Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20
6.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Korejská značka představila na autosalonu v Dillí studii minivanu, která naznačuje, jakým směrem by se mohl dále vyvíjet design jejích příštích aut.
Vcelku pozitivně vnímaný stylistický jazyk s názvem Fluidic Sculpture ještě nebyl aplikován na všechny modely a Hyundai už představuje možný budoucí design svých vozů. Nositelem nových myšlenek se stal koncept s názvem Hexa Space HND-7, který Korejci představili na právě probíhajícím autosalonu v Dillí. Jedná se o kompaktní van postavený na základech typu ix20, ačkoli rozměry studie nejsou se sériovým vozem ani zdaleka identické. Hexa Space měří na délku 4 300 mm (oproti dárci platformy o 200 mm delší), šířka činí 1 820 mm (+ 55 mm), výška 1 647 mm (+ 47 mm) a rozvor má 2 750 mm, a byl tedy prodloužen o 135 mm.
Ani mírným nafouknutím rozměrů nelze říci, že bychom zde měli nějak přehnaně velký vůz - oproti Volkswagenu Golf je Hexa Space jen o deset centimetrů delší. Navzdory tomu Hyundai tvrdí, že jeho lidé navrhli kabinu, která dokáže nabídnout dost prostoru pro osm cestujících. Fígl je v tom, že motiv šestiúhelníku (odtud slůvko Hexa) se opakuje nejen v designu karoserie či detailech světel, ale podobný tvar mají také sedáky. Ty díky tomu i v docela těsném uspořádání 3+3+2 do sebe zapadají jako buňky včelí plástve, což se povedlo i díky kolejnicovému systému, ve kterém se dvě první řady sedadel pohybují. V podstatě to tak trochu připomíná Fiat Multipla a Hondu FR-V, až na to, že Hexa Space nabízí v zadní části kabiny dvě místa navíc.
Přístup do interiéru ulehčují přední dveře s širokým úhlem otevírání, posuvné zadní dveře a samozřejmě absentující B-sloupek, což dává odpověď i na případnou otázku, jestli se Hexa Space může objevit v této podobě ve výrobě. S karoserií s tímto handicapem asi těžko.
Motor naopak asi sériový bude. Jedná se o čtyřválcovou jednotku Kappa o objemu 1,2 litru, vybavenou přímým vstřikováním GDI a turbodmychadlem. Výkony si automobilka nechala pro sebe, ale po vzoru podobných agregátů od VW nebo Renaultu můžeme předpokládat, že má kolem 100-110 koní a časem poslouží jako náhrada za atmosférickou šestnáctistovku. O přenos výkonu na kola přední nápravy se stará šestistupňová automatická převodovka.














Hexa Space stojí na prodloužené platformě modelu ix20
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.