Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HB20X: nový crossover pro Brazílii je skutečný allroad
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od konkurence není HB20X pouze oplastovaným hatchbackem HB20. Hyundai poladilo i podvozek a dodalo na výbavě.
Pouhý měsíc zabralo korejské automobilce, než z hatchbacku HB20 vytvořila crossover HB20X. Oba modely přitom aktuálně stojí bok po boku na výstavišti v Sao Paulu, vůz s vyšší světlou výškou ovšem do prodeje nezamíří hned, nýbrž až na počátku příštího roku. Důvodem je zřejmě snaha o vytvoření dostatečného prostoru pro zajištění popularity obyčejnějšího hatchbacku, neboť HB20X na autosalon dorazil v plné produkční formě.
Kromě zvýšeného podvozku se přitom liší ještě předními a zadními nárazníky, kde Hyundai přidalo na ochranných černých plastech a hliníkových plátech. Nové jsou mlhovky a trochu poladěna byla i čelní maska, zatímco blatníky jsou klenutější a zpětná zrcátka byla ve spodní části nalakována stříbrně. Kromě toho HB20X již ve standardu dostal 15palcová litá kola.
Interiér pro změnu poctila sada hliníkových pedálů, nechybí ani klimatizace či modré ozdobné švy na volantu a sedadlech. Pod kapotou pak novinka brazilského Hyundai, která se bude vedle hatchbacku HB20 vyrábět v nově otevřené továrně Piracicaba, nabídne jen jediný motor. A to 1,6litrový čtyřválec o výkonu 128 koní.
Stejně jako v případě HB20 je přitom možné volit mezi automatickou a manuální převodovkou, na výběr pak máte i samotné palivo. V Brazílii je totiž poměrně hodně rozšířen etanol. Hyundai přitom hodlá svou nabídku v Jižní Americe rozšířit ještě o sedan, který by společně s modelem HB20X měl dorazit na jaře.
Hned další značka nám tak potvrzuje, že se nespoléhá pouze na stávající velké trhy, mezi něž patří Čína a Spojené státy. Na rozdíl od konkurence je však Hyundai úspěšné i v Evropě. Je tedy možné, že světovou jedničkou nakonec nebude ani Toyota, ani Volkswagen či General Motors, ale právě korejská značka.
Hyundai HB20X je novým crossoverem pro brazilský trh. K dispozici je s jedním motorem, volit můžete ze dvou převodovek. Výkon 128 koní však vždy míří na přední kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 7 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 10 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva