Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis Coupe 2012: facelift má po premiéře, známe hlavní technické údaje
13.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai slíbilo oficiální odhalení faceliftovaného kupé Genesis na tuto sobotu. A skutečně tak učinilo, jen trochu jinak, než jsme očekávali.
Příběh příchodu faceliftovaného Genesis Coupe by již nyní vydal na knihu, zvláště po posledních eskapádách samotného Hyundai. Ze strany automobilky by ale zřejmě nebyl hodnocen jako fajnové čtení, vždyť vůz byl bez špetky maskování přistižen již v srpnu a stejný scénář se opakoval ještě několikrát. Korunu všemu pak nasadil přímo výrobce, když mu nejprve unikl oficiální snímek, jehož autenticitu razantně popřel, aby při pozdějším zveřejnění prvních snímků publikoval úplně tu samou fotku a usvědčil se tak z vlastní fabulace. Ale to všechno už je dnes historie.
Na sobotu 12. listopadu bylo naplánováno oficiální odhalení této novinky, a tak jsme čekali, že nás Hyundai zahrne dalšími snímky a detaily, nestalo se ale prakticky nic. Přesto automobilka tentokrát nelhala, jen ona premiéra proběhla výlučně na korejském festivalu rychlosti v Yeongamu a novináři z druhého konce světa si ji tak příliš neužili. Naštěstí se nám dnes podařilo získat několik snímků přímo z místa dění a také ty nejpodstatnější technické specifikace přímo od Hyundai. A nemůžeme se o ně nepodělit
Vzhled inovovaného Genesis Coupe je už mnohokrát dobře probranou záležitostí, a tak na tomto místě po boku několika nových snímků zopakujeme jen to nejdůležitější. Změnila se především podoba předních partií vozu, jejíž linie se přiblížily tomu, co známe z novějších modelů značky, zejména pak z modelu Veloster. Poněkud smutné a nevýrazné tvary tak nahradily o mnoho svěžejší a pozitivnější linie vytvořené především hlavními světlomety a mlhovkami zahrnujícími i LED pro denní svícení. I celý zbytek přídě včetně kapoty motoru je ale odlišný troufneme si bez okolků říci, že mnohem hezčí. Těch, kterým se bude více zamlouvat „předfaceliftový” vzhled Genesis Coupe bude zřejmě minimum.
Na nových fotkách není vidět do interiéru, ale i ten jsme mohli na předchozích špionážních snímcích spatřit. Pokud si jej (špionážní fotky znovu přikládáme) srovnáte s podobou vnitřku viděnou v našem testu Genesis Coupe 3,8 V6, seznáte, že i zde nastaly změny vcelku významné. Především přístrojová deska vypadá o hodně svěžeji a také středovou konzoli postihly prospěšné novinky. Zdá se, že vůz dostane palubní systém s jediným výstupem, nové ovládání ventilace nebo několik nových „budíků” včetně teploměru oleje.
To všechno už jsme ale tak či onak mohli vidět dříve, nejnovější informací ze včerejška je zveřejnění alespoň části oficiálních technických parametrů. Kolem nich se totiž v poslední době neslo mnoho spekulací a i když ty poslední probírané vypadaly velmi věrohodně, jisté je vždy jen to, s čím nakonec přijde automobilka. A ta dala Genesis Coupe 2012 do vínku následující.
V prvé řadě je třeba říci, že se jako liché ukázaly být předchozí spekulace, podle nichž by se vůz měl dočkat nového osmiválcového motoru. V nabídce tak nadále zůstávají oba současné agregáty 2,0 R4 turbo a 3,8 V6 s atmosférickým plněním, které ovšem byly zásadně přepracovány.
Základní dvoulitrový čtyřválec tak bude mít nyní k dispozici 202 kW (275 koní) a 372 Nm, což je oproti dosavadním 210 koníkům pořádný příděl výkonu navíc. Za toto posílení vděčí hlavně novému turbodmychadlu typu twin-scroll a většímu mezichladiči stlačeného vzduchu, výrobce navíc slibuje i citelné zlepšení reakcí na povely vydávané plynovým pedálem. Výrazně lepší má být ale hlavně dynamika i spotřeba paliva.
