Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Equus 2013 facelift: méně chromu, více luxusu
8.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai dále... Hyundai věčně vylepšuje svou nabídku o další nové modely a facelifty. Rychlá inovace nejnověji stihla i vůbec nejluxusnější model, Equus.
Korejci letos motají svým konkurentům hlavu, až jim z toho dobře být nemůže. Zatímco mnohé evropské automobilky přemýšlejí, kterak snížit náklady na výrobu klidně i svých vlajkových modelů a takový Volkswagen nový Golf klidně nabízí i s klikovou nápravou a pětistupňovou převodovkou, na východě bez uzardění inovují a inovují, aniž by začali být drazí. Něco jako nápravu s vlečenými rameny nebo pětistupňovou převodovku v konkurenčním Hyundai i30 ani nenajdete. Přesto jej koupíte levněji a funguje skvěle.
To berte ale jen jako jednu z mnoha ukázek toho, jak rozdílný přístup k inovacím evropští a korejští výrobci mají, jiným by mohly být délky životních cyklů jednotlivých modelů. Zatímco znovu například Volkswagen klidně za nový Passat B7 vydává facelift předchozí generace a podobně až letos vyrukoval s novým Golfem, přičemž jeho šestá generace byla znovu jen velkým faceliftem té páté, prodávané od roku 2003, na východě panují jiné mravy. Zrovna včera jsme psali o aktualizaci modelu Grandeur, který přišel teprve po dvou letech a ještě předtím o skoro hotové nové generaci sedanu Genesis, která bude na trh uvedena přibližně po čtyř- maximálně pětileté éře aktuálního modelu.
Samozřejmě, dá se na to hledět i z druhé strany - koupíte si nový vůz u padajícího H a než vám zaschne razítko na faktuře, jeho cena klesne kvůli provedenému faceliftu. Z hlediska oslovování nových zákazníků a snahy nabízet vždy to nejlepší ale podobný přístup dozajista funguje. Ostatně se podívejte jen na to, kolik novinek letos Hyundai uvedlo na český trh a jak moc se mu u nás daří.
Dnes ale znovu zamíříme daleko na východ (nebo daleko na západ, jak chcete), kde se prodává model Equus. To je aktuálně vůbec to nejlepší, co Hyundai nabízí, je to vrcholná limuzína stojící na prodloužené platformě už zmiňovaného sedanu Genesis a na trhu se vyskytuje od roku 2009. Prodává se hlavně v Asii a USA a právě tu nyní stihl středně velký facelift.
O současném provedení jsme psali jen v případě pancéřované verze z Ruska, pro srovnání designových změn zevnějšku i vnitřku ale i tento starší článek poslouží dobře. Z rychlého porovnání je zřejmé, že vůz si odpustil zejména část chromovaných linek na předních i zadních náraznících a má jiná vnější zpětná zrcátka. Tisková zpráva dále hovoří o jiné vnitřní grafice zadních LED-světel a dvou nových designech litých kol.
Mnohem více odlišností najdeme v interiéru, který skýtá prakticky zcela odlišnou architekturu. Podívejte se hlavně na středový panel, volant, menší ovladače, hranaté analogové hodiny nebo volič režimů automatické převodovky. Podobnost tomu, který se objevuje v autech od BMW, je jistě neúmyslná nebo náhodná.
Automobilka dále slibuje nové komfortní a bezpečností prvky, za všechny zmíníme head-up displej, který se v Hyundai objevuje snad vůbec poprvé, systém detekce objektů v mrtvém úhlu vnějších zpětných zrcátek dnes asi nedojme.
Pod kapotu je možné nadále vybírat ze dvou motorů sympatických parametrů. K dispozici je buď jednotka 3,8 GDi V6 s až 246 kW výkonu, nebo ještě silnější pětilitrová V8 Tau schopná poslat na kola až 306 kW. Výkon míří výhradně na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Facelift byl aktuálně ohlášen pro korejský trh, na americkém se též zřejmě brzy objeví. U nás můžeme jen snít...



































Facelift modelu Equus se z toho nejlepšího snaží udělat něco zase o trochu lepšího...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 11 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins