Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 představuje svou techniku, nechybí lepší řízení či elektronika
25.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan chce stanout na vrcholu své třídy. Zabodovat chce designem, bezpečnostní, výbavou i nejlepším šasí a jízdní dynamikou.
S blížícími se autosalony v Los Angeles a Detroitu se objevuje stále větší řada informací o novinkách, jež v Americe zazáří. Jen za dnešek jsme vám tak mohli představit BMW řady 2 i lehce zmínit nové Mini a Porsche Macan. Roztočený kolotoč navíc nehodláme zastavit, neboť na světlo světa vylezla nová data o chystaném sedanu Hyundai Genesis. Ten se v lednu v Detroitu ukáže po čtyřletém vývoji, který prý vyšel na 8,8 miliardy korun.
Očividně tak půjde o opravdu silného hráče, v což věří i samotná automobilka. Podle ní by totiž nový model měl změnit zaběhnutá pravidla na trhu. To jsou samozřejmě klasické marketingové řeči, ty však Hyundai hodlá podložit pádnými argumenty. Hlavní síla sedanu se totiž má skrývat v prémiovém a jasně rozpoznatelném designu, nejlepším šasí ve třídě, nejlepší jízdní dynamice a špičkové bezpečnosti a luxusu.
Začít můžeme designem, který je výrazným odklonem od stávajícího stylu. Hyundai jej nazývá Fluidic Sculpture 2.0, přičemž Genesis je prvním modelem, který evoluci původního stylingu dostane. Dominantou je přitom hexagonální čelní maska, kterou doplňují jednoduché, avšak elegantní boční linie. Záď pak má navodit dojem vrcholné techniky.
Uvnitř pro změnu korejská novinka nabídne nové komunikační rozhraní, které by mělo přijít s větší intuitivností. Jednotlivé ovládání tak bude rozděleno podle funkce, což má přispět ke snadnější obsluze. Veškeré symboly navíc budou sjednoceny, aby byly povědomé všem fanouškům značky. A nového vzhledu a povrchu se dočkají veškerá tlačítka.
Po stránce bezpečnostní pak Hyundai hodlá přijít s mnohem pevnější strukturou, k jejíž výrobě bylo použito mnohem více vysokopevnostní oceli než dříve. Lepší jsou také přední a zadní deformační zóny, zatímco v kabině byla hlavní pozornost věnována bezpečnostním pásům. Ty tak nyní lépe a rychleji reagují na hrozící nehodu těsnějším „objetím“ pasažérů.
V rámci jízdní dynamiky se pro změnu dočkáme nové trakční kontroly ATCC (Advanced Traction Cornering Control), která má navyšovat stabilitu v zatáčkách. Mimo to Genesis dostane vylepšené řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering), která má proměnlivý účinek a disponuje přímou odezvou v nízkých a středních rychlostech.
Chybět pak samozřejmě nebude ani volitelný pohon všech kol, o němž jsme podrobněji hovořili nedávno. Zda ovšem veškeré tyto prvky budou stačit na poražení zejména německé konkurence, na to si ještě chvilku musíme počkat. Zajímavé hlavně bude, zda Hyundai s těmito prvky spojí také výkonné motory a rychle reagující převodovky. Pokud k tomu však dojde, pak by se při dobrém nacenění Němci měli začít bát.
Nová design korejské značky, který uvede sedan Genesis, se již ukázal světu bez maskování
Kromě špionážních fotografií se nové Hyundai převedlo také na oficiálních ilustracích, které nám dávají lepší představu hlavně o řešení zádě
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.