Při pohotovostní hmotnosti 1 525 kilogramů vůz zrychlí na stovku za 7,2 sekundy (dosud 8,0 s), maximálním rychlost zatím zveřejněna nebyla. Kombinovaná spotřeba dle korejské normy činí 9,1 litru benzinu na 100 km, srovnávat toto číslo s oficiální evropskými údaji ale nemá smysl, metodika je zjevně jiná. Zajímavé je přitom nejen to, že je o mnoho realističtější, ale také fakt, že nefavorizuje verze vybavené mnohastupňovými automatickými převodovkami.
Podle předpokladů totiž dostal Genesis Coupe ke standardně dodávanému šestistupňovému „manuálu” alternativně i osmistupňovou automatickou převodovku. S ní hmotnost vozu stoupne na 1 550 kg a maximální výkon motoru (bůh ví proč, mělo by jít o převodovku ZF schopnou zvládat i mnohem větší porce točivého momentu a výkonu) klesne na 260 koní. O dynamice dostupné údaje nehovoří (zřejmě zůstane totožná), korejská normovaná spotřeba ale mírně stoupne na 9,2 litru na 100 km jízdy. O přenos výkonu na asfalt se dále starají alternativně 18" nebo 19 kola s pneumatikami 225 a 245/45 R18 resp. 225 a 245/40 R19.
Též parametry vrcholné motorizace se značně zlepšily. Motor 3,8 V6 má nyní díky přímému vstřikování paliva do válců výkon až 257 kW (350 koní) a točivý moment nejvýše 400 Nm, což je proti dosavadním 303 hřebcům též hodně znatelný nárůst. Vůz tak při pohotovostní hmotnosti 1 560 kg zrychluje na stovku za pěkných 5,9 sekundy (dosud 6,4 s), maximální rychlost zůstává zatím opět tajemstvím. Pokud ale bude stejně jako dosud elektronicky omezena na 240 km/h, ani vyšší výkon s ní nic nenadělá. Kombinovaná spotřeba dle korejské normy má podobu 9,7 litru benzinu na 100 km.
Výše zmíněná čísla opět platí pro šestistupňovou manuální převodovku, příplatkový automat bude i v tomto případě osmistupňový. Hmotnost vozu s ním činí 1 580 kg, dynamika se nezmění, spotřeba pak stoupne na 10,4 litru na 100 km. U silnější verze se o přenos výkonu na silnici starají vždy 19" kola s pneumatikami 225 a 245 R19.
Bez zajímavosti jistě není, že silnější agregát má dostat blíže neupřesněný „generátor zvuku”. Nevíme, jestli půjde o elektronickou nebo mechanickou záležitost, automobilka ale říká, že místo dosavadního surového projevu přijde zvuk definovaný slovy „classy” a „sporty”. Uvidíme, co z toho bude, dosavadní zpěv motoru se nám ale docela zamlouval a nejsme si jisti, jestli zrovna ten volal po změně.
To je maximum, co vám o faceliftovaném kupé Genesis můžeme pro tuto chvíli říci. Je toho dost, ale zatím to není zdaleka vše. Další detaily vám přineseme, jakmile vstoupí ve známost, už teď je zřejmé, že pokud si vůz udrží svou současnou, velmi nízkou cenu a zachová zbylé přednosti (samosvorný diferenciál, bohatá výbava), bude ještě o dost zajímavější nabídkou než dnes.
Živé snímky Genesis Coupe 2012 z Korea Speed Festival 2011 v Yeongamu
První oficiální snímky zveřejněné koncem tohoto týdne
Dřívější špionážní snímky interiéru vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
včera - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nissan dělá vše pro to, aby nepřežil ani oněch 12 až 14 měsíců, které si nyní v krizi sám predikuje
14.12.2024 - Škoda by mohla žalovat Mercedes, s novým CLA do písmene vykradl její 12 let starý slogan
14.12.2024 - BMW poprvé ukázalo elektrickou M3, minimálně pro showmany by to mohlo být lákavé auto
14.12.2024 - Nový americký tahač je úžasné monstrum jako ze starých časů. Probudí ve vás touhu přihlásit se do soutěže v páce a vyhrát
14.12.2024 - Muž vyhrál v loterii elektrické Mini, nechtěl ho ani zadarmo
14.12.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.13. 23:42 - Truck Daškam
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- S větrem ve vlasech.... 01.13. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda
- BMW Divize 01.11. 16:34 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 01.11. 10:55 - řidičBOB