Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HCD-14 Genesis: „čtyřdveřové kupé” odhaleno, nový Genesis to být může
14.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hyundai dorazilo do Detroitu s konceptem namířeným přímo proti Audi A7, BMW 6 Gran Coupe a Mercedesu CLS. Je to předzvěst příštího Genesisu?
Korejský koncern Hyundai se v Evropě profiluje jako výrobce dostupných automobilů se zajímavým poměrem cena/užitná hodnota, oslovuje především racionálně přemýšlející zákazníky a nově k nim přidává také nemalou dávku stylistické agresivity. Na emoce se snaží hrát Genesis Coupé a trochu toho „rozumového luxusu“ přináší třeba Santa Fe či model i40, o skutečné noblese na kolech ale v jeho podání mluvit nelze.
Ve Spojených státech je to díky limuzínám Genesis a Equus s osmiválcovými motory a pohonem zadních kol poněkud jiná, a tak asi není tolik překvapivé, že se koncepční studie stroje tohoto druhu představuje na právě probíhajícím detroitském autosalonu. A jak se zdá, má spadeno na především na německou trojku BMW 6 Gran Coupe, Mercedes CLS a Audi A7.
Hyundai prezentuje svou novinku pojmenovanou HCD-14 Genesis jako „čtyřdveřové kupé“ navržené ve „fluidním“ stylistickém směru. Charakterizuje jej silueta vzdáleně podobná šestce od BMW a velká jednodílná maska chladiče, která je tak typická pro současné modely Audi. Korejci k tomu přidávají výrazná světla sestavená z LED a pozměněné logo evokující vzdáleně „okřídlené“ znaky Bentley a Aston Martin.
Pro potřeby autosalonu vůz dostal zadní pár dveří zavěšený v zadních sloupcích a otevíraný proti směru jízdy. Jak je u podobných konceptů běžné, ani zde se nešetřilo na kůži, dřevě nebo karbonu, zdali se ale podařilo namíchat tyto materiály ve čtyřmístném interiéru v dostatečně elegantním nebo už spíše pouťovém stylu, to posuďte sami.
Ze statických obrázků asi neposoudíme, jestli se pod karoserií ukrývá funkční technika anebo jde pouze o prázdné pozlátko, každopádně Hyundai tvrdí, že „A“ je správně. Pod kapotou konceptu má být ukrytý pětilitrový atmosférický osmiválec série Tau, který pracuje s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů D-CVVT. V8 dostala keramikou potažené výfukové potrubí a byla spojena s osmistupňovou automatickou převodovkou s pádlovým řazením. Samozřejmostí je pak pohon kol zadní nápravy.
Skutečně pozoruhodné je, že tisková zpráva mluví kromě jiného také o extrémně tuhé a vůči torzním silám odolné platformě a „sofistikovaném pětiprvkovém zavěšení kol vpředu i vzadu“. Ne že by se něco takového u konceptů nestávalo, opravdu se ale zdá, jakoby Hyundai komplexností informací prověřovalo nejen zájem veřejnosti o příští stylistický směr, ale spíše tento konkrétní vůz. Co si o tom myslíte?
Studie HCD-14 se zabývá konceptem ovládání auta pomocí gest a snímání pohybu očí, tedy něčím, co rozpracovává také vývojové oddělení BMW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
před 11 hodinami - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
včera - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva