Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Equus 2013 facelift: méně chromu, více luxusu
8.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai dále... Hyundai věčně vylepšuje svou nabídku o další nové modely a facelifty. Rychlá inovace nejnověji stihla i vůbec nejluxusnější model, Equus.
Korejci letos motají svým konkurentům hlavu, až jim z toho dobře být nemůže. Zatímco mnohé evropské automobilky přemýšlejí, kterak snížit náklady na výrobu klidně i svých vlajkových modelů a takový Volkswagen nový Golf klidně nabízí i s klikovou nápravou a pětistupňovou převodovkou, na východě bez uzardění inovují a inovují, aniž by začali být drazí. Něco jako nápravu s vlečenými rameny nebo pětistupňovou převodovku v konkurenčním Hyundai i30 ani nenajdete. Přesto jej koupíte levněji a funguje skvěle.
To berte ale jen jako jednu z mnoha ukázek toho, jak rozdílný přístup k inovacím evropští a korejští výrobci mají, jiným by mohly být délky životních cyklů jednotlivých modelů. Zatímco znovu například Volkswagen klidně za nový Passat B7 vydává facelift předchozí generace a podobně až letos vyrukoval s novým Golfem, přičemž jeho šestá generace byla znovu jen velkým faceliftem té páté, prodávané od roku 2003, na východě panují jiné mravy. Zrovna včera jsme psali o aktualizaci modelu Grandeur, který přišel teprve po dvou letech a ještě předtím o skoro hotové nové generaci sedanu Genesis, která bude na trh uvedena přibližně po čtyř- maximálně pětileté éře aktuálního modelu.
Samozřejmě, dá se na to hledět i z druhé strany - koupíte si nový vůz u padajícího H a než vám zaschne razítko na faktuře, jeho cena klesne kvůli provedenému faceliftu. Z hlediska oslovování nových zákazníků a snahy nabízet vždy to nejlepší ale podobný přístup dozajista funguje. Ostatně se podívejte jen na to, kolik novinek letos Hyundai uvedlo na český trh a jak moc se mu u nás daří.
Dnes ale znovu zamíříme daleko na východ (nebo daleko na západ, jak chcete), kde se prodává model Equus. To je aktuálně vůbec to nejlepší, co Hyundai nabízí, je to vrcholná limuzína stojící na prodloužené platformě už zmiňovaného sedanu Genesis a na trhu se vyskytuje od roku 2009. Prodává se hlavně v Asii a USA a právě tu nyní stihl středně velký facelift.
O současném provedení jsme psali jen v případě pancéřované verze z Ruska, pro srovnání designových změn zevnějšku i vnitřku ale i tento starší článek poslouží dobře. Z rychlého porovnání je zřejmé, že vůz si odpustil zejména část chromovaných linek na předních i zadních náraznících a má jiná vnější zpětná zrcátka. Tisková zpráva dále hovoří o jiné vnitřní grafice zadních LED-světel a dvou nových designech litých kol.
Mnohem více odlišností najdeme v interiéru, který skýtá prakticky zcela odlišnou architekturu. Podívejte se hlavně na středový panel, volant, menší ovladače, hranaté analogové hodiny nebo volič režimů automatické převodovky. Podobnost tomu, který se objevuje v autech od BMW, je jistě neúmyslná nebo náhodná.
Automobilka dále slibuje nové komfortní a bezpečností prvky, za všechny zmíníme head-up displej, který se v Hyundai objevuje snad vůbec poprvé, systém detekce objektů v mrtvém úhlu vnějších zpětných zrcátek dnes asi nedojme.
Pod kapotu je možné nadále vybírat ze dvou motorů sympatických parametrů. K dispozici je buď jednotka 3,8 GDi V6 s až 246 kW výkonu, nebo ještě silnější pětilitrová V8 Tau schopná poslat na kola až 306 kW. Výkon míří výhradně na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Facelift byl aktuálně ohlášen pro korejský trh, na americkém se též zřejmě brzy objeví. U nás můžeme jen snít...
Facelift modelu Equus se z toho nejlepšího snaží udělat něco zase o trochu lepšího...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva