Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20

Korejská značka představila na autosalonu v Dillí studii minivanu, která naznačuje, jakým směrem by se mohl dále vyvíjet design jejích příštích aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20

6.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská značka představila na autosalonu v Dillí studii minivanu, která naznačuje, jakým směrem by se mohl dále vyvíjet design jejích příštích aut.

Vcelku pozitivně vnímaný stylistický jazyk s názvem Fluidic Sculpture ještě nebyl aplikován na všechny modely a Hyundai už představuje možný budoucí design svých vozů. Nositelem nových myšlenek se stal koncept s názvem Hexa Space HND-7, který Korejci představili na právě probíhajícím autosalonu v Dillí. Jedná se o kompaktní van postavený na základech typu ix20, ačkoli rozměry studie nejsou se sériovým vozem ani zdaleka identické. Hexa Space měří na délku 4 300 mm (oproti dárci platformy o 200 mm delší), šířka činí 1 820 mm (+ 55 mm), výška 1 647 mm (+ 47 mm) a rozvor má 2 750 mm, a byl tedy prodloužen o 135 mm.

Ani mírným nafouknutím rozměrů nelze říci, že bychom zde měli nějak přehnaně velký vůz - oproti Volkswagenu Golf je Hexa Space jen o deset centimetrů delší. Navzdory tomu Hyundai tvrdí, že jeho lidé navrhli kabinu, která dokáže nabídnout dost prostoru pro osm cestujících. Fígl je v tom, že motiv šestiúhelníku (odtud slůvko Hexa) se opakuje nejen v designu karoserie či detailech světel, ale podobný tvar mají také sedáky. Ty díky tomu i v docela těsném uspořádání 3+3+2 do sebe zapadají jako buňky včelí plástve, což se povedlo i díky kolejnicovému systému, ve kterém se dvě první řady sedadel pohybují. V podstatě to tak trochu připomíná Fiat Multipla a Hondu FR-V, až na to, že Hexa Space nabízí v zadní části kabiny dvě místa navíc.

Přístup do interiéru ulehčují přední dveře s širokým úhlem otevírání, posuvné zadní dveře a samozřejmě absentující B-sloupek, což dává odpověď i na případnou otázku, jestli se Hexa Space může objevit v této podobě ve výrobě. S karoserií s tímto handicapem asi těžko.

Motor naopak asi sériový bude. Jedná se o čtyřválcovou jednotku Kappa o objemu 1,2 litru, vybavenou přímým vstřikováním GDI a turbodmychadlem. Výkony si automobilka nechala pro sebe, ale po vzoru podobných agregátů od VW nebo Renaultu můžeme předpokládat, že má kolem 100-110 koní a časem poslouží jako náhrada za atmosférickou šestnáctistovku. O přenos výkonu na kola přední nápravy se stará šestistupňová automatická převodovka.


Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 1 - Hyundai Hexa Space HND-7 14Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 2 - Hyundai Hexa Space HND-7 01Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 3 - Hyundai Hexa Space HND-7 02Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 4 - Hyundai Hexa Space HND-7 03Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 5 - Hyundai Hexa Space HND-7 04Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 6 - Hyundai Hexa Space HND-7 05Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 7 - Hyundai Hexa Space HND-7 06Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 8 - Hyundai Hexa Space HND-7 07Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 9 - Hyundai Hexa Space HND-7 08Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 10 - Hyundai Hexa Space HND-7 09Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 11 - Hyundai Hexa Space HND-7 10Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 12 - Hyundai Hexa Space HND-7 11Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 13 - Hyundai Hexa Space HND-7 12Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20 - 14 - Hyundai Hexa Space HND-7 13
Hexa Space stojí na prodloužené platformě modelu ix20

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.