Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HND-9: koncept nového kupé Genesis na prvních skutečných fotkách
28.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fotky tedy vypadají jen jako přesnější ilustrace, skutečný vůz ale existovat musí, když jej automobilka právě vystavuje na domácím autosalonu v Soulu.
Hyundai se zřejmě rozhodlo všechny své koncepty prezentovat stylem „tři písmena, pár čísílek”, to aby se nám jednotlivé studie dobře rozlišovaly a jejich názvy dávaly předem jasně najevo, co představují. Loni jsme tu tedy měli koncept HND-7, letos HCD-14 a teď do Soulu dorazila koncepční studie nazvaná HND-9. Je třeba vůbec něco dodávat?
Bohužel ano, i když z našich stránek můžete vědět, co má být HND-9 zač. Název se to naznačit ani nepokouší, už z pohledu na design je ale zřejmé, že se jedná o předobraz nového kupé Genesis. To ve své první generaci proslulo hlavně jako zajímavá řidičská volba, možná i tak trochu nechtěně. Téhle pozice nedosáhlo tím, že by šlo o zrovna přátelské sportovní kupé, za jeho cenu ale mnoho aut se silným šestiválcem, pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem nekoupíte. Přesněji řečeno, krom Hyundai nekoupíte jediné.
City esteticky vnímavých zákazníků vůz svým vzhledem zrovna nelaskal, to ale jeho další generace zjevně hodlá změnit. Alespoň soudě podle podoby konceptu dá přednost podstatně líbivějším liniím lehce inspirovaným stylem Astonů Martin nebo nových Lexusů - nechceme ale Hyundai nařknout z plagiátorství, tohle auto je svébytné. Pohled do interiéru bohužel mnoho nenapoví, takhle bude vypadat uvnitř leda sériová raketa pro Hvězdné války 7, ne silniční aut, které by se sériové podoby mohlo dočkat už v příštím roce.
Oproti prvnímu odhalení známe i rozměry vozu. Na snímcích se jeví být docela mohutným, zachovává si ale velikost relativně kompaktního kupé - na délku měří 4 695 mm, na šířku 1 890 mm a na výšku 1 340 mm. Rozvor náprav činí 2 860 mm a když už jsme tak blízko kol, ta mají průměr 22" a ani v jejich případě nelze očekávat, že by měla s produkčním autem něco společného.
Pod kapotou se třepotá (no, spíše klidně vyje) šestiválcový motor o objemu 3,3 litru, který si přímým vstřikem GDI a turbodmychadlem pomáhá k výkonu až 270 kW (380 koní). Síla motoru míří na zadní kola přes nový, osmistupňový automat - tady už by spojitost s budoucí realitou mohla být značná.
Více vám zatím říci nemůžeme, ono to ale Hyundai dříve nebo později napraví samo. Jsme si skoro jisti, že sériový nový Genesis zaznamenáme ve zpravodajství už s označením roku 2014.







Toto je reálná podoba konceptu Hyundai HND-9 alias nového Genesis. Docela fešák, co říkáte?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva