Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 představuje svou techniku, nechybí lepší řízení či elektronika
25.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan chce stanout na vrcholu své třídy. Zabodovat chce designem, bezpečnostní, výbavou i nejlepším šasí a jízdní dynamikou.
S blížícími se autosalony v Los Angeles a Detroitu se objevuje stále větší řada informací o novinkách, jež v Americe zazáří. Jen za dnešek jsme vám tak mohli představit BMW řady 2 i lehce zmínit nové Mini a Porsche Macan. Roztočený kolotoč navíc nehodláme zastavit, neboť na světlo světa vylezla nová data o chystaném sedanu Hyundai Genesis. Ten se v lednu v Detroitu ukáže po čtyřletém vývoji, který prý vyšel na 8,8 miliardy korun.
Očividně tak půjde o opravdu silného hráče, v což věří i samotná automobilka. Podle ní by totiž nový model měl změnit zaběhnutá pravidla na trhu. To jsou samozřejmě klasické marketingové řeči, ty však Hyundai hodlá podložit pádnými argumenty. Hlavní síla sedanu se totiž má skrývat v prémiovém a jasně rozpoznatelném designu, nejlepším šasí ve třídě, nejlepší jízdní dynamice a špičkové bezpečnosti a luxusu.
Začít můžeme designem, který je výrazným odklonem od stávajícího stylu. Hyundai jej nazývá Fluidic Sculpture 2.0, přičemž Genesis je prvním modelem, který evoluci původního stylingu dostane. Dominantou je přitom hexagonální čelní maska, kterou doplňují jednoduché, avšak elegantní boční linie. Záď pak má navodit dojem vrcholné techniky.
Uvnitř pro změnu korejská novinka nabídne nové komunikační rozhraní, které by mělo přijít s větší intuitivností. Jednotlivé ovládání tak bude rozděleno podle funkce, což má přispět ke snadnější obsluze. Veškeré symboly navíc budou sjednoceny, aby byly povědomé všem fanouškům značky. A nového vzhledu a povrchu se dočkají veškerá tlačítka.
Po stránce bezpečnostní pak Hyundai hodlá přijít s mnohem pevnější strukturou, k jejíž výrobě bylo použito mnohem více vysokopevnostní oceli než dříve. Lepší jsou také přední a zadní deformační zóny, zatímco v kabině byla hlavní pozornost věnována bezpečnostním pásům. Ty tak nyní lépe a rychleji reagují na hrozící nehodu těsnějším „objetím“ pasažérů.
V rámci jízdní dynamiky se pro změnu dočkáme nové trakční kontroly ATCC (Advanced Traction Cornering Control), která má navyšovat stabilitu v zatáčkách. Mimo to Genesis dostane vylepšené řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering), která má proměnlivý účinek a disponuje přímou odezvou v nízkých a středních rychlostech.
Chybět pak samozřejmě nebude ani volitelný pohon všech kol, o němž jsme podrobněji hovořili nedávno. Zda ovšem veškeré tyto prvky budou stačit na poražení zejména německé konkurence, na to si ještě chvilku musíme počkat. Zajímavé hlavně bude, zda Hyundai s těmito prvky spojí také výkonné motory a rychle reagující převodovky. Pokud k tomu však dojde, pak by se při dobrém nacenění Němci měli začít bát.
Nová design korejské značky, který uvede sedan Genesis, se již ukázal světu bez maskování
Kromě špionážních fotografií se nové Hyundai převedlo také na oficiálních ilustracích, které nám dávají lepší představu hlavně o řešení zádě
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB