Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 s V8 a 4x4 HTRAC přijde v létě jako sportovní verze
21.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Genesis půjde v USA do prodeje zjara, v létě možná uvidíme ostřejší verzi s V8 a pohonem všech kol. Šasí dozná změn, o výkonu to jisté není.
Vloni představený sedan Hyundai Genesis, který jsme tu měli i na několika videích, půjde zjara do prodeje ve Spojených státech. Do Evropy dorazí také, ale o něco později.
Korejci do vývoje platformy pro nový Genesis nasypali spoustu peněz, jako přinejmenším zvláštní se tedy jeví fakt, že nový pohon všech kol HTRAC není k mání s vrcholovým pětilitrovým osmiválcem o 425 koních a 519 Nm, ale jen s motory o dva válce kratšími. Jistě jej dostane jednotka o objemu 3,8 litru, která dává 315 koní a 397 Nm a pravděpodobně také menší šestiválce, tedy 3,0 a 3,3 o výkonech o 257 koních a 303 Nm, resp. 282 koních a 347 Nm. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zkraje prodeje se tedy zájemci o osmiválec budou muset spokojit s pohonem zadní nápravy. Mluvčí automobilky Miles Johnson však potvrdil, že v plánu je i ostřejší verze Genesisu a pod její kapotou samozřejmě bude už pětilitrový osmiválec Tau. Tato varianta bude vybavena pohonem všech kol, uprostřed však manuální šestikvalt neočekávejte, osm stupňů a chybějící pedál spojky bude s největší pravděpodobností standardem.
Johnson neřekl, zda pětilitrová V8 dostane výkon navíc. Šasí sportovnější verze však má být výrazně vylepšeno, např. příčná přilnavost se má zlepšit díky menšímu odklonu kol. Očekávejme také 19" kola ve standardu a možná i 20" za příplatek, jelikož u standardních verzí je na výběr z rozměrů od 17" do 19". Změn pravděpodobně dozná také kontrola trakce ATCC, které by mohl přibýt nějaký sportovní režim. Na velké driftování to ale nebude, pořád se bavíme o velkém luxusním sedanu s pohonem všech kol.
Ostřejší verze zatím nedostala zelenou, ale podle slov Johnsona si automobilka myslí, že „se pro takový stroj najdou zákazníci”. S tím bychom souhlasili, BMW M5 a Mercedes E 63 AMG úspěchy sklízí.
Nová generace Hyundai Genesis zatím dostane pohon všech kol jen k šestiválcům, V8 si musí počkat
Zdroj: AutoGuide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
před 7 hodinami - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 9 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 10 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
dnes - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
dnes
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.