Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014: úplně nový sedan přistižen v Koreji, míří ještě výš
2.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai je zřejmě k nezastavení. Ačkoli se jeho současný sedan Genesis prodává teprve od roku 2009, automobilka již testuje skoro hotový nový model.
Pod jménem Genesis u nás známe jen loni testované kupé, které v mezičase prošlo výrazným faceliftem. To je ale Genesis Coupe, samotný Genesis je velký sedan kdesi na úrovni BMW řady 7, tedy skutečně velké auto nejvyšší třídy, které je poháněno adekvátními motory a nabízeno v několika luxusních edicích. Nejpodrobněji jsme se o něm zmiňovali v případě provedení Prada poháněného motorem 5,0 V8 o výkonu 424 koní. Také pláčete při pohledu na svou i30 poháněnou podměrečným dieselem? To nic, tomuhle modelu totiž už brzy odzvoní.
Ačkoli byl uveden na klíčový americký trh teprve v roce 2009, automobilka má prý skoro hotový úplně nový model. Ono „prý” si pak dosaďte spíše ke slovům o novém modelu než k tomu, že má něco hotové - o tom totiž po prohlédnutí přiložených fotografií nemůže být pochyb. Při pohledu do kalendáře nás ale mysl svádí spíše k úvahám o faceliftu, který by byl po čtyřech letech na trhu adekvátní. Jenže obvykle dobře informovaní kolegové z Hyundai Blogu tvrdí, že vůz je úplně nový.
Minimálně těžká kamufláž a z pod ní prosvítající designové prvky tomu nahrávají - v případě faceliftu se maskují spíše detaily, tohle vypadá na docela jinak koncipovaný vůz. Zdroj konstatuje, že auto vsadí na úplně nový, mnohem dynamičtější design s šestiúhelníkovou maskou chladiče známou třeba z nového Santa Fe a výraznější světlomety s LED, které konec konců z kamufláže celkem jasně prosvítají.
Ani technicky nemá Genesis 2014 zůstat věrný starým pořádkům. Tedy základní rozložení s motorem vpředu a pohonem zadních kol zůstane zachována, celá platforma ale má být zásadně vylepšena, aby nabídla ještě kvalitnější a jistější jízdu a přispěla k maximálnímu snížení pohotovostní hmotnosti. Podle informací Hyundai Blogu se má hmotnost snížit v průměru o 100 kilogramů, ani aktuální model přitom není vyloženě těžký - váží mezi 1 700 a 1 840 kilogramy, to je kupříkladu výrazně méně než o třídu níže posazené a slabší BMW M550d. Po dalším snížení by se hmotnost Genesisu dostala na úroveň dnes obvyklou ve vyšší střední třídě.
Vůz má být pochopitelně nadále výspou technologických dovedností padajícího H, a tak krom třeba zmíněných LED-světlometů nabídne znovu pětilitrový osmiválec pod kapotou. K tomu by se měl přidat mimo jiné přeplňovaný benzinový šestiválec 3,3 T-GDI produkující až 395 koní a hovoří se i o hybridním pohonném ústrojí. Novinka by se také měla stát úplné prvním vozem automobilky, který dostane již dříve avizovaný desetistupňový automat.
Nový Genesis se coby vůz modelového roku 2014 má představit již v průběhu následujícího roku, nedivili bychom se premiéře na jarním autosalonu v New Yorku nebo některé z pozdějších korejských autoshow. Do prodeje pak má zamířit přibližně za 12 měsíců. Máme se tedy na co těšit, i když Genesis jako takový se zřejmě Evropě znovu vyhne a zůstane doménou amerických a asijských showroomů Hyundai.




Nemůže být pochyb o tom, že Hyundai má skoro hotový nový velký sedan. Jestli půjde o další generaci Genesis zatím nemůžeme říci s jistotou, zdroje o tom ale hovoří jako o hotové věci
Zdroje: Hyundai Blog, Genesis Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 40 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB