Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 nakonec dorazí do Evropy, po cestě se ale zdrží a zdraží
14.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již základ korejského sedanu by měl stát přes milion korun. Ještě dražší pak bude verze s výkonem 425 koní a senzorem hladiny CO2 v kabině.
O nové generaci luxusního korejského sedanu již byla napsána celá řada článků. Detailně jsme se podívali na jeho pohon všech kol, stejně jako našemu hledáčku neunikla ani integrace s brýlemi Google Glass nebo druhá generace multimediálního systému Blue Link. Nyní se Hyundai Genesis ukázalo naživo také v Detroitu, kde se celá show opakovala. Korejská značka ji však obohatila o několik nových informací, které jsou zejména pro nás nejrelevantnější. Spojitost totiž mají s výletem modelu na Starý kontinent.
Kolem horké kaše přitom nebudeme chodit dlouho, ale rovnou jí sníme. To jinými slovy znamená, že nové Genesis na evropské trhy dorazí a dokonce bude k mání i s pravostranným řízením. Jenže pod kapotou nenabídne dieselový motor, a to bude jeho přitažlivost trochu limitovat. Dá se tedy předpokládat, že v takové Velké Británii či pro nás důležitějším a dostupnějším Německu korejská značka tento model nabídne.
Zatímco ve Spojených státech ale novinka půjde do prodeje již na jaře a cena základního modelu by neměla přesáhnout 40 000 USD (cca 800 tisíc korun), v Evropě by dealeři měli přijímat objednávky až někdy od léta. Výrobní linky v korejském Ulsanu se navíc budou snažit zásobovat hlavně americký trh, díky čemuž si potenciální majitelé na svůj sedan pěkně počkají. A dá se předpokládat, že méně než milion korun za něj nezaplatí.
Na druhou stranu, Genesis je prvním modelem korejské značky, který se nese v designu Fluidic Sculpture 2. A jako takový bude poutat pozornost, kdekoliv se objeví. Při pohledu pod kapotu pak navíc slibuje působivou dynamiku již se 3,8litrovým šestiválcem o výkonu 315 koní. V této konfiguraci je navíc k mání zmiňovaný pohon všech kol, zatímco v případě pětilitrového osmiválce již míří 425 koní pouze na zadní nápravu.
Jak je pak u Hyundai dobrým zvykem, již v základu lze očekávat bohatou výbavu. Tu pak můžete navýšit o již uvedené finesy od Googlu, tedy jakmile to legislativa dovolí. Bezpečnostní systémy jako detekce slepých úhlů nebo na radaru založený adaptivní tempomat jsou však již klasickou doplňkovou výbavou, stejně jako třeba senzor hladiny CO2 v kabině.
Nové Hyundai Genesis nakonec dorazí do Evropy. Zákazníky tu ale bude lovit pouze s benzinovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejčtenější články
- V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
4.1.2025 - Šéf Renaultu otevřeně: Můžeme brzy prodělávat přes 1 miliardu denně, EU nás nenechá vyrábět levná auta
5.1.2025 - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025 - SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
5.1.2025 - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
5.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus