Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Hexa Space HND-7: hexagonální kouzla na základech ix20
6.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Korejská značka představila na autosalonu v Dillí studii minivanu, která naznačuje, jakým směrem by se mohl dále vyvíjet design jejích příštích aut.
Vcelku pozitivně vnímaný stylistický jazyk s názvem Fluidic Sculpture ještě nebyl aplikován na všechny modely a Hyundai už představuje možný budoucí design svých vozů. Nositelem nových myšlenek se stal koncept s názvem Hexa Space HND-7, který Korejci představili na právě probíhajícím autosalonu v Dillí. Jedná se o kompaktní van postavený na základech typu ix20, ačkoli rozměry studie nejsou se sériovým vozem ani zdaleka identické. Hexa Space měří na délku 4 300 mm (oproti dárci platformy o 200 mm delší), šířka činí 1 820 mm (+ 55 mm), výška 1 647 mm (+ 47 mm) a rozvor má 2 750 mm, a byl tedy prodloužen o 135 mm.
Ani mírným nafouknutím rozměrů nelze říci, že bychom zde měli nějak přehnaně velký vůz - oproti Volkswagenu Golf je Hexa Space jen o deset centimetrů delší. Navzdory tomu Hyundai tvrdí, že jeho lidé navrhli kabinu, která dokáže nabídnout dost prostoru pro osm cestujících. Fígl je v tom, že motiv šestiúhelníku (odtud slůvko Hexa) se opakuje nejen v designu karoserie či detailech světel, ale podobný tvar mají také sedáky. Ty díky tomu i v docela těsném uspořádání 3+3+2 do sebe zapadají jako buňky včelí plástve, což se povedlo i díky kolejnicovému systému, ve kterém se dvě první řady sedadel pohybují. V podstatě to tak trochu připomíná Fiat Multipla a Hondu FR-V, až na to, že Hexa Space nabízí v zadní části kabiny dvě místa navíc.
Přístup do interiéru ulehčují přední dveře s širokým úhlem otevírání, posuvné zadní dveře a samozřejmě absentující B-sloupek, což dává odpověď i na případnou otázku, jestli se Hexa Space může objevit v této podobě ve výrobě. S karoserií s tímto handicapem asi těžko.
Motor naopak asi sériový bude. Jedná se o čtyřválcovou jednotku Kappa o objemu 1,2 litru, vybavenou přímým vstřikováním GDI a turbodmychadlem. Výkony si automobilka nechala pro sebe, ale po vzoru podobných agregátů od VW nebo Renaultu můžeme předpokládat, že má kolem 100-110 koní a časem poslouží jako náhrada za atmosférickou šestnáctistovku. O přenos výkonu na kola přední nápravy se stará šestistupňová automatická převodovka.
Hexa Space stojí na prodloužené platformě modelu ix20
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus