlastní koncepcí Hyundai vyrukovalo teprve s příchodem nového milénia, kdy ji představila v modelu Santa Fe. Až dosud se však jednalo o systém s mechanickým diferenciálem. S příchodem nové generace sedanu Genesis však korejská značka představí také novou technologii HTRAC.
Pod danou zkratkou se skrývá elektronická kontrola přerozdělování točivého momentu mezi oběma nápravami v závislosti na jízdních a podnebních podmínkách. Písmeno „H“ přitom odkazuje na název značky, zatímco „TRAC“ je zkratkou pro trakci, kterou spousta lidí považuje za synonymum pro pohon všech kol.
Tento systém již prošel rozsáhlým testováním na Nürburgringu i na jihokorejském okruhu Yeongam, přičemž automobilka podnikla i řadu zimních testů v Evropě. Veškerý vývoj je ale očividně u konce, neboť příští rok v létě půjde systém HTRAC do prodeje. A to pod kapotou nové generace špičky nabídky, sedanu Genesis.
Od standardního provedení s pohonem zadních kol by se vůz se systémem 4x4 měl lišit především názvem HTRAC na víku zavazadlového prostoru. Jiné pak samozřejmě budou i jízdní vlastnosti, na další detaily je ovšem prozatím ještě velmi brzy.
Přesto jde o vítané upřesnění oficiálních informací k včera pro změnu neoficiálně odhalenému vzhledu modelu. Můžeme si totiž být prakticky jistí, že vůz dostane poslední evoluce motorů 3,8 V6 a 5,0 V10, pohon zadních nebo všech kol a k tomu nejspíše i automatickou převodovku s deseti stupni. Vzhledem k tomu, že dříve jsme už spatřili také leccos z interiéru nám příliš mnoho neznámých pro pravděpodobně lednovou premiéru produkčního modelu nezbývá...
Nová generace sedanu Hyundai Genesis bude první, která dostane systém pohonu všech kol HTRAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva