Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 nakonec dorazí do Evropy, po cestě se ale zdrží a zdraží
14.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již základ korejského sedanu by měl stát přes milion korun. Ještě dražší pak bude verze s výkonem 425 koní a senzorem hladiny CO2 v kabině.
O nové generaci luxusního korejského sedanu již byla napsána celá řada článků. Detailně jsme se podívali na jeho pohon všech kol, stejně jako našemu hledáčku neunikla ani integrace s brýlemi Google Glass nebo druhá generace multimediálního systému Blue Link. Nyní se Hyundai Genesis ukázalo naživo také v Detroitu, kde se celá show opakovala. Korejská značka ji však obohatila o několik nových informací, které jsou zejména pro nás nejrelevantnější. Spojitost totiž mají s výletem modelu na Starý kontinent.
Kolem horké kaše přitom nebudeme chodit dlouho, ale rovnou jí sníme. To jinými slovy znamená, že nové Genesis na evropské trhy dorazí a dokonce bude k mání i s pravostranným řízením. Jenže pod kapotou nenabídne dieselový motor, a to bude jeho přitažlivost trochu limitovat. Dá se tedy předpokládat, že v takové Velké Británii či pro nás důležitějším a dostupnějším Německu korejská značka tento model nabídne.
Zatímco ve Spojených státech ale novinka půjde do prodeje již na jaře a cena základního modelu by neměla přesáhnout 40 000 USD (cca 800 tisíc korun), v Evropě by dealeři měli přijímat objednávky až někdy od léta. Výrobní linky v korejském Ulsanu se navíc budou snažit zásobovat hlavně americký trh, díky čemuž si potenciální majitelé na svůj sedan pěkně počkají. A dá se předpokládat, že méně než milion korun za něj nezaplatí.
Na druhou stranu, Genesis je prvním modelem korejské značky, který se nese v designu Fluidic Sculpture 2. A jako takový bude poutat pozornost, kdekoliv se objeví. Při pohledu pod kapotu pak navíc slibuje působivou dynamiku již se 3,8litrovým šestiválcem o výkonu 315 koní. V této konfiguraci je navíc k mání zmiňovaný pohon všech kol, zatímco v případě pětilitrového osmiválce již míří 425 koní pouze na zadní nápravu.
Jak je pak u Hyundai dobrým zvykem, již v základu lze očekávat bohatou výbavu. Tu pak můžete navýšit o již uvedené finesy od Googlu, tedy jakmile to legislativa dovolí. Bezpečnostní systémy jako detekce slepých úhlů nebo na radaru založený adaptivní tempomat jsou však již klasickou doplňkovou výbavou, stejně jako třeba senzor hladiny CO2 v kabině.
Nové Hyundai Genesis nakonec dorazí do Evropy. Zákazníky tu ale bude lovit pouze s benzinovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 6 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 8 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 9 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 11 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.02. 18:05 - Předseda
- vyber motorky 11.02. 17:53 - jerry
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin