Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014: úplně nový sedan přistižen v Koreji, míří ještě výš
2.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai je zřejmě k nezastavení. Ačkoli se jeho současný sedan Genesis prodává teprve od roku 2009, automobilka již testuje skoro hotový nový model.
Pod jménem Genesis u nás známe jen loni testované kupé, které v mezičase prošlo výrazným faceliftem. To je ale Genesis Coupe, samotný Genesis je velký sedan kdesi na úrovni BMW řady 7, tedy skutečně velké auto nejvyšší třídy, které je poháněno adekvátními motory a nabízeno v několika luxusních edicích. Nejpodrobněji jsme se o něm zmiňovali v případě provedení Prada poháněného motorem 5,0 V8 o výkonu 424 koní. Také pláčete při pohledu na svou i30 poháněnou podměrečným dieselem? To nic, tomuhle modelu totiž už brzy odzvoní.
Ačkoli byl uveden na klíčový americký trh teprve v roce 2009, automobilka má prý skoro hotový úplně nový model. Ono „prý” si pak dosaďte spíše ke slovům o novém modelu než k tomu, že má něco hotové - o tom totiž po prohlédnutí přiložených fotografií nemůže být pochyb. Při pohledu do kalendáře nás ale mysl svádí spíše k úvahám o faceliftu, který by byl po čtyřech letech na trhu adekvátní. Jenže obvykle dobře informovaní kolegové z Hyundai Blogu tvrdí, že vůz je úplně nový.
Minimálně těžká kamufláž a z pod ní prosvítající designové prvky tomu nahrávají - v případě faceliftu se maskují spíše detaily, tohle vypadá na docela jinak koncipovaný vůz. Zdroj konstatuje, že auto vsadí na úplně nový, mnohem dynamičtější design s šestiúhelníkovou maskou chladiče známou třeba z nového Santa Fe a výraznější světlomety s LED, které konec konců z kamufláže celkem jasně prosvítají.
Ani technicky nemá Genesis 2014 zůstat věrný starým pořádkům. Tedy základní rozložení s motorem vpředu a pohonem zadních kol zůstane zachována, celá platforma ale má být zásadně vylepšena, aby nabídla ještě kvalitnější a jistější jízdu a přispěla k maximálnímu snížení pohotovostní hmotnosti. Podle informací Hyundai Blogu se má hmotnost snížit v průměru o 100 kilogramů, ani aktuální model přitom není vyloženě těžký - váží mezi 1 700 a 1 840 kilogramy, to je kupříkladu výrazně méně než o třídu níže posazené a slabší BMW M550d. Po dalším snížení by se hmotnost Genesisu dostala na úroveň dnes obvyklou ve vyšší střední třídě.
Vůz má být pochopitelně nadále výspou technologických dovedností padajícího H, a tak krom třeba zmíněných LED-světlometů nabídne znovu pětilitrový osmiválec pod kapotou. K tomu by se měl přidat mimo jiné přeplňovaný benzinový šestiválec 3,3 T-GDI produkující až 395 koní a hovoří se i o hybridním pohonném ústrojí. Novinka by se také měla stát úplné prvním vozem automobilky, který dostane již dříve avizovaný desetistupňový automat.
Nový Genesis se coby vůz modelového roku 2014 má představit již v průběhu následujícího roku, nedivili bychom se premiéře na jarním autosalonu v New Yorku nebo některé z pozdějších korejských autoshow. Do prodeje pak má zamířit přibližně za 12 měsíců. Máme se tedy na co těšit, i když Genesis jako takový se zřejmě Evropě znovu vyhne a zůstane doménou amerických a asijských showroomů Hyundai.




Nemůže být pochyb o tom, že Hyundai má skoro hotový nový velký sedan. Jestli půjde o další generaci Genesis zatím nemůžeme říci s jistotou, zdroje o tom ale hovoří jako o hotové věci
Zdroje: Hyundai Blog, Genesis Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 3 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 4 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 7 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:16 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee