Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 představuje svou techniku, nechybí lepší řízení či elektronika
25.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan chce stanout na vrcholu své třídy. Zabodovat chce designem, bezpečnostní, výbavou i nejlepším šasí a jízdní dynamikou.
S blížícími se autosalony v Los Angeles a Detroitu se objevuje stále větší řada informací o novinkách, jež v Americe zazáří. Jen za dnešek jsme vám tak mohli představit BMW řady 2 i lehce zmínit nové Mini a Porsche Macan. Roztočený kolotoč navíc nehodláme zastavit, neboť na světlo světa vylezla nová data o chystaném sedanu Hyundai Genesis. Ten se v lednu v Detroitu ukáže po čtyřletém vývoji, který prý vyšel na 8,8 miliardy korun.
Očividně tak půjde o opravdu silného hráče, v což věří i samotná automobilka. Podle ní by totiž nový model měl změnit zaběhnutá pravidla na trhu. To jsou samozřejmě klasické marketingové řeči, ty však Hyundai hodlá podložit pádnými argumenty. Hlavní síla sedanu se totiž má skrývat v prémiovém a jasně rozpoznatelném designu, nejlepším šasí ve třídě, nejlepší jízdní dynamice a špičkové bezpečnosti a luxusu.
Začít můžeme designem, který je výrazným odklonem od stávajícího stylu. Hyundai jej nazývá Fluidic Sculpture 2.0, přičemž Genesis je prvním modelem, který evoluci původního stylingu dostane. Dominantou je přitom hexagonální čelní maska, kterou doplňují jednoduché, avšak elegantní boční linie. Záď pak má navodit dojem vrcholné techniky.
Uvnitř pro změnu korejská novinka nabídne nové komunikační rozhraní, které by mělo přijít s větší intuitivností. Jednotlivé ovládání tak bude rozděleno podle funkce, což má přispět ke snadnější obsluze. Veškeré symboly navíc budou sjednoceny, aby byly povědomé všem fanouškům značky. A nového vzhledu a povrchu se dočkají veškerá tlačítka.
Po stránce bezpečnostní pak Hyundai hodlá přijít s mnohem pevnější strukturou, k jejíž výrobě bylo použito mnohem více vysokopevnostní oceli než dříve. Lepší jsou také přední a zadní deformační zóny, zatímco v kabině byla hlavní pozornost věnována bezpečnostním pásům. Ty tak nyní lépe a rychleji reagují na hrozící nehodu těsnějším „objetím“ pasažérů.
V rámci jízdní dynamiky se pro změnu dočkáme nové trakční kontroly ATCC (Advanced Traction Cornering Control), která má navyšovat stabilitu v zatáčkách. Mimo to Genesis dostane vylepšené řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering), která má proměnlivý účinek a disponuje přímou odezvou v nízkých a středních rychlostech.
Chybět pak samozřejmě nebude ani volitelný pohon všech kol, o němž jsme podrobněji hovořili nedávno. Zda ovšem veškeré tyto prvky budou stačit na poražení zejména německé konkurence, na to si ještě chvilku musíme počkat. Zajímavé hlavně bude, zda Hyundai s těmito prvky spojí také výkonné motory a rychle reagující převodovky. Pokud k tomu však dojde, pak by se při dobrém nacenění Němci měli začít bát.
Nová design korejské značky, který uvede sedan Genesis, se již ukázal světu bez maskování
Kromě špionážních fotografií se nové Hyundai převedlo také na oficiálních ilustracích, které nám dávají lepší představu hlavně o řešení zádě
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
dnes - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
před 2 hodinami - Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 7 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.02. 16:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.02. 12:59 - řidičBOB
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus