Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20
6.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Korejská značka představila na autosalonu v Dillí studii minivanu, která naznačuje, jakým směrem by se mohl dále vyvíjet design jejích příštích aut.
Vcelku pozitivně vnímaný stylistický jazyk s názvem Fluidic Sculpture ještě nebyl aplikován na všechny modely a Hyundai už představuje možný budoucí design svých vozů. Nositelem nových myšlenek se stal koncept s názvem Hexa Space HND-7, který Korejci představili na právě probíhajícím autosalonu v Dillí. Jedná se o kompaktní van postavený na základech typu ix20, ačkoli rozměry studie nejsou se sériovým vozem ani zdaleka identické. Hexa Space měří na délku 4 300 mm (oproti dárci platformy o 200 mm delší), šířka činí 1 820 mm (+ 55 mm), výška 1 647 mm (+ 47 mm) a rozvor má 2 750 mm, a byl tedy prodloužen o 135 mm.
Ani mírným nafouknutím rozměrů nelze říci, že bychom zde měli nějak přehnaně velký vůz - oproti Volkswagenu Golf je Hexa Space jen o deset centimetrů delší. Navzdory tomu Hyundai tvrdí, že jeho lidé navrhli kabinu, která dokáže nabídnout dost prostoru pro osm cestujících. Fígl je v tom, že motiv šestiúhelníku (odtud slůvko Hexa) se opakuje nejen v designu karoserie či detailech světel, ale podobný tvar mají také sedáky. Ty díky tomu i v docela těsném uspořádání 3+3+2 do sebe zapadají jako buňky včelí plástve, což se povedlo i díky kolejnicovému systému, ve kterém se dvě první řady sedadel pohybují. V podstatě to tak trochu připomíná Fiat Multipla a Hondu FR-V, až na to, že Hexa Space nabízí v zadní části kabiny dvě místa navíc.
Přístup do interiéru ulehčují přední dveře s širokým úhlem otevírání, posuvné zadní dveře a samozřejmě absentující B-sloupek, což dává odpověď i na případnou otázku, jestli se Hexa Space může objevit v této podobě ve výrobě. S karoserií s tímto handicapem asi těžko.
Motor naopak asi sériový bude. Jedná se o čtyřválcovou jednotku Kappa o objemu 1,2 litru, vybavenou přímým vstřikováním GDI a turbodmychadlem. Výkony si automobilka nechala pro sebe, ale po vzoru podobných agregátů od VW nebo Renaultu můžeme předpokládat, že má kolem 100-110 koní a časem poslouží jako náhrada za atmosférickou šestnáctistovku. O přenos výkonu na kola přední nápravy se stará šestistupňová automatická převodovka.














Hexa Space stojí na prodloužené platformě modelu ix20
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